Fitness Seller

Rotator Cuff versterken

Bezoekers in dit topic

supreme

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2005
Berichten
4.107
Waardering
44
Lengte
1m93
Massa
83kg
Ik lees overal wel korte stukjes over dat het belangrijk is om je schouder sterker te maken dmv rotator cuff oefeningen?

Weet iemand een site met plaatjes ofzo ? Of kan iemand ze gedetailleerd uitleggen ?
 
dorian1end.jpg

dorian2end.jpg

dorian3begin.jpg


zoiets? :)
 
Thanks :D Wie doet hier allemaal aan ? En waarom ? En wat zijn jullie bevindingen ?
 
supreme zei:
Thanks :D Wie doet hier allemaal aan ? En waarom ? En wat zijn jullie bevindingen ?

Ik doe het wel. Heb echt té lang gekampt met een schouderblessure, en sindsdien doe ik die oefeningen altijd. Meer ter preventie dus. Ik merk dat sinds ik die oefeningen doe ik minder snel last van mijn schouder krijg. Eerst kon ik echt niet incline benchen, maar nu weer wel.
 
shoulder-exercises-external-rotations.gif

DBUprightShoulderExtRot.gif



Eerst kon ik echt niet incline benchen, maar nu weer wel.

welke oefening doe je, die hier boven staat?
Ik heb ook wel probs met incline benchen :( en dat ligt idd ook aan mijn schouders.
 
Demonsquad zei:
http://www.shapefit.com/shoulder-exercises-external-rotations.gif
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Infraspinatus/DBUprightShoulderExtRot.gif




welke oefening doe je, die hier boven staat?
Ik heb ook wel probs met incline benchen :( en dat ligt idd ook aan mijn schouders.

Die bovenste doe ik altijd, dus zeg maar op je zij liggen. Ik moet nog wel goed m'n schouders opwarmen hoor voordat ik ga incline benchen, anders gaat het nog steeds niet. Maar goed, paar maanden geleden kon ik nog niet eens een setje van 60kg incline benchen, nu zit ik alweer pijnloos op de 100+ op de incline, dus gaat goed.

Als opwarmen doe ik altijd wat lichte cable side lateral raises, wat rotator cuff werk en een beetje de "press" beweging met de kabel.
 
yo dat is wel een heel verschil van 60 kg naar 100+ in paar maandjes tijd.
Ik heb bij mij het idee dat ik wel zwaarder kan benchen als mijn schouders het toelaten.
Ik train nu 7 mnd en druk nog maar 20KG max aan beide kanten van de stang :S
Pak nu sinds vorige week de stang ook breder beed, volgens mij helpt dat ook wel wat meer.
 
Demonsquad zei:
yo dat is wel een heel verschil van 60 kg naar 100+ in paar maandjes tijd.
Ik heb bij mij het idee dat ik wel zwaarder kan benchen als mijn schouders het toelaten.
Ik train nu 7 mnd en druk nog maar 20KG max aan beide kanten van de stang :S
Pak nu sinds vorige week de stang ook breder beed, volgens mij helpt dat ook wel wat meer.

Haha, ja voordat ik een schouderblessure kreeg zat ik ook wel op de 100+, maar na m'n blessure heb ik dat nooit meer kunnen halen. De kracht was er wel, maar het deed gewoon te veel pijn. Na een tijd deze oefeningen ging het langzaam beter en heb ik het in kleine stappen weer opgebouwt naar 100+, en nog steeds nergens last van :)
 
ik denk al :P
Maar ik zal die rotatie oefeningen ook eens proberen.
1x per week moet voldoende zijn?
 
Demonsquad zei:
ik denk al :P
Maar ik zal die rotatie oefeningen ook eens proberen.
1x per week moet voldoende zijn?

Als je echt schouderklachten hebt is 3 x per week het beste. Dan 3 setjes van 15 tot 20 reps,, beginnen met baby gewichtjes
 
ik had hierover al leuke info gepost. Ik zal die post eens terug zoeken
 
Hoe zit het met de reps en gewicht, aangezien het volgens mij geen massa-oefening is.Moet ik zwaar gaan hier?Of juist veel reps maken?
 
Jopske zei:
Natuurlijk is het verwerken van cleans enzo in je training ook aan te raden.

Good advies, alleen het probleem is dat de meeste mensen die cleans proberen er alleen meer schade mee aan richtten dan verkomen.
 
Outer zei:
Hoe zit het met de reps en gewicht, aangezien het volgens mij geen massa-oefening is.Moet ik zwaar gaan hier?Of juist veel reps maken?


citaat : "Dan 3 setjes van 15 tot 20 reps,, beginnen met baby gewichtjes"


Vraagje: wat is een clean?
 
Back
Naar boven