AndroidHealthClinic

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341
 
Laatst bewerkt:
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging, mijn vertpercentage is vrij laag 10%. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.


is dat zo?

Als ik jou was zou ik maar gewoon om de 2 uur een grote maaltijd nemen anders ga je niet 15 kilo aankomen ;)
 
Moet lukken, het zal zeker niet allemaal kwaliteitsmassa zijn, maar mits goede voeding, training en rust is het haalbaar. Zeker als je lang niet getraint hebt. 5 kg de maand moet lukken, zie je dat jer niet komt ... MEER eten :)
 
het ziet er naar uit dat je wel weet wat je doet, succes ;)
 
Deadlift toevoegen en doe je sit-ups aan het einde van je training ipv aan het begin. Succes! :D
 
Deadlift toevoegen en doe je sit-ups aan het einde van je training ipv aan het begin. Succes! :D

Thnx dat is een goeie, deadlift had ik helemaal over het hoofd gezien.
En waarom situps op het einde van de training?
 
En waarom situps op het einde van de training?

Omdat 200 situps nogal veel energie vraagt, vraag me ook af of het wel nodig is om er zoveel te doen.
 
Omdat 200 situps nogal veel energie vraagt, vraag me ook af of het wel nodig is om er zoveel te doen.

Vind je? Ik ben er in 10 min. mee klaar en voor mijn gevoel kost het me niet zoveel energie. Tevens is mijn lichaam dan ook lekker warm. Hoef ik niet op een lopende band me warm te gaan rennen. Vroeger deed ik iedere training ongeveer 500 situps, dat komt later wel weer.
 
15kg massa zal je absoluut kunnen lukken, 15kg spiermassa, no way.
 
hahahahahaahahahahahah

15 kg vet massa zal je al niet gaan redden.

5 kg VVM ga je nog niet halen MET AAS
 
3 kilo in 3 maanden en dan nog alleen in je eerste jaar.


Meer haal je er echt niet uit.
 
5 kg VVM ga je nog niet halen MET AAS
overdrijven is ook een vak.
als je beginneling bent en je begint meteen met een goed voedings en trainingsschema (wat 95% van alle mensen niet doen) dan kun je gemakkelijk 5 kg vvm NATUREL!! halen in een maand.
 
tuurlijk man.. je gaat echt geen 5kg vvm aanzetten naturel in 1 maand.
 
tuurlijk man.. je gaat echt geen 5kg vvm aanzetten naturel in 1 maand.
wel als beginner.
je lichaam krijgt dan opeens voor het eerst van zijn leven een anabole werking van de totaal andere en plotselinge hoeveelheid voeding die het lichaam binnenkrijgt. plus ook nog eens de krachttraining die erbij komt kijken. ;)
(een andere levensstyle dus)
je lichaam is dat niet gewend en als diegene op opeens (goed) begint te trainen + de juiste voeding binnenkrijgt is de groeisnelheid van spiermassa het hoogst.

weetje trouwens hoeveel spieren er in je lichaam zitten?
als je bijna al die spieren traint en aanspreekt zit je zo op de 5 kg vvm.
 
Spiergeheugen...
 
wel als beginner.
je lichaam krijgt dan opeens voor het eerst van zijn leven een anabole werking van de totaal andere en plotselinge hoeveelheid voeding die het lichaam binnenkrijgt. plus ook nog eens de krachttraining die erbij komt kijken. ;)
(een andere levensstyle dus)
je lichaam is dat niet gewend en als diegene op opeens (goed) begint te trainen + de juiste voeding binnenkrijgt is de groeisnelheid van spiermassa het hoogst.

weetje trouwens hoeveel spieren er in je lichaam zitten?
als je bijna al die spieren traint en aanspreekt zit je zo op de 5 kg vvm.

Nee,

het gaat om VVM dus dat is spier. geen vocht geen vet etc.

valt tegen...
 
15 kilo

vocht vet bloed en owja vvm natuurlijk een beedje, anyway
succes gozer pak de draad maar weer op
 
Nee,

het gaat om VVM dus dat is spier. geen vocht geen vet etc.

valt tegen...
koop eens een bril
ik heb het over VVM!

kijk dat het jouw niet gelukt is in het begin wilt niet meteen zeggen dat meteen niemand het lukt :rolleyes:
 
koop eens een bril
ik heb het over VVM!

kijk dat het jouw niet gelukt is in het begin wilt niet meteen zeggen dat meteen niemand het lukt :rolleyes:

Niemand kan 5 kg vvm aankomen in een maand. Geloof me hardcorebuilder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven