MuscleMeat

Ectomeso's blog from zero to hero

Bezoekers in dit topic

EctoMeso

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
19 jul 2007
Berichten
608
Waardering
18
Hallo,

Dit wordt mijn blog, voornamelijk voor mezelf om later terug te zien maar ook zeker om jullie op de hoogte te houden.
Ik train nu sinds enkele maanden weer serieus en het gaat me beter af dan ooit.

Mijn schema ziet er als volgt uit:
Training 1 (Benen/Schouders)
Dumbbell Lunge
Squat
Leg Press
Leg Extension
Seated Leg Curl
Calf Raise
----------------------
Dumbbell Shoulder Press
Dumbbell Lateral Raise
Standing Cross Row
Dumbbell Seated Rear Lateral Raise
(schouders is vooral gericht op achterkant omdat de voorkant bij de chestpresses al goed wordt meegenomen. Door achterkant goed te ontwikkelen trek je het lichaam ook beter in verhouding)

Training 2 (Borst/Triceps/Buik)
Barbell Bench press
Dumbbell Incline Bench Press
Cable Standing Fly
Chest Dip
-----------------------
Dumbbell One Arm Triceps Extension
Skull Crushers Triceps Exercise
Dumbbell Kickback
------------------------
Diverse buikoefeningen (wisselend)

Training 3 (Rug/Biceps)
Deadlift
Cable Pulldown
Lever Seated Low Row
Rear Pulldown
Dumbbell Bent over Row
-------------------------
Dumbbell Shrugs
Barbell Shrugs
-------------------------
Dumbbell Curl
Barbbell Seated Curl
Hammer Curl.

Meeste oefeningen doe ik setjes van minimaal 3x8 herhalingen en als het lukt maak ik er 10 herhalingen van. Die laatste 2 pers ik er dan nog uit alsware :)
Buik en Shrugs doe ik vaak 3x15 herhalingen.

Voedingsschema
Ik maak geen voedingsschema omdat uit het verleden is gebleken dat ik moeite heb me daaraan te houden. Ik eet clean, zo'n 6x per dag en zorg ervoor dat ik eiwitten/koolhydraten en de juiste vetten binnen krijg. Het zou allemaal beter kunnen maar zoals het nu gaat met de progressie ben ik tevreden.

Supplementen
Ik gebruik dextrose voor na de training van B&Fshop en neem elke ochtend en na de training een shake whey perfection ook van B&Fshop.

Krachtstats
Benchpress: 65kg (3x10h)
Deathlift: 55kg (3x8h)
Squat: 60kg (3x10h)
Dumbbell curl: 16kg
Schuine borst dumbbell press: 26kg per dumbbell
Shoulder dumbbell press: 24kg per dumbbell

Cardio
Ik ga zo'n 2x per week 5/6km te hardlopen.

Foto's
Hier zie je mijn begin foto's: http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/ectomesos-begin-fotos-beter-licht-265664/

Alvast bedankt voor het lezen en ik hou jullie op de hoogte!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was ik vrij laat van bed (12:00uur) en heb ik daarna het volgende gegeten:

12:00: 80gram havermout met melk, whey eiwit was op maar neem ik normaal ook bij ontbijt.
13:00: blikje tonijn op water (75gram uitgelekt gewicht).
14:00: 45minuten hardgelopen
14:45: flesje dextrose van B&Fshop.
15:00: whey perfection shake
16:30: 133gram makreel filet en 2 handjes vol cashewnoten (zout eraf gespoeld)
17:30: 2 snee brood met schouderham en frischekäse van Lidle (11gr eitwitten, 4gr kh, 0,2gr vet per 100gr)

Straks nog nasi met kip, 66gram makreelfilet en voor het slapen gaan 500gram kwark.
 
Laatst bewerkt:
Rug en benen lopen een beetje achter zo te zien? Je Bencht stukken meer dan je deadlift.
 
@Kraft: Sorry wist niet dat daar een sectie voor was. Kan een mod dit topic verplaatsen?

@Vendel: Dat kan heel goed kloppen, Benen train ik pas sinds 3 weken en deadliften pas sinds 2 maanden ofzo. Ik heb gisteren voor het eerst 22,5kg aan elke kant van de stang(10kg) gedaan, hiervoor steeds 15kg. Dus gaat vooruit.
 
of je borst loop heel ver voor of je rug heel ver achter:)
Mooie borst stats hoor!:)
Heb je ook nog bepaalde doelstellingen?
 
of je borst loop heel ver voor of je rug heel ver achter:)
Mooie borst stats hoor!:)
Heb je ook nog bepaalde doelstellingen?

Ik heb mijn borst stats even een beetje moeten corrigeren. Had een rekenfoutje gemaakt. Benchpress is 65kg (3x10h) en de schuine borst dumbbellpress is 26kg.

Mijn onderrug zal ongetwijfeld achterlopen want ik trainde altijd wel mijn rug (lat pull down etc) maar deed nooit aan deathliften of andere oefeningen voor onderkant rug. Hij zal nu wel snel bij trekken nu ik ook 1x per week deathlift, gewicht gaat iig snel omhoog merk ik.

Doelstelling is om wat groter en droger te worden, maar ik hoef er niet als een bodybuilder bij te lopen. Maar daar hoef ik me eerst nog geen zorgen over te maken.
 
Dit heb ik vandaag gegeten:

12:00: 80gram havermout met melk, whey eiwit was op maar neem ik normaal ook bij ontbijt.
13:00: blikje tonijn op water (75gram uitgelekt gewicht).
14:00: 45minuten hardgelopen
14:45: flesje dextrose van B&Fshop.
15:00: whey perfection shake
16:30: 133gram makreel filet en 2 handjes vol cashewnoten (zout eraf gespoeld)
17:30: 2 snee brood met schouderham en frischekäse van Lidle (11gr eitwitten, 4gr kh, 0,2gr vet per 100gr)
19:00: Bord nasi met kip
21:00: pakje kipfilet (100gram)
22:30: Bakje kwark (500gram)

Is dit goed en waar moet het anders/beter?
 
Misschien heb ik gemist dat je waarschijnlijk cut? Maar je lichaam krijgt voor 12 uren geen voedingsstoffen binnen. Er zijn websites waar je dit kan berekeningen gewoon even googlen. Daarnaast met benen kan je in mijn mening qua SQ/DL gelijk 60/70kg pakken. Maargoed ik train amper een maandje kan zijn dat hier verschil in zit per persoon :o
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb ik gemist dat je waarschijnlijk cut? Maar je lichaam krijgt voor 12 uren geen voedingsstoffen binnen. Er zijn websites waar je dit kan berekeningen gewoon even googlen. Daarnaast met benen kan je in mijn mening qua SQ/DL gelijk 60/70kg pakken. Maargoed ik train amper een maandje kan zijn dat hier verschil in zit per persoon :o

Haha ik ben niet echt aan het cutten maar ook ook niet aan het bulken. Gewoon op onderhoud proberen en clean eten. Dat ik voor 12uur niet at is omdat ik pas om 12uur wakker werd :rolleyes:

Zal mijn SQ en DL gewicht snel opvoeren.
 
Toen ik echt begon te deadliften begon ik op 55KG, Squats was me zeker niet gelukt op 60, misschien trainde jij je benen al wat langer voordat je begon te squatten.
 
Vandaag begonnen met het weren van suiker. Drink mijn koffie nu zwart en de havermout gaat ook geen suiker meer door heen. Goed te doen!

Vanmiddag staan de benen en schouders op het programma!!

Tot nu toe gegeten vandaag:

10:00
80gram havermout
Whey Perfection shake
Banaan

12:15:
3 gekookte eieren
100gram kipfilet
2 snee brood
2 handjes vol cashewnoten

17:00
200gram gebraden kipfilet
60gram makreel filet
banaan

19:30 trainen

20:45 post workout
40gram dextrose met 500ml water
Whey Perfection shake

21:00
100gram zilvervlies rijst met 100gram kip.
 
Laatst bewerkt:
Net heerlijk de benen en schouders getraind.
Heb 60kg excl. stang gesquat.
Weet iemand hoe zwaar een stang is van het squatrek waarbij de stang begeleid wordt in de rails?
Nu 100gram zilvervliesrijst en 100gram kip eten.
 
ligt eraan of die helemaal van ijzer is of van kunststof, ijzer is volgens mij 20kg en kunststof is 10kg
 
Hij is van ijzer en de zijkanten waar de gewichten aan gaan is van kunststof
 
Huh wacht, je squat meer dan je deadlift?
 
Huh wacht, je squat meer dan je deadlift?

Klopt maar ik ben net begonnen met deadliften dus dat gewicht gaat snel omhoog. Hou het maar even in de gaten, over paar weken is de verhouding omgedraaid ;)
 
Damn jij eet echt weinig seg
 
Back
Naar boven