| | |||||||
![]() |
| | LinkBack (1) | Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Weergave Modus |
| |
#1 |
| Super Administrator | Bodybuilding en Lenigheid: Rank, of Stijf als een Plank? Als we bepaalde geruchten mogen geloven dan maakt bodybuilding je langzamer en minder lenig. Bodybuilders worden soms aanzien als 'logge beesten' zonder lenigheid en/of conditie die je van sporters mag verwachten. Maar klopt dit allemaal wel? Bepaalde prof bodybuilders hebben reeds bewezen dat dit geen waarheid hoeft te zijn. Backflips, salto's, ja zelfs splits op het podium blijken mogelijk te zijn voor de meest zware atleten. Als zij het kunnen, dan moet het voor anderen zeker kunnen. Bodybuilding en Lenigheid: Rank, of Stijf als een Plank?
BONUS vraag: Hoe lenig ben jij? Uit alle posts wordt er een week na dit topic in een poll door de leden één winnaar gekozen die het meest complete artikel heeft geschreven. Prijs voor deze week:
NIEUW: Maak op het einde van het jaar bovendien kans op een gratis Elite Lidmaatschap bij de verkiezing van het beste artikel van het jaar! Succes Gerelateerde Topics
__________________ ** Graag geen vragen mbt bb via pm ** Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed Doe Mee aan de Grote Tevredenheids Enquête |
| | |
| | #2 |
| Superdude | Full ROM trainen kan zelfs de lenigheid vergroten, denk aan diepe squats, stiff leg deadlifts, dips, chins, flyes etc. Wat rek- en strekoefeningen betreft hoef ik alleen mijn schouders en adductors aan te pakken.
__________________ The mob |
| | |
| | #3 |
| Monstrous Giant Geregistreerd: Jul 2004 Locatie: Den Haag Leeftijd: 30 Geslacht: M
Karma Power: 49 | Puur mijn mening op deze zaak, dus geen wetenschappelijk bewezen feiten (zover ik weet).
|
| | |
| | #4 |
| Massive Warrior Geregistreerd: May 2006 Locatie: België Leeftijd: 29 Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ik durf toch wel te zeggen dat ik behoorlijk lenig ben en de snelheid zit er ook aardig goed in volgens mij moet bb geen hinder bezorgen qua lenigheid
__________________ Proud member of the DBB Traps Squad - Traps tot aan je oren!! don't dream your life live your dream sanca's pictures sanca's pictures 2 sanca's pictures 3 sanca's pictures 4 het leven is hard, daarom moet je KEIHARD zijn origineel gepost door KukiShu : I don't lift weights because that's the only thing I can do. I lift weights because it's the only thing I like to do! |
| | |
| | #5 |
| Banned Geregistreerd: Mar 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Jij draagt ook niet veel spiermassa met je mee |
| | |
| | #6 |
| Massive Warrior Geregistreerd: May 2006 Locatie: België Leeftijd: 29 Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | elke dag meer en meer
__________________ Proud member of the DBB Traps Squad - Traps tot aan je oren!! don't dream your life live your dream sanca's pictures sanca's pictures 2 sanca's pictures 3 sanca's pictures 4 het leven is hard, daarom moet je KEIHARD zijn origineel gepost door KukiShu : I don't lift weights because that's the only thing I can do. I lift weights because it's the only thing I like to do! |
| | |
| | #7 |
| Competitive Bodybuilder | Ik ben best een behoorlijke kerel denk ik zelf. 110+ gewogen en kan nog steeds volledige split en spagaat. Vanaf mijn eerste kuur niks meer gedaan aan lenigheid en vechtsport. Meer als een jaar later voor de gein weer gaan trainen en kon na opwarmen onmiddelijk weer split en spagaat. Conclusie: Groot zijn en lenig zijn is no issue at all.
__________________ Natural bodybuilding is like the special Olympics. It is fun to watch but you don't want to be a part of it. |
| | |
| | #8 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2007 Locatie: Nederland Geslacht: V
Karma Power: 2 | lenigheid heb je ook al van je zelf.. dus de een kan een spagaat zo maar maken en een ander moet er flink voor rekken en strekken. Vrouwen zijn sowieso leniger dan mannen ( yes! Ik heb mezelf altijd als lenig beschouwd, heb ook jaren geturnd maar sinds ik alleen maar BB doe is mijn lenigheid wel wat afgenomen, niet heel erg veel, ben nog leniger dan de mannen en veel van de dames in mijn kickboksgroep maar ik merk het verschil wel. Net of mijn spierenin de weg zitten en wat stijver zijn.. ik moet meer opwarmen om hetzelfde te kunnen.. Maar conclusie: als je het bijhoudt dan kan het prima
__________________ bengels log |
| | |
| | #9 | |
| Huge Freak | Citaat:
YouTube - Flex Wheeler 1989 NPC Nationals
__________________ stats: squat :5x200 deadlift 1x170 shrugs 1x140 bench press 5x130 incline smith press 7x120 pose video http://forum.dutchbodybuilding.com/f...o-jimi-152805/ | |
| | |
| | #10 |
| Huge Freak |
__________________ stats: squat :5x200 deadlift 1x170 shrugs 1x140 bench press 5x130 incline smith press 7x120 pose video http://forum.dutchbodybuilding.com/f...o-jimi-152805/ |
| | |
| | #11 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Feb 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | .
__________________ Creator of Panatta's Longest Work out Ever Officieel NBBF/IFBB Wereldrecordhouder ROBBERT'S TRIPPLE is o.a. te zien op www.robberts-tripple.nl en www.xxlnutrition.nl (link sectie) . |
| | |
| | #12 |
| Cool Novice Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: België Leeftijd: 20 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Ik ken een bodybuilder die is 110 kg zwaar en 8 procent ofzo. Die kan nog achterwaartse salto, die geeft capoera les. Lenig zat dus |
| | |
| | #13 |
| Huge Freak | Waarom zou je als voetballer een vrije trap in en basket willen schieten, eigenijk? |
| | |
| | #14 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 12 | Over snelheid gesproken zie hier Kevin Levrone: YouTube - Dwain Chambers vs. Kevin Levrone Meer spiermassa wil niet zeggen dat je langzamer word. Ideaal is het niet om 120kg spiermassa te hebben en te gaan sprinten. Elke sport zal zijn eigen lichaamstructuur hebben waarbij men het beste kan presteren. We moeten de specificiteit ook niet vergeten. Waar je op traint zul je beter in worden. Laat een zware ongetrainde ecto maar eens tegen een bodybuilder lopen. Waarschijnlijk zullen de verschillen niet al te groot zijn. Dat je minder lenig van krachttraining word is wel duidelijk. Toch kan ik eht iedereen aanraden om wat strech oefeningen te doen. Niet voor het trainen maar na het trainen. Flexibel zijn heeft zeker voordelen voor de ROM. Overflexibel zijn kan ook weer nadelig zijn. Al met al zal de waarheid, zoals bijna altijd, weer ergens in het midden liggen. |
| | |
| | #15 | |||||
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jul 2006 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 9 | Citaat:
Wat is snelheid precies? Snelheid is een afstand die je aflegt in een bepaalde tijd! Even wat natuurkundige formules erop loslaten: V=s/t (afstand gedeeld door tijd) V=a*t (versnelling vermenigvuldigd met tijd) F=M*a (massa(een halter met gewichten) * de versnelling) Stel je voor dat ik als powerlifter ontzettend sterk wordt, betekent dat dan dat ik er trager van wordt? De kracht (F) die ik bijvoorbeeld tijdens zwaar benchen uitoefen op de barbell is hoog; het is het product uit een massa wat je een bepaalde snelheid/versnelling meegeeft (de concentrische beweging). Kracht=Massa * versnelling Stel je voor dat Edwin het in een benchwedstrijd opneemt tegen Lumertjan the Hunter, dan krijgen we het volgende: Citaat:
De force die Lumey produceert is: 80 N De force die edwin produceert is: 60 N Stel je voor dat de twee monsters een week later nog een keer gaan benchen maar dan met veertig kg (ervan uitgaande dat ze dus beiden zijn hersteld) dan krijgen we het volgende resultaat: Citaat:
Meer kracht(wat in een bepaalde mate overeen komt met meer massa) hoeft dus niet te zorgen voor een een traag persoon. De kracht die je normaal zet bij zwaar banken kan (als je het gewicht weghaald) worden omgezet in een grote hoeveelheid snelheid. Wel heb je te kampen met problemen als traagheid; Citaat:
Citaat:
__________________ http://www.abcbodybuilding.com/adam.php http://forum.dutchbodybuilding.com/f...-reviews-2883/ http://www.exrx.net/ExInfo/Squats.html Laatst aangepast door edwin1987 : 5 June 2007 om 17:33. | |||||
| | |
| | #16 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: May 2007 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 17 Geslacht: M
Karma Power: 2 | |
| | |
| | #17 | ||
| Huge Freak | Citaat:
Citaat:
Er zijn voetballers die goed kunnen rekenen --> Ja er zijn uiteraard ook Bodybuilders die lenig zijn.. Het is zelfs trainbaar om lenig te worden Laatst aangepast door Ari70 : 9 June 2007 om 16:31. | ||
| | |
| | #18 |
| Dutch Bodybuilder | ik zag in een filmpje dat Jay Cutler een trainster heeft die hem helpt lenig te blijven |
| | |
| | #19 | |
| Monstrous Giant Geregistreerd: Jul 2004 Locatie: Den Haag Leeftijd: 30 Geslacht: M
Karma Power: 49 | Citaat:
In F=Ma neem je het gewicht van de barbell met schijven, in plaats van het lichaamsgewicht van de sporters, hetgeen waar het hier dus om gaat.
__________________ If you do what you always did, you'll get what you've always got. Mede oprichter van de DBB-knokploeg! | |
| | |
| | #20 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: May 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 17 Geslacht: M
Karma Power: 7 | Mariusz pudzianowski is ook vrij lenig, kijk zn filmpjes maar, en hijs toch knap sterk! |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp |
| Weergave Modus | |
| |
LinkBacks naar dit Topic (?)
LinkBack naar dit Topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/bodybuilding-lenigheid-rank-stijf-plank-115878/ | ||||
| Gepost Door | Voor | Type | Datum | |
| YouTube - Best of Flex Wheeler | Dit topic | Refback | 30 August 2007 04:20 | |