Fitness Seller

Alex' powerlift log

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.

AlexT

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
23 okt 2005
Berichten
7.963
Waardering
0
Ik heb in de afgelope 6-7 maanden allerlei verschillende trainingsmethodes geprobeerd, van ub/lb tot split en heb zo een aardige basis opgebouwd. (http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=48199 hier is mijn vorige log te vinden, van 69 naar 81kg in 6 maanden)

Mijn stats zijn momenteel:
Leeftijd: 14
Lengte: 1.80
Gewicht: 81kg
Lichaamsvet: 14-15%
Lichaamstype: meso-endo
Trainingstijd: 6-7 maanden totaal

Kracht stats:
Squat: 100kg (sumo style)
Deadlift: 140kg (k*t techniek, werk er nu aan)
Bankdrukken: 80kg
Dips: 2xlg+25

Momenteel train ik nog enkele weken volgens een kracht split, ik train namelijk mee met een internationale sterkste man. Binnekort ga ik wel naar een andere gym, omdat daar een pl vereniging is.

Nu heb ik besloten volledig over te gaan op powerliften, 18fitie heeft mij geholpen met een schema, dit is als volgt:

Zondag: max effort sq&dl
Goodmornings/squat var./deadlift var. 4x1-3
Stiff legged deadlifts/leg curl 4x6-8
Hyperextension 4x8-12
Buik 4x8-12

Dinsdag: max effort bankdrukken
Vlak/incline/decline/nauwe greep/partial/dumbbell bankdrukken/board press 4x1-3
Dips/schedelkraker 4x4-8
Pushdown/tricep extension 3x8-12
Optrekken/roei 5x4-8
Curls 3x8-12
RC

Donderdag: dynamic effort sq&dl
Box squats 8x2 (50-60% van 1RM squat)
Deadlift var./leg curl 4x4-6
Hyperextensions 4x15-20
Buik 4x15-20

Vrijdag: dynamic effort bankdrukken
Speed bankdrukken 8x3 (50-60% van 1RM bankdrukken)
Roei oefening 4x8-10
Chin ups 4x6
Dips/schedelkraker 4x8-10
DB military press/front raises 4x8-10
Pushdown/tricep extension 3x8-12
Curls 3x8-12

Hier update ik dus vanaf nu mijn training, commentaar, tips of advies zijn welkom:D
 
Zeer nette stats voor je leeftijd al man! Vreemd dat ze je al laten trainen op je 14e, in de meeste gyms staan ze dat niet toe. Doe zo voort en je kunt nog ver komen :thumbs:
 
Welkom, succes... Vooral werken aan squat dus, beetje aan bench. Deadliften komt wel goed als je een goede techniek hebt... :)
 
Wowww, je bent echt sterk voor je leeftijd. Nu al 1.80m en 81kg, hoe doe je dat :p?
 
sow, dat kan wat worden!

hoe zit het met de pistols? :D
 
Tering.. 81 kilo bij 14 jaar.. jij wordt reusachtig als je ouder bent :p
Nette Stats ook.. Succes met je log!
 
@eq_909: thnx, is een vrij serieuze gym, zitten een hoop wedstrijd bb'ers dus als je serieus bezig bent laten ze je gewoon trainen.

@Samu: mee eens ja, nieuwe schema is ook gericht op die twee

@DumphuiZ: hehe, je kan wel stellen dat ik vrij goeie genen heb:D, verder gewoon trainen en heel veel eten (heb niet echt een dieet, gewoon 4500-5000 kcal per dag relatief 'schoon' voedsel)

@builderB: pistols als in squats op 1 been? heb ze wellis geprobeerd maar kan m'n balans niet goed houden.

@j354j4: thnx:D

iemand nog opmerkeningen of tips over het schema?
 
Laatst bewerkt:
interessant gozer! Ik ben ook wel benieuwd naar deze manier van trainen. Dit is toch voor zowel massa en kracht de MANIER van trainen? Toch, boys?
Als ik het goed begrijp, doe je dus zondag goodmornings en de week daarop een squat variatie als hoofdoefening etc etc?
 
Het is kracht gericht maar je zal er idd ook massa mee winnen, ben zelf ook beniewd of dit voor mij gaat werken:D. De oefeningen wissel je idd af, op max effort dagen kies je een hoofdoefening waarbij je op werkt naar een 1RM, 2RM of 3RM, maar je mag niet langer dan 3 weken dit bij dezelfde hoofdoefening doen, daarom wissel je ze dus.
 
Smoothmold zei:
interessant gozer! Ik ben ook wel benieuwd naar deze manier van trainen. Dit is toch voor zowel massa en kracht de MANIER van trainen? Toch, boys?
Als ik het goed begrijp, doe je dus zondag goodmornings en de week daarop een squat variatie als hoofdoefening etc etc?

Nee, powerlifting levert geen massa op.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dave gulledge(rechter gast in de briefs)


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Na zijn cut.
 
heb die foto ook gezien, ziet er gruwelijk uit inderdaad ;) Adema, ook lief zijn voor geinteresseerden he :p
Oke, ik ben eruit ik ga ook beginnen hiermee. :D
 
kinkie gasten ook van midwest barbell ja! Zeker Dave! wie wil er nu niet zo'n fysiek.

Zulke foto's doe ook jezelf weleens denken hoe je eruit zou zien als je zelf zover zou cutten.
 
he bro, heb in je vorige log al vaker gezegd dat je erg goed bezig bent! dit schema ziet er erg goed uit en youri gaat er ook goed op. Suc6!
 
Zo'n fysiek wil ik idd wel bereiken:D

Vandaag max effort sq/dl:

Knie hoogte rackpulls
5x70kg
4x110kg
3x140kg
1x160kg (auw..:()

Volgens mij lat spier verrekt, vreemd want had het gevoel dat ik nog wel een stuk zwaarder kon??? Is wel vervelend, eerste pl training gelijk lichte blessure. Heb het al eens eerder gehad, gewoon weekje niet de rug belasten zal het wel genezen:(.
 
Die gewichten en pas 14 net zoveel als mij en ik ben 4 jaren ouder :D

succes
 
Nog 2 fotos van die Dave Gulledge
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zal verder je log niet verpesten :D..

Btw, wel beetje raar dat jij je lichaamstype omschrijft als meso-endo terwijl je 12 kg gained in 7 maanden en nog op vet% van 14-15% zit... Wel erg netjes trouwens! Vooral op die leeftijd
 
heeje alex succes :D, hoop dat je alles wat begrijpt dat ik je doorgezonden heb. Anders moe je het maar vragen;)
 
@SiRoj: 14kg in 6-7 maanden:D maar had wel 6 weken wat geminderd in kcals en daarbij 1 a 2% vet verloren, anders zat ik nu rond de 16%, maar ik zit idd wel meer naar de meso kant toe denk ik.

@18fitie: thnx, 3 jaar internationale school gedaan dus het engels is igg geen probleem:D

Vandaag alleen wat cardio gedaan ivm met rug. Lanks geweest bij powerlift team BeActive, kan ik bij mee gaan doen en dus aan 6 wedstrijden per jaar deelnemen. Nou zit ik dus wel voor de vervelende keuze of ik nou bij dat team ga trainen of bij Sulaiman (2de sterkste man van NL in 2004) blijf mee trainen, ff over na denken dus:o.
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven