XXL Nutrition

Deadlift op rugdag of op benendag?

Bezoekers in dit topic

Dusky

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
3 sep 2010
Berichten
1.057
Waardering
19
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
Hey people,

ik heb Deadlift momenteel op dag 2, bovenrug en biceps. Maar daar heb ik nu spierpijn van in mijn hamstrings en straks ga ik naar de gym voor dag 3, schouders benen. En die spierpijn is natuurlijk niet ideaal bij het Squatten. Kan ik de deadlift beter op de benendag doen?

En zo ja: voor of na de squat?

Zie voor mijn schema en verdere informatie mijn log: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/dusky-log-292625/
 
Afhankelijk van je verdeling in de week! Ik deed ook benen vaak kort na rug, waardoor ik de deadlift verplaatst heb naar benendag. Alleen als ik genoeg spreiding heb in de week doe ik deadlift bij rug, en dan later in de week een SLDL bij benen.
 
De verdeling in de week verschilt nogal. De ene keer zit er geen een dag tussen, de andere keer 1 dag en weer een andere keer 2 dagen. Dus ik verplaats heb ook maar naar benendag. Maar heeft het niet nadelige gevolgen voor de deadlift dat ik de training ervoor al mijn rug heb getrained?

Het komt op zich wel goed uit. Dan gooi ik de stiff legged dumbbell deadlift eruit, en doe ik in plaats daarvan de Barbell Deadlift. En dan kan ik nog mooi een extra oefening voor de Lats, die ik harder wilde aanpakken in dit schema, erin planten. Dus ik doe het nu zo:

Dag 1: Borst / triceps / buik




Dag 2: Rug / biceps / buik




Dag 3: Schouders / benen



Als ik 3x10 herhalingen kan dan ga ik over naar het volgende gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je je beter push/pull/benen doen (als je 3 dagen per week gaat).
Stel je gaat maandag, woensdag en vrijdag:


Maandag: Rug, Biceps
- Deadlift
- Etc.

Woensdag: Borst, schouders, triceps
- Benchpress
- Overhead press
- Etc.

Vrijdag: Benen, Kuiten
- Squat
- Etc.


Ik heb altijd zoiets: zorg dat je je belangrijkste oefeningen altijd goed kwijt kunt in je week-programma en bouw de rest eromheen.
Als je 3 dagen in de week gaat, zou ik zoiets doen. Misschien zijn er ook mensen met andere suggesties...
 
Misschien kun je je beter push/pull/benen doen (als je 3 dagen per week gaat).
Stel je gaat maandag, woensdag en vrijdag:


Maandag: Rug, Biceps
- Deadlift
- Etc.

Woensdag: Borst, schouders, triceps
- Benchpress
- Overhead press
- Etc.

Vrijdag: Benen, Kuiten
- Squat
- Etc.


Ik heb altijd zoiets: zorg dat je je belangrijkste oefeningen altijd goed kwijt kunt in je week-programma en bouw de rest eromheen.
Als je 3 dagen in de week gaat, zou ik zoiets doen. Misschien zijn er ook mensen met andere suggesties...

Dit.
Ik doe ook altijd DL bij rug op maandag, squat en RDL op vrijdag
 
Maar... maar... maar...

Ik heb zo m'n best gedaan op dit schema! :mad:

Bovendien krijg je dan op dag 2 echt megaveel oefeningen en op dag 3 bijna geen.
 
Als je een hoop onzin wilt doen, krijg je inderdaad een hoop oefeningen. Benen en rug zijn de grootste spiergroepen, die behoor je de meeste setjes te geven. ;)

Houd het simpel. Zorg dat je training in 45 min past. En zorg dat het intensief is.
 
Bedankt voor de tip in ieder geval! Maar ik hou dit schema nu nog even aan, anders moet ik weer veel tijd steken in het maken en tweaken van een ander schema. En ik heb toch nog maar 5 weken dat ik kan trainen. Dan ben ik van eind juni tot augustus op vakantie. Dan ga ik wel Push/benen/pull doen. Het klinkt in ieder geval als iets wat het uitproberen waard is.
 
Ja, je moet zelf maar even kijken wat je wilt. Je kunt ook het forum nazoeken naar verschillende trainingsprogramma's die misschien goed bij je passen. Die 5 weken overleef je nog wel. :P
 
Ik zou deadlift bij rug pakken, dan pak je benen ook gelijk 2x per week.
 
Ik merkte alleen wel echt nadeel net tijdens het squatten, van die spierpijn in m'n hamstrings. Ik doe hem mooi bij benen volgende week.

Wat voor username heb jij ook trouwens? :P
 
Bedankt voor de tip in ieder geval! Maar ik hou dit schema nu nog even aan, anders moet ik weer veel tijd steken in het maken en tweaken van een ander schema. En ik heb toch nog maar 5 weken dat ik kan trainen. Dan ben ik van eind juni tot augustus op vakantie. Dan ga ik wel Push/benen/pull doen. Het klinkt in ieder geval als iets wat het uitproberen waard is.

Hoezo heb je geen tijd om een schema te maken:P
Je deelt dagen in per spiergroep, doet hier de belangrijke compounds bij +wat assistance en klaar is kees.
 
Deadlift is niet voor een spiergroep, het doel is gewoon zoveel mogelijk gewicht van de grond krijgen en hier gebruik je een heleboel spieren bij
 
Deadlift is niet voor een spiergroep, het doel is gewoon zoveel mogelijk gewicht van de grond krijgen en hier gebruik je een heleboel spieren bij

Hé bijdehand, is allemaal leuk! De targetspier is erector spinae en natuurlijk pak je veel meer spieren, je moet een oefening toch ergens indelen?
Je pakt met benendag squat en dan is het logisch om deadlift op je rugdag te pakken.
 
Ja, ik pak ook deadlift bij rug, omdat het vooral je erector spinae aanspreekt, maar de OP had het over stijfheid in hamstrings?
dan ben je meer bezig met SLDL en die doe je beter op benendag
 
Ja, ik pak ook deadlift bij rug, omdat het vooral je erector spinae aanspreekt, maar de OP had het over stijfheid in hamstrings?
dan ben je meer bezig met SLDL en die doe je beter op benendag

Wie zegt dat dit het antwoord was op het eerste bericht van de TS? Kerel, dit was een opmerking over iets wat de TS later in dit topic zei.
Is prima als je mij probeer te verbeteren, maar lees eerst even goed.
 
DL is me favoriet op rug dagen, altijd als eerste oefening
 
Wie zegt dat dit het antwoord was op het eerste bericht van de TS? Kerel, dit was een opmerking over iets wat de TS later in dit topic zei.
Is prima als je mij probeer te verbeteren, maar lees eerst even goed.

Ik probeerde je niet te verbeteren, ik probeer een meerwaarde te geven aan dit topic, doelde ook niet op jouw post maar op die van TheJizz.

Sorry had het moeten quoten voor misverstand te voorkomen.
 
Back
Naar boven