AndroidHealthClinic

Hoe Buik Te Trainen

Bezoekers in dit topic

Velen van ons vragen zich af hoe je je buik het best trainen kunt. Ik heb een kleine presentatie gemaakt waar ik enkele oefeningen in bespreek.

[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb er m'n best op gedaan, maar verwacht er niet te veel van.


Vaak denkt men dat je door buikspieroefeningen vet verliest. Het idee dat je bij setjes met 20-50 reps vet verbrandt is complete waanzin. Het mag dan wel vermoeiend zijn maar, met zoveel reps per set train je juist het uithoudingsvermogen. Om vet te verbranden moet je aan cardio doen. Hierbij moet je hartslag tussen de 50 en 65% van het maximaal haalbare zitten. Hier ga ik niet te veel op in. Ik wil nu vertellen hoe je je buikspieren trainen moet.
 
vetverbranding is 60% van maximale hartslag
 
Wat is nou DE oefening voor onderkant buik ?;)
Bovenin zitten de blokjes er al maar nu onderin nog! :)
 
Plaatselijk vet verbranden door krachttraining zou beperkt mogelijk zijn volgens onderzoeken.

De meningen over dit discutabele onderwerp blijven verdeeld. Maar los daarvan zou iemand om vet te verbranden door KT een oefening voor langere tijd moet uitvoeren, wat in vergelijking met cardio zeer onrendabel is en ten tweede in de meeste gevallen conditioneel niet op te brengen.

Gerelateerde topics;
http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/lokale-vetverbranding-94693/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/100-reps-methode-104662/
 
Wat is nou DE oefening voor onderkant buik ?;)
Bovenin zitten de blokjes er al maar nu onderin nog! :)

Naar ik weet is het complete onzin dat je bepaalde blokjes kan isoleren.

Geoon hard blijven trainen, dan komt het goed.
 
ik vind het leuk gemaakt..die afbeeldingen zijn best nice. misschien is het leuk om nog beetje uit te breiden met oefeiningen voor de zijkant?
 
Naar ik weet is het complete onzin dat je bepaalde blokjes kan isoleren.

Geoon hard blijven trainen, dan komt het goed.

Idd, bij oefeningen waarbij mensen denken dat ze de onderste bl0kjeuhs isoleren (hanging leg raises enzo) worden meestal de hip flexors getraind.
 
Ik heb die presentatie bekeken. Dat bepaalde onzin de accent leggen op onderkant bovenkant is onzin. Ook geef je alleen maar situps (als je die zo nodig moet doen doe dan liever crunches) en vergeet je de eigenlijke functie van de buikspieren compleet.
 
Ik heb die presentatie bekeken. Dat bepaalde onzin de accent leggen op onderkant bovenkant is onzin. Ook geef je alleen maar situps (als je die zo nodig moet doen doe dan liever crunches) en vergeet je de eigenlijke functie van de buikspieren compleet.

Je mag 'm verbeteren en naar me opsturen, dan zal ik 'm vervangen. Wil je 'm dan ook gelijk uitbreiden?
..ik blijf er alleen wel in geloven dat sommige oefeningen een grotere nadruk leggen op de onderste buikspieren.
 
Laatst bewerkt:
Je mag 'm verbeteren en naar me opsturen, dan zal ik 'm vervangen. Wil je 'm dan ook gelijk uitbreiden?
..ik blijf er alleen wel in geloven dat sommige oefeningen een grotere nadruk leggen op de onderste buikspieren.

nee geen zin :D

gelukkig ben ik wel zo aardig om je een tip te geven: squats & deadlifts. Zoek daar informatie over en de functie van de buikspieren daarbij :cool: Valt hier op het forum genoeg over te vinden (oa artikel vd week sectie), en anders is er nog t-nation of gewoon google.
 
nee geen zin :D

gelukkig ben ik wel zo aardig om je een tip te geven: squats & deadlifts. Zoek daar informatie over en de functie van de buikspieren daarbij :cool: Valt hier op het forum genoeg over te vinden (oa artikel vd week sectie), en anders is er nog t-nation of gewoon google.

Laat me raden:
  • Rug beschermen
  • Stabiliteit
  • Extra tension (extra kracht)
  • Verbeterde 'doorvoer' van 'kracht'

???
;)
 
Ik heb die presentatie bekeken. Dat bepaalde onzin de accent leggen op onderkant bovenkant is onzin. Ook geef je alleen maar situps (als je die zo nodig moet doen doe dan liever crunches) en vergeet je de eigenlijke functie van de buikspieren compleet.
Hoezo zie je dan bij veel mensen wel de bovenste buikspieren en niet de onderste?
 
Geloof ik niet zoveel van. Ik denk dat het dus echt wel mogelijk is om onder en bovenkant appart te trainen. Maar mischien is er iemand die hier meer verstand van heeft dan wij 2?
 
Hoezo zie je dan bij veel mensen wel de bovenste buikspieren en niet de onderste?

omdat bij mannen het "stugge" buikvet altijd onderaan de buik wordt gezet door de werking van testosteron en cortisol.

Het blijft onmogelijk delen te isoleren. Er was hier ergens zo een topic voor die metingen naar contractiesterkte deed, en er was amper verschil, dat eerder aan een meetfout te wijten was.

Trouwens is overhead press imo nog beter voor buikspieren.
 
Om vet te verbranden moet je aan cardio doen. Hierbij moet je hartslag tussen de 50 en 65% van het maximaal haalbare zitten.

Wetenschappelijk bewezen en onomstreden: De vetverbranding is het hoogste rond 80% van de maximale hartslag.

Het verbruik aan koolhydraten, vetzuren en totaal kcals in rust is laag, en alles stijgt naarmate de intensiteit toeneemt.

Boven de 80% krijg je een omslagpunt. Daarboven stijgt het kcals verbruik verder, evenals de koolhydraatverbranding. Maar de vetverbranding wordt minder omdat er onvoldoende zuurstof is voor dat niveau van spieraktiviteit.

Gebrek aan zuurstof betekent ook onvolledige verbranding van koolhydraten, daardoor stapelt het tussenprodukt melkzuur zich op: de spier verzuurt. Melkzuurstapeling is een signaal, het is op zichzelf niet schadelijk; het melkzuur wordt later alsnog verder verbrand als er weer zuurstof is.

Maar wat er precies tijdens de training verbrandt wordt boeit weinig, als het maar geen spiereiwit is. Het belangrijkste is de totale kcals verbranding.
 
Wetenschappelijk bewezen en onomstreden: De vetverbranding is het hoogste rond 80% van de maximale hartslag.

Het verbruik aan koolhydraten, vetzuren en totaal kcals in rust is laag, en alles stijgt naarmate de intensiteit toeneemt.

Boven de 80% krijg je een omslagpunt. Daarboven stijgt het kcals verbruik verder, evenals de koolhydraatverbranding. Maar de vetverbranding wordt minder omdat er onvoldoende zuurstof is voor dat niveau van spieraktiviteit.

Gebrek aan zuurstof betekent ook onvolledige verbranding van koolhydraten, daardoor stapelt het tussenprodukt melkzuur zich op: de spier verzuurt. Melkzuurstapeling is een signaal, het is op zichzelf niet schadelijk; het melkzuur wordt later alsnog verder verbrand als er weer zuurstof is.

Maar wat er precies tijdens de training verbrandt wordt boeit weinig, als het maar geen spiereiwit is. Het belangrijkste is de totale kcals verbranding.



Berekenen hoeveel vet er wordt verbrand tijdens de cardiotraining maakt evenveel uit dan hoeveel spier er wordt opgebouwd tijdens gewichttraining.

Geef mij maar een goede afterburn met hiit. Het totale plaatje telt.
 
Hebben jullie hier bronnen van? Die heb ik nodig als ik 'm aanpas.
 
hier nog een goede site over buiktraining

buikspiertraining


misschien had je em al gezien of gebruikt maar zet em er nog maar even bij\


karma voor je artikel trouwens. altijd goed dat er mensen de moeite nemen stukjes te schrijven
 
Back
Naar boven