AndroidHealthClinic

Hoe goed of slecht is koffie?

  • Topic starter JackV
  • Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 14K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

JackV

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
14 jul 2008
Berichten
746
Waardering
1
Ik zag in de allerlei sectie een topic over energie drankjes.
Hierbij viel me op dat sommige zeggen dat ze ook geen koffie drinken.
Is hier een reden voor?
Behalve natuurlijk dat ze het misschien niet lusten :D
 
1. Het is vies.
2. Je droogt er van uit.
3. Je gaat er van uit je muil stinken.
4. Je krijgt er gele tanden van.
5. De verslaafden kunnen niet zonder wakker worden, kost extra tijd 's ochtends. :P
6. Het schijnt ook de werking van creatine te onderdrukken, maar of dat echt zo is... Nam wel eens een kopje koffie voor de training, merkte geen verschil.

Maar zonder dollen, je krijgt er lekker energie van, alleen zal ik, zeker als je ook creatine monohydraat neemt, wat extra water drinken als je koffie drinkt (een glas voor elk kopje koffie heb ik hier wel eens gelezen volgens mij). En niet te veel koffie drinken.
 
Zie ook dit topic, staat wel wat interessante tekst in: klik
 
koffie drinken heeft z'n voor- en nadelen. Het is goed voor je huid, er zitten anti-oxidanten in, het is goed voor je hersenen (het heeft wat voordelen tegen de ziekte altzheimer), het drijft vocht af.

Nadelen vind ik er niet echt aanzitten. Het uit je muil stinken komt meestal doordat je mond uitdroogt en je gaat stinken. Drink gewoon meer water.
Gele tanden, tja... Bleken bestaat ook nog :)
Enigste echte nadeel vind ik dat het erg verslavend is. Als ik maar een dag geen kopje drink krijg ik koppijn.
 


Idd..

Cafeïne zorgt niet voor MEER vocht verlies Wel zorgt het voor een sneller vochtverlies.

Voor de effecten van koffie/cafeïne op je gezondheid (eenzijdig vanuit de verkoper gezien): [Link niet meer beschikbaar]
 
Er bestaat ook nog zoiets als een tandenborstel.
Uitdrogen valt naar mijn idee wel mee als je geen sloten koffie drinkt en genoeg water oid.
Waar ik wel benieuwd naar ben is de invloed van koffie op bijv. creatine inderdaad en eventueel andere sups.
 
Koffie beschermt de lever - ook tegen anabolen (The Guardian June 13, 2006) Dat twee kopjes koffie per dag je kans op cirrose halveert is bekend. Maar het idee dat cafeine beschermt, klopt niet. Het is een andere stof.

"People who drink one cup of coffee are 20% less likely to have alcoholic cirrhosis than those who abstain from doing so. The protective effect increases with the more coffee you drink: People who drink two or three cups a day are 40% less likely to contract cirrhosis, while those who drink four or more cups are 80% less likely to suffer the disease."

Tegen cirrose die niet door alcohol wordt veroorzaakt beschermt koffie trouwens ook. Koffie, aldus de auteurs in de Arch Intern Med.2006; 166: 1190-1195, vermindert de aanmaak van leverenzymen als aspartate aminotransferase en alanine aminotransferase.

(van Ergogenics.org)
 
heb ook weleens gelezen in de M&F dat 2/3 kopjes zwarte koffie een half uur voor je training je een energie boost kan geven + spierpijn vermindert.

persoonlijk merkte ik er weinig van.

miss wat meer kopjes drinken :D
 
kofffffffie is lekkaaah ik drink 5bakjes en voel me toppie
 
Koffie is voor ouwe zakken en leraren.
 
Koffie is voor ouwe zakken en leraren.
:rolleyes:

Hitler was ook een enorme koffie-leut

Hij zat ook de amfetamine en was depressief... maar goed

Ik zit momenteel in zware koffie periode, wel 10 kopjes sterke koffie per dag.
Als ik ergens kom drink ik koffie, om op te staan, vaak na mijn eten een kop.
Behalve na zes uur, dan stop ik ermee om beter te kunnen slapen
 
altijd koffie natuurlijk. iedere dag een paar bakken!!
 
ben je een puber ofzo? :roflol: wat heeft koffie drinken met erbij horen te maken? zonder koffie ben ik niks waard smorgens
 
ben je een puber ofzo? :roflol: wat heeft koffie drinken met erbij horen te maken? zonder koffie ben ik niks waard smorgens

:roflol: neem red bull dan ;)
 
Back
Naar boven