MuscleMeat

Deadlift op rugdag of op benendag?

Deadlift op rug- of benendag?


  • Totaal stemmers
    100

Bezoekers in dit topic

Dusky

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
3 sep 2010
Berichten
1.057
Waardering
19
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
In opvolging van dit topic:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/deadlift-op-rugdag-op-benendag-308379/#post6776394

Heb ik even dit topic aangemaakt, maar nu met poll erbij.

Wat vinden / doen jullie? Deadlift op de rug, of op de benendag? Ik dacht er namelijk aan hem te verplaatsen naar de benendag, vanwege spierpijn in m'n hamstrings, die nadelige gevolgen heeft bij m'n squats.

Ik doe rug op dag 2, benen op dag 3.

De poll gaat uit van een 3 daags split schema.
 
Normaal kan je echt geen spierpijn in je hams krijgen als je gewoon een DL doet, geen SLDL, ofwel moet je het voor de eerste keer gedaan hebben...
 
Ik doe altijd Romanian Deadlift -> Benendag
 
Normaal kan je echt geen spierpijn in je hams krijgen als je gewoon een DL doet, geen SLDL, ofwel moet je het voor de eerste keer gedaan hebben...

Ik doe meestal een soort combinatie. Ik ga altijd eerst een klein beetje door m'n knieen om de spanning eraf te halen en dan buig ik zover mogelijk door m'n rug en op het einde ga ik nog een klein eindje door m'n knieen om bij de grond te komen met de gewichten.
 
Je moet harder buigen met die knieën maar wel niet voorbij je tippen komen bij DL
 
Rugdag: Convential Deadlift
Benendag: sumo deadlift
 
Hm, ik zal nog eens wat filmpjes kijken dan. Maar voorbij m'n voeten kom ik zeker niet met m'n knieen. Maar ik buig juist altijd zo min mogelijk door m'n knieen om zoveel mogelijk met m'n rug en zo min mogelijk met m'n quads te doen. Alleen dan komen de hamstrings dus in het spel.
 
Hm, ik zal nog eens wat filmpjes kijken dan. Maar voorbij m'n voeten kom ik zeker niet met m'n knieen. Maar ik buig juist altijd zo min mogelijk door m'n knieen om zoveel mogelijk met m'n rug en zo min mogelijk met m'n quads te doen. Alleen dan komen de hamstrings dus in het spel.

Dan doe je dus ook bijna een SLDL.
 
dan doe je dus ook bijna een sldl.
+1

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 12:55 ----------

Hm, ik zal nog eens wat filmpjes kijken dan. Maar voorbij m'n voeten kom ik zeker niet met m'n knieen. Maar ik buig juist altijd zo min mogelijk door m'n knieen om zoveel mogelijk met m'n rug en zo min mogelijk met m'n quads te doen. Alleen dan komen de hamstrings dus in het spel.

Je moet juist je quads wel zien te gebruiken, bij normale deadlift moet je al je spieren optimaal gebruiken om zoveel mogelijk gewicht van de grond te krijgen
 
Dan doe je dus ook bijna een SLDL.

Je hebt 100% gelijk. Het zit een beetje ertussenin.

+1

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 12:55 ----------



Je moet juist je quads wel zien te gebruiken, bij normale deadlift moet je al je spieren optimaal gebruiken om zoveel mogelijk gewicht van de grond te krijgen

Maar als je dat doet, dan span je dus weer je quads aan, ipv je hamstrings. En dan heb je de volgende dag daar weer last van, bij de benentraining. Dus dat schiet dan toch ook niet op?

Maar de uitslag van de enquete is iig duidelijk. 5 tegen 1 voor rugdag. Ik probeer het iig 1 keer uit, om hem op benendag te doen en dan doe ik hem de volgende keer weer op rugdag.
 
Squat en deadlift zijn imo de meest vermoeiende oefeningen, lijkt me niet ideaal om ze op 1 dag te doen... kan je er niet 72 uur rust tussen houden? Doe zelf squat en deadlift in 1 training, en je merkt best goed krachtvermindering bij de 2e.
 
Normaal kan je echt geen spierpijn in je hams krijgen als je gewoon een DL doet, geen SLDL, ofwel moet je het voor de eerste keer gedaan hebben...

bjornG, ga nou eens weg met die rare uitspraken.. Bij een deadlift gebruik je sowieso alle spieren in je benen. Een deadlift is hamstrings-dominant. Natuurlijk kan je spierpijn in je hams krijgen van een normale deadlift.
 
Ik zou m'n volgorde wat kunnen veranderen.

Ik doe nu:

1. Borst, triceps
2. Rug, biceps
3. Schouders, benen

Ik zou ook

1. Rug, Biceps
2. Borst, Triceps
3. Schouders, Benen

kunnen doen. Dan is het probleem ook opgelost. Dan zit er ws wel 72 uur tussen.
 
bjornG, ga nou eens weg met die rare uitspraken.. Bij een deadlift gebruik je sowieso alle spieren in je benen. Een deadlift is hamstrings-dominant. Natuurlijk kan je spierpijn in je hams krijgen van een normale deadlift.

precies, zie bjornG wel vaker complete onzin posten. onderbouw je uitspraken eens.

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 18:08 ----------

Ik zou m'n volgorde wat kunnen veranderen.

Ik doe nu:

1. Borst, triceps
2. Rug, biceps
3. Schouders, benen

Ik zou ook

1. Rug, Biceps
2. Borst, Triceps
3. Schouders, Benen

kunnen doen. Dan is het probleem ook opgelost. Dan zit er ws wel 72 uur tussen.

is imo inderdaad de beste oplossing in deze situatie.
 
bjornG, ga nou eens weg met die rare uitspraken.. Bij een deadlift gebruik je sowieso alle spieren in je benen. Een deadlift is hamstrings-dominant. Natuurlijk kan je spierpijn in je hams krijgen van een normale deadlift.

Tuurlijk gebruik je alle spieren in je benen, in heel je lijf gebruikt je verschillende voor de DL

Dit heb ik vorige training gedaan, vergeet niet ben nog maar 3 weken bezig met DL en train nog maar 5 weken in totaal terug:

Deadlift:
Warm up to 1RM:
8x60
5x90 PR
3x110 PR
1x120 PR

Werksets Deadlift:
8x90
8x90
8x90 PR

Heb niks in me hamstrings gevoeld achteraf, alleen onderrug.
Als ik als newbie niks voel in me hamstrings dan weet ik ook niet, want me techniek is nog niet optimaal denk ik en dan ga je meer naar SLDL als beginner omdat je vergeet je knieen te buigen soms.
 
Normaal kan je echt geen spierpijn in je hams krijgen als je gewoon een DL doet, geen SLDL, ofwel moet je het voor de eerste keer gedaan hebben...

Tuurlijk gebruik je alle spieren in je benen, in heel je lijf gebruikt je verschillende voor de DL

Dit heb ik vorige training gedaan, vergeet niet ben nog maar 3 weken bezig met DL en train nog maar 5 weken in totaal terug:

Heb niks in me hamstrings gevoeld achteraf, alleen onderrug.
Als ik als newbie niks voel in me hamstrings dan weet ik ook niet, want me techniek is nog niet optimaal denk ik en dan ga je meer naar SLDL als beginner omdat je vergeet je knieen te buigen soms.

Kerel je praat alsof je al jaren traint, je deadlift drie weken en je begrijpt niet eens dat je je hams hier ook bij gebruikt.
Als iemand je verbeterd, beroep je je erop dat je nog een newbie bent... Praat dan gewoon niet over dingen die je niet snapt.. Er zijn gasten die dingen fout gaan doen omdat jij bullshit praat.
 
Kerel je praat alsof je al jaren traint, je deadlift drie weken en je begrijpt niet eens dat je je hams hier ook bij gebruikt.
Als iemand je verbeterd, beroep je je erop dat je nog een newbie bent... Praat dan gewoon niet over dingen die je niet snapt.. Er zijn gasten die dingen fout gaan doen omdat jij bullshit praat.

Stop met negatief te antwoorden alleen maar man...

Ik zeg toch juist dat je alle spieren gebruikt in je benen?

Tuurlijk gebruik je alle spieren in je benen, in heel je lijf gebruikt je verschillende voor de DL

Ik zeg dat ik als newbie juist ZEKER pijn in me hamstrings moet hebben als ik DL omdat je het niet gewend bent, maar ik heb geen spierpijn achteraf gehad.
DUS concludeer ik omdat ik als newbie al geen pijn heb, dat hij dat zeker niet kan hebben als hij DL doet, maar dat hij misschien SLDL doet zonder dat hij het doorheeft, dat probeer ik duidelijk te maken en dat beaamde hij ook.

Maar ik heb je nu in men negeerlijst gezet want je zit alleen maar af te breken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen rugdag en ik heb ook geen benendag.
No deadlifts for me :(
 
Double post
 
Ik heb geen rugdag en ik heb ook geen benendag.
No deadlifts for me :(

+1

Moet je gwn zo zien, dl=alle lb spieren+lowerback, en ook wat lats+traps, net als de.....SQUAT!! dus....lb dag...oops...benen dag
 
Back
Naar boven