AndroidHealthClinic

100-reps methode

  • Topic starter iank
  • Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 2K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

iank

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
6 okt 2005
Berichten
496
Waardering
0
Gisteren las ik in de nieuwe Muscle & Fitness dat het plaatselijk vet-verbranden toch mogelijk schijnt te zijn.
Vandaag ben ik gelijk begonnen met de 100-reps methode voor het vet op mijn borst weg te trainen... Iemand ervaring met de 100-reps methode?

Wat kan ik hiervan verwachten..
 
Volgens mij had 3XL in the early days (jaren 80/90) wel eens deze methode gebruikt. Volgens mij gainde hij er bijna niets mee. Weet niet of de post nog te vinden is in de database omdat hij volgens mij voor 2002 is en toen is het forum vernieuwd dacht ik.
 
10 keer 10 is een prima methode om kracht/massa te verkrijgen.
maar je moet dan wel naar 1 oefening per grote spiergroep.
geen 100 biceps-curls of triceps dumbbell-extensions.
 
Volgens mij had 3XL in the early days (jaren 80/90) wel eens deze methode gebruikt. Volgens mij gainde hij er bijna niets mee. Weet niet of de post nog te vinden is in de database omdat hij volgens mij voor 2002 is en toen is het forum vernieuwd dacht ik.

het is ook om vet te verliezen..
 
Geloof aub niks wat er in die reclamefolders staat. :rolleyes:
 
Bullshit, plaatselijk vet verbranden kan NIET.
 
hahaha dit is te grappig
 
Bullshit, plaatselijk vet verbranden kan NIET.

2nd that, vet verbrand je op een bepaalde inspanningsniveau ( voor mij is die lichte cardio HBPM 125-135 ) waarbij je lichaam je vetreserves aanspreekt voor energie. Ik denk niet dat je lichaam ff denkt ik ga wat vet vanop de borst gebruiken omdat ie zen borst aan het trainen is. Zo werkt het ( helaas ? ) niet :wave:
 
Vraag mij af wat de bron is van M&F?
 
Vraag mij af wat de bron is van M&F?

Er staat dat Deense wetenschappers het getest hebben met lex extensions, ze hebben dus diegene met 1 been 30 minuten lang leg extensions laten uitvoeren...

Vervolgens hebben ze de bloedstroom gemeten van het actieve en van het rustende been, het bleek dus dat bij het actieve been 880% meer lipolyse(afgifte van vet) door het bloed stroomde als bij het rustende been...
 
ik zou zeggen uitproberen en hier je bevindingen posten ;)
 
inderdaad uitproberen zou ik zeggen.
Het is te hopen dat het waar is, maar ik betwijfel het.
Het zou te mooi zijn
 
Er staat dat Deense wetenschappers het getest hebben met lex extensions, ze hebben dus diegene met 1 been 30 minuten lang leg extensions laten uitvoeren...

Vervolgens hebben ze de bloedstroom gemeten van het actieve en van het rustende been, het bleek dus dat bij het actieve been 880% meer lipolyse(afgifte van vet) door het bloed stroomde als bij het rustende been...
lekkere onderbouwing, omat er in een been dat je gebruikt bij een activiteit meer energie in het bloed zit verbrand je plaatselijk vet?
 
Gisteren las ik in de nieuwe Muscle & Fitness dat het plaatselijk vet-verbranden toch mogelijk schijnt te zijn.

Waarom wachten op de nieuwe M&F, als het al bijna 2 maanden hier op het forum staat ? ? http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/lokale-vetverbranding-94693/ (ik heb ondertussen het voledige onderzoek ook)

Iemand ervaring met de 100-reps methode?


Ja :(

Laat ik eerst even zeggen dat ik het een onzinconclusie vind van de M&F om met dit onderzoek in het achterhoofd met 100reps te gaan trainen. Als je naar het onderzoek kijk dan hebben ze het over sets van 30 minuten. bij 100reps zou dat dus 18sec/reps (corr. me if I'm wrong)

Nu even over 100rep training zelf.

In de 80"s is het ook even populair geweest en heb ik het een aantal keren geprobeerd. Eerste indruk was dat het een aardige pomp veroorzaakte en had ik redelijk wat spierpijn.

Dit alles verdween naa een week of twee en na een week of 6 waren m'n omvangsmaten kleiner dan voor de 100rep periode, terwijl m'n vet% niet echt veranderd was.
Ook kreeg ik de opmerking dat ik er "stringy" uit begon te zien (beetje plat)

Imo is het een leuke variant om als je eens iets anders wil een week of twee te doen, maar wat spiergroe en/of vetverlies aangaat hoeft het van mij niet.
 
100 reps? Fiets eens een paar minuten, dan heb je ook zo 100reps/ rpm te pakken en krijg je toch ook geen kurkdroge poten van? Zo ook niet voor bankdrukken of buikspieroefeningen.

Doorbloeding stimuleren doet het natuurlijk wel, wat weer indirect effect zou kunnen hebben op de vetverbranding :P
 
100 reps? Fiets eens een paar minuten, dan heb je ook zo 100reps/ rpm te pakken en krijg je toch ook geen kurkdroge poten van? Zo ook niet voor bankdrukken of buikspieroefeningen.

Doorbloeding stimuleren doet het natuurlijk wel, wat weer indirect effect zou kunnen hebben op de vetverbranding :P

:thumbs: goed voorbeeld
 
lekkere onderbouwing, omat er in een been dat je gebruikt bij een activiteit meer energie in het bloed zit verbrand je plaatselijk vet?

Er zat geen meer energie in het bloed, er zat meer lipolyse in het bloed.. Dit spuiten ze (volgens mij) ook in bij die beautycenters voor plaatselijke vetverbranding..
 
Back
Naar boven