Fitness Seller

Dusky Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dusky

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
1.057
Waardering
19
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
11%
peter-drucker-the-best-way-to-predict-the-future-is-to-create-it.jpg

Foto's:

21-01-2012 - pagina 3
5-02-2012 - pagina 5
23-03-2012 - pagina 7
2-05-2012 - pagina 9
13-05-2012 - pagina 9
3-06-2012 - pagina 10
7-06-2012 - pagina 11
25-08-2012 - pagina 14
10-11-2012 - Pagina 16
01-12-2012 - Battle of the semi-ecto's
Cut 2013 - Vanaf pagina 21

Huidige krachtstats:

Squat: 5x110kg
Bench Press: 8x72,5kg
Deadlift: 5x130kg

Even wat info:

Ik ben ongeveer op m'n 18e begonnen met aanklooien met fitness. Er waren tussenposes waarin ik niet of nauwelijks trainde, waarvan maart 2011 - oktober 2011 de langste was. Toen ben ik gestart met bodybuilding. Ik ben toen begonnen met Stronglifts 5x5. Ik begon ook al wat op m'n eiwitten en kcal te letten. Na 5 maanden SL ben ik weer overgestapt op split schema's, die van tijd tot tijd aangepast worden. Ik begin ook steeds serieuzer op m'n voeding te letten. Ik moet wel zeggen dat ik geen bodybuilding fysiek na streef. Eerder een fitness fysiek (zoals hieronder). Ik wil ook niet het podium op, ik doe het om er goed uit te zien.

Streeffysiek:

n1223347559_205694_6579.jpg


Ik ben altijd zeer benieuwd wat anderen hier denken, daarom open ik regelmatig een enquete. Vaak nadat ik een discussie ergens anders heb geopend en de meningen verschillen nogal, open ik een enquete. De volgende enquetes heb ik gedaan:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/hoevaak-trainen-jullie-buikspieren-307018/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/deadlift-op-rugdag-op-benendag-308429/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/beter-rust-beperken-voor-hogere-gewichten-gaan-309737/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/once-and-for-all-rug-biceps-rug-triceps-311328/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/macros-maakt-allemaal-niet-320523/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/veel-oefeningen-vs-vaak-trainen-321494/
 
Laatst bewerkt:
Succes kerel, met een goede discipline kom je er wel.
Over de squats, als je een squat goed uitvoert belast je ook je core, wat dus goed voor je is. Wel opletten dat je knieën niet over je tenen komen, dit is minder goed voor je knieën en dan voel je je spieren ook minder!
Ik abboneer me erop, wel bijhouden!
 
Gelukkig is er goede begeleiding in mijn sportschool. Als ik het niet goed doe krijg ik direct kritiek van de trainer. :P
 
Gelukkig is er goede begeleiding in mijn sportschool. Als ik het niet goed doe krijg ik direct kritiek van de trainer. :P

Dat is wel goed, ik train zonder begeleiding bij Basic-Fit haha.
Maar gewoon goed eten en je training aanhouden en het resultaat zal komen.
 
Ik zie trouwens veel mensen praten over hun stats, bijvoorbeeld "Squat: 130kg". Of het staat in hun signature. Bedoelen ze dan eigenlijk echt 1 keer dat gewicht tillen of 5x5 of 4x6 ofzo? Of is het een algemene regel dat als je dat in je sig zet dat dat 1x1 betekent? :P

Trouwens, nog even een algemene vraag: ik zoek eigenlijk een logje van iemand die ongeveer hetzelfde doet als ik. Dus ongeveer leeftijdgenoot, met ongeveer hetzelfde gewicht, of misschien iemand die al iets verder of iets minder ver is, maar die ook Stronglifts 5x5 doet. Dan kan ik dat gaan volgen. Heb ik iets te vergelijken. :P Dus als iemand suggesties heeft, post ze hier.

Vandaag trouwens even niet trainen, ik ga morgenmiddag weer. Ik heb last van m'n onderrug (de hele dag op die houten klotestoeltjes op school zitten draagt daar ook niet aan bij) en dan heb ik niet zo'n zin om vandaag te gaan deadliften. :P
 
Meestal over 1x, anders wordt het erbij vermeld.
Ik doe alle oefeningen die jij ook doet met nog wat anderen. Sommige zwaarder, sommige minder zwaar. Ik gebruik een 3-daagse split. Kijk maar eens haha.
 
Succes! Gebanned van xbw trouwens?
 
Meestal over 1x, anders wordt het erbij vermeld.
Ik doe alle oefeningen die jij ook doet met nog wat anderen. Sommige zwaarder, sommige minder zwaar. Ik gebruik een 3-daagse split. Kijk maar eens haha.

Dude, wij hebben echt exáct dezelfde lichaamsvorm. :P Het is me alleen nog niet gelukt om fatsoenlijke foto's te maken (belichting is de hele tijd crap). Alleen ben jij al iets verder dan ik. :P

Succes! Gebanned van xbw trouwens?

Jep. Min of meer zelf voor gezorgd. Ik was XBW ook al een tijdje beu. Alleen maar idioten daar. Tis daar alleen zeiken en popieopie doen.

Anyway, dadelijk naar de sportschool. Nu eerst even een schepje Hemo, dus volgens de verpakking ben ik over 3 kwartier The Hulk.

Oefening voor dadelijk:

Squat: 77,5kg
Overhead Press: 42,5kg
Deadlift: 75kg

En op het fietsje op en neer naar de sportschool natuurlijk. Dat zie ik ook maar als training. :D
 
Laatst bewerkt:
Dude, wij hebben echt exáct dezelfde lichaamsvorm. :P Het is me alleen nog niet gelukt om fatsoenlijke foto's te maken (belichting is de hele tijd crap). Alleen ben jij al iets verder dan ik. :P

Als jij gewoon met regelmaat blijft fitnessen en eten kom jij snel op hetzelfde niveau als mij, want ik zit ook gewoon nog heel laag :P
Ben nu ook bezig met flink eten, gaat alleen lastig haha.
 
Ik weeg wel wat meer (ik ben natuurlijk ook een paar cm groter, maar dan nog), alleen heb ik een hoger vetpercentage. :P Maar dat komt vast goed, want ik ga nu hard vooruit. En als het nodig is ga ik wel cutten als het vetpercentage te hoog komt.

Maar dat eten went hoor. Toen ik afgelopen half jaar niet trainde at ik ook veel minder. En toen ik weer begon met trainen ben ik gewoon veel meer gaan eten. Dat went. Je bouwt het ook op, want op een gegeven moment heb je ook gewoon de hele tijd honger, dus dan moet je wel eten. Dan wil je het ook, dat scheelt een hoop.

Anyway, ik heb net getrained. Ik had 3 kwartier voor de training 1 schepje Hemo genomen. Ik merkte wel dat ik meer focus (vooral na een setje, had ik tunnelvisie, ik werd er bijna duizelig van :P) had dan normaal en wat meer pomp, vooral na de training werd ik me daar van bewust.

Squats 77,5kg: Ging erg goed. De vorige keer had ik moeite met 75kg, maar nu met 77,5kg was het echt een eitje, heeft misschien met de pwo te maken.

Overhead Press 42,5kg: Weer niet gehaald, maar ik zit nu wel dichterbij de 5x5 dan de vorige keer. De vorige keer was het 4,4,4,2,3. En nu was het 5x4 en de 2e, 3e en 4e set zat ik echt dichtbij de 5e rep, vooral in de 2e en 3e zat ik er maar een paar cm vandaan, maar het lukte gewoon net niet. Als ik iemand had die zorgde dat ik niet omviel met heel die stang, dan was het wel gelukt. :D Maarja dat moet ik ook zelf kunnen natuurlijk. :P Ik stond behoorlijk te wankelen en te trillen iig, dus heb ik het maar gelaten, het moet niet gevaarlijk worden. :P

En deadlift (75kg), daar heb ik niet zoveel over te zeggen. Ik merk wel dat het nu zwaarder wordt, maar ik haal het nog steeds makkelijk. Ik heb ws nu wel last van m'n onderrug, omdat ik dat de hele dag al had (net als gisteren). En van die klotestoelen op school de hele dag wordt het ook niet beter.

Overmorgen weer trainen, dan weer training A.

Oh en nog weer een vraag aan jullie:

Ik merkte dat ik voor de overhead press nog niet warm genoeg was en/of nog niet genoeg pomp had in m'n schouders. Ik doe nu als warming up, zoals het in het boek van stronglifts staat, 2x5 met lege barbell en dan 1x3 met de helft van het gewicht aan de stang. Maar dat is dus niet voldoende. Weet iemand een betere warming up, zodat ik wat meer pomp al heb als ik begin aan de 5x5, maar dat ik dan toch nog voldoende energie heb in m'n schouders om de setjes te doen (dus ook weer niet een te zware warming up)?

Het is weer een heel verhaal geworden. :D
 
Laatst bewerkt:
Ik doe altijd als ik mijn spieren een beetje warm moet zo een cardio ding waar je fietst met je armen zeg maar. Beetje hoog tempo en je biceps en schouders werken. En anders zou ik 1/2 van je gewicht 2x5 en dan 3/4 1x3 misschien?
 
Zo'n lege stang helpt niet echt idd. Misschien 1x5 20kg (lege stang) 1x5 25kg 1x3 30kg en dan 5x5 42,5kg. Dat zal ik de volgende keer eens proberen.
 
Zo, net even een potje Dextrose Professional van Body en fitshop besteld.

http://www.bodyenfitshop.nl/post-workout-toppers/body-fit-sportsnutrition/dextrose-professional

Vandaag even een rustdag, ik ga morgen weer trainen, heb nog steeds last van m'n onderrug.


Gebruik je een preworkout poeder? Anders zou ik als je 's avonds gaat training Dextrose voor de training pakken voor de snelle suikers, anders erna voor het glycogeen. Alleen kans dat je moeilijker slaapt dan.
 
Ja ik heb nu 2 keer Hemo Rage Black Ultra Concentrate gebruikt.
 
Ah beter, dan kun je deze erna pakken. Wel niet te laat omdat je best wel eens k*t in slaap zou kunnen komen.
 
Zo, vanmiddag naar de sportschool geweest.

Squat 5x5 80kg
Bench Press 5x5 50kg
Barbell Row 5x5 50kg

No problem. Ik ben nu alleen wel gaar as ****.

Fun fact: Ik squat nu voortaan meer dan m'n eigen lichaamsgewicht. Dat is toch wel een kleine mijlpaal.
 
Laatst bewerkt:
Zo, net weer wezen trainen. Ik had niet echt zin van tevoren. Maar ik heb ff m'n hemo rage genomen en hier wat rond gesurft en toen had ik weer motivatie!

Squat 5x5 82,5kg
Overhead Press 5x5 42,5kg
Deadlift 5x5 80kg


Eindelijk de Overhead Press 5x5 42,5kg gehaald!!! Ik had echt geen zin om te gaan deloaden (dit zou anders de 3e training op een rij zijn dat ik de 42.5kg niet zou hallen en dan had ik 5kg eraf moeten halen en weer op moeten gaan bouwen, maar daar stond m'n hoofd niet naar :D), dus ik heb er alles uitgeknald wat er in zat en het is gelukt. Bij het 4e setje ging de 4e rep moeizaam en bij de 5e rep stond ik te trillen als een mofo en ging het echt lastig, maar ik heb het gehaald. Het 5e setje ging ongeveer zo, alleen net iets minder moeizaam.

Dat was wel een persoonlijke overwinning, ik kon wel springen erna. Niet gedaan though. :D

Ik weeg nu tegen de 80 's morgens, ik zal binnenkort weer eens wegen. En binnenkort ook weer eens m'n vetpercentage. Ik denk dat als ik 85kg weeg, dat ik dan een periode ga cutten, ik ben nu al een beetje leeswerk aan het verrichten.

Trouwens, wat ik me afvroeg: bij mijn sportschool hebben ze een weegschaal waar je op moet gaan staan en die stuurt dan een elektrisch pulsje door je lichaam heen en aan de hand van hoe lang het duurt dat het pulsje weer terug de weegschaal in komt, meet ie je vetpercentage. Tenminste, zo is het me uitgelegd bij de sportschool. Nou vroeg ik me af hoe accuraat zo'n weegschaal is. Het is namelijk niet zo een waar je ook nog zo'n dingetje in je handen houdt. En wat ik me ook afvroeg is: hangt het ook af van hoeveel je gegeten hebt? Dus als je voller zit met eten, dat ie dan een hoger vetpercentage meet? Of zou het toch iets beter werken dan ik denk? :P
 
Ik heb nu wel echt gigantisch last van m'n bovenrug, tussen m'n schouderbladen. Het zit echt vast. M'n traps ook.

Misschien binnenkort maar weer eens naar de chiropractor, daar ben ik een paar maanden geleden ook een aantal keer geweest en dat hielp echt enorm.

Deze dude (Jesse) heeft trouwens wel een fysiek waar ik naar streef: :P

http://www.youtube.com/watch?v=7xwJzLQTKYQ

Misschien zelfs nog iets minder breed. Ik wil niet overdreven breed worden (niet dat dat gauw zal gebeuren :P), ik vind professionele bodybuilders ook echt helemaal geen mooi lichaam hebben. Veel te freaky.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven