| | |||||||
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Weergave Modus |
| | #1 | ||||||||
| Dutch Bodybuilder | Antwoordenbundel op FAQ (Gericht op tieners) Ik zette me er weer eens aan, rustig avondje, niets te doen, en vele mensen die hier altijd hetzelfde vragen. Nog meer redenen nodig? Ik zal hier de meest gevraagde vragen op dit moment op dit forum in één topic proberen te beantwoorden, en misschien later ook up to date te houden.
Zo, dit is weer eens een artikeltje, let op het is gericht op tieners. Moeilijke termen heb ik niets aan, en zij nog véél minder. Dit topic zal ongetwijfeld nog worden uitgebreid en eventueel maak ik ook nog een tweede deeltje. Verbeter aub ook fouten (geen spellingsfouten, inhoudsfouten welteverstaan), stuur ze mij door in pm. Andere artikels van verzinmaarwat: - BB ter ondersteuning voor voetbal (+ enkele technieken)
__________________ Spoiler Log It's not how hard you can hit, but how hard you can get hit! Nature is smarter than people think. De oplossing ligt in je koelkast godverdamme. Ga eten en daarna naar de gym. En vergeet niet te squatten! Laatst aangepast door verzinmaarwat : 23 March 2008 om 18:35. Reden: Update I | ||||||||
| | |
| | #2 |
| Huge Freak Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 39 | Ik mis een full body schema. |
| | |
| | #3 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Groningen Leeftijd: 14 Geslacht: M
Karma Power: 4 | Als er nu nog tieners in de tienersectie vragen hebben stuur ik ze naar je artikel.
__________________ Niet lachen hoor! Ja ik weet dat ik een noob ben. Of een novice... So, correct me if i'm wrong! AJAX!!! |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder | Ik zal morgen updaten, er zijn nog enkele vragen gesteld laatste dagen, ik zal ze ook in het artikel verwerken
__________________ Spoiler Log It's not how hard you can hit, but how hard you can get hit! Nature is smarter than people think. De oplossing ligt in je koelkast godverdamme. Ga eten en daarna naar de gym. En vergeet niet te squatten! |
| | |
| | #5 |
| Huge Freak | lol
__________________ You were almost entertaining... |
| | |
| | #6 |
| Dutch Bodybuilder | updatje is er al, staat in het rood. hopelijk geen nieuwe onderwerpen meer hierover
__________________ Spoiler Log It's not how hard you can hit, but how hard you can get hit! Nature is smarter than people think. De oplossing ligt in je koelkast godverdamme. Ga eten en daarna naar de gym. En vergeet niet te squatten! |
| | |
| | #7 |
| Novice Geregistreerd: Feb 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 0 | wacht ik dacht dat opdrukken open juist voor borsten en gesloten voor triceps of heb ik dit mis? |
| | |
| | #8 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Groningen Leeftijd: 14 Geslacht: M
Karma Power: 4 | Opdrukken geslopten is zowel voor borst als voor triceps zwaarder. en wijd is veel minder zwaar
__________________ Niet lachen hoor! Ja ik weet dat ik een noob ben. Of een novice... So, correct me if i'm wrong! AJAX!!! |
| | |
| | #10 | ||||||
| Advanced Bodybuilder | K'heb ook even tijd over Even paar dingetjes: Citaat:
En een gematigd wasbordje rond de 9%?? Die zie je bijna op 15% al. Tsja als je ripped staat komen je buikspieren natuurlijk beter naar voren. Citaat:
Dan is het logisch om borst en biceps ook mee te trainen. Citaat:
je alle spiergroepen bijv. 3x per week. Wat jij daar beschrijft is meer een split-schema. Citaat:
Niet 1 liter ofzo maar 3/4 liter per dag. En ik weet dat er zijn die veel meer drinken tot 7/8 liter per dag. Dus ik weet niet wat je bedoeld met waterdieeten, maar vocht is essentieel in wat voor eetpatroon dan ook. Citaat:
Citaat:
Als je ouders rijk zijn (en vrijgevend) of je hebt een meesterlijke baan (als tiener) dan is dit een optie. Maar ik train zelf ook thuis, nu een jaartje ofzo. En ik kan al mijn spiergroepen prima trainen met een budget onder de 500 euro. - Schijven - Barbell - 2 dumbbells - Bankje Alles kan ik hiermee trainen behalve, de squat gaat wat lastiger en legpress. Maar hier zijn prima oefeningen voor zoals voor benen nog lunges oid. + ik kan aardig squatten mbv mijn bankje. Verder is het misschien wel handig om nog iets verder in te gaan op tieners die zwaar gaan trainen wat te gevolgen kunnen zijn. Misschien wel geen tegenhouding van de groei van het lichaam. Maar ik ken mensen die door krachttraining op jonge leeftijden nu nog steeds last hebben van bijv. de polsen of de rug. Wat het gevolg dus is geweest van wat met dumbbells klooien op 13jarige leeftijd. Ook zou ik wat nadrukkelijker aangeven dat opdrukken of situps eigenlijk helemaal geen invloed hebben op je lichaam en je er niets groter van zult worden. Althans niemand zal groot worden van "bodyoefeningen". | ||||||
| | |
| | #11 |
| Dutch Bodybuilder | Over dat van dat sixpack, is uit eigen ervaring. Ik heb echt wel blokjes, bij het taste kan je er niet naast voelen. Maar ik zit op ong 10% en ik zie niets. Dit geeft mee met ouderdom denkik... het is normaal dat een dertigjarige op 15% staat, en een veertigjarige op 17% ofzo, en dat je het dan nog ziet, maar ik dacht dat het meeging met leeftijd ongeveer. Ik reken mijn sixpack wel bij de gematigde.. En toch zie ik het niet op 10% Over dat fullbody, ik weet zelf niet zoveel van schema's af, tenminste niet wat bij welke termen enzo hoort, dus hiervoor heb ik zelf een hele tijd moeten zoeken. Zal er wel eens dieper op in gaan Maar begin morgen met examens, dus alvast niet voor deze week. Ik zal het meteen aanpassen bij dat 'waterdieet', ik bedoelde dat water drinken noodzakelijk is, maar dat je zeker niet énkel water mag drinken op een dag, en niets eten Gezonde vetten natuurlijk ook, om toch te kunnen 'groeien' Had ik over gekeken. En ik heb het hier wel over een complete homegym, want zonder powerrack is het ook nogal moeilijk te squatten, dan moet je je gewichten laten vallen, en dan bestaat kans dat tegels breken, oftewel kan je maar hetgeen pakken dat je kan neckpressn, om het daarna over je hoofd netjes op de grond neer te leggen. (in mijn geval iets van een 25kg, wat veels te weing is om te squatten..) En bedankt voor de twee tips, zal ik onthouden als ik nog eens een update maak
| | |
| | #12 | |
| Dutch Bodybuilder | Citaat:
de triceps zijn meestal bij tieners beter ontwikkeld als de borst, daarom dat wijdt makkelijker gaat. Je gebruikt bij gesloten push ups nog steeds triceps, maar dan betrek je je borst er meer mee
__________________ Spoiler Log It's not how hard you can hit, but how hard you can get hit! Nature is smarter than people think. De oplossing ligt in je koelkast godverdamme. Ga eten en daarna naar de gym. En vergeet niet te squatten! | |
| | |
| | #13 | |
| Advanced Bodybuilder | Citaat:
Hiermee kom ik tot net iets onder de 100kg. Ik ga gewoon zitten en stel het bankje zo in dat ik de halter op mijn rug/schouders kan steunen. En dan ga ik staan met het gewicht. Dit is niet de ideale manier maar je komt er een heel eind mee. Dat buikgebeuren, heeft idd ook vast wel met leeftijd te maken. Maar voor volwassenen met 12%bodyfat die gewoon buikspieren meetraint weet ik zeker dat je een wasbordje hebt. Laatst heb ik het hier nog gelezen. Dat kwam van ander bodybuildingforum. En daar hadden ze per categorie met foto's en al, aangegeven hoe je eruit ziet met hoeveel bodyfat. Weet iemand nog zo 123 waar dat staat? Maar dat waren idd gevorderde amateur bodybuilders. Maarja | |
| | |
| | #14 |
| Dutch Bodybuilder | bp bankje is bij mij net ietsjes te laag heb het ook al geprobeerd.
| | |
| | #15 |
| Novice Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 13 Geslacht: M
Karma Power: 0 | hoe kun je weten wat je BF is? |
| | |
| | #16 |
| Ripped Bodybuilder Geregistreerd: Jul 2006 Locatie: reading your email Leeftijd: 29 Geslacht: V
Karma Power: 20 | Nice sticky die hap, scheelt weer heel wat threads
__________________ ¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ keep your friends close, keep your keyboard closer. |
| | |
| | #17 |
| Cool Novice | goed topic kerel |
| | |
| | #18 |
| Dutch Bodybuilder | Hartstikke goed initiatief!!! Karmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
__________________ Greetz Iris! |
| | |
| | #19 |
| Dutch Bodybuilder | Hey, weer een van de veelgestelde vragen, gewoon huidplooimeter er bestaan duizenden formuletjes, maar die kloppen niet echt. aan de rest, bedankt voor het lezen
| | |
| | #20 | |
| Advanced Bodybuilder | Een goed initiatief maar niet echt nodig. In de stickies en bepaalde threads staat het beter uitgelegd als hier. Ja het is wel even zoeken, maar bodybuilding en lui zijn gaat nu eenmaal niet samen en als je al te lui bent om enkele stickies te doorlezen en de zoekfunctie te gebruiken gaat bodybuilding zeker niets voor je zijn... Citaat:
| |
| | |