MuscleMeat

Kuren en blessures

Bezoekers in dit topic

Anoniem_88

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
19 sep 2006
Berichten
5.453
Waardering
543
Ik hoor vaak; "Als je een blessure hebt moet je kuren. Dat verhelpt het."

Mijn vraag aan jullie, hebben mensen hier studies van of ervaring mee?
 
deca zou helpen tegen blessures, vast iemand die er meer over weet
wil het zelf ook graag weten
 
dk herstel je lekker snel van en smeert je gewrichten...heb altijd last van m'n schouders...tijdens dk had ik dat niet...dingen die je moet meiden zijn dingen waar je droog van wordt(denk aan winny)als je tenminste last van je gewrichten hebt...
 
deca zou helpen tegen blessures, vast iemand die er meer over weet
wil het zelf ook graag weten

Deca (nandrolone) werkt ontstekingsremmend. Vraag me af of er niet meerdere AAS zijn met hetzelfde effect.
 
als je de zoekoptie ff had gebruikt was je verder gekomen.


Was pas nog een topic over.
 
Heb zelf ondervonden dat het zeker een goede hulp is, je lichaam hersteld sneller en had aan het einde van de kuur een stuk minder last van m'n schouders.
Let wel op omdat je meer kracht hebt dat je jezelf niet te ver pushed, zo kun je alsnog de boel forceren en erger maken.
 
Deca (nandrolone) werkt ontstekingsremmend. Vraag me af of er niet meerdere AAS zijn met hetzelfde effect.
ontstekingsremmend? heb ik dat goed gelezen. da's de eerste keer dat ik dat hoor.
 
Eens met Bekjam. Je wordt sterker tijdens een kuur, dus zwaardere gewichten. Je wilt kijken wat je kan. Dat zijn de blessure momenten.
 
Nandrolon decanoaat wordt o.a. gebruikt voor de behandeling van ernstige, laat optredende botontkalking na de menopauze. Het kan ook dienen voor de behandeling van:

Bloedarmoede door chronische nierfunctie-vermindering
Aplastische anemie (bepaalde vorm van bloedarmoede)
Borstkanker (mammacarcinoom), bestrijding van symptomen en klachten
HIV+ en AIDS (gewichtsverlies)
(Brand)wonden

Al veel gelezen hier dat deca dé AS is om blessures te verhelpen... Maar denk dat dit wel voor meerdere AAS geldt waar je veel vocht van gaat opslaan. Je smeert je gewrichten, ze kunnen meer druk aan enz. Maar of er zijn die echt herstel bieden? Dunno...
 
ALs je met een blessure de kuur in gaat dan is de kans groot, zeer groot, dat je er met een nog grotere blessure uit komt.

Kuren "verdoezelt" vaak blessures; je houdt wat meer vocht vast, gunstige effecten op synovia-aanmaak, maar dat wil nog niet zeggen dat je blessure weg is.
Daar komt bij dat je ineens een stuk zwaarder traint, het lijkt allemaal dragelijk, maar zodra je uit je kuur bent begint de ellende pas echt.

Ik ken zat jongens die na hun kuur veel last hadden van blessures.

Het is gewoon niet logisch om met een blessure de kuur in te gaan, gebruik common sense....
 
Het kan goed werken wanneer rustig op blijft bouwen in gewicht, maar dat is wel moeilijk als je het gevoel hebt zwaarder te kunnen gaan...
Overigens zou je niet eens deca hoeven te nemen, ik ben van mening dat testosterone even goed werkt.
 
Het gevaarlijke is net doordat je deca gebruikt je zwaarder wil gaan trainen en dat moet je dan wel vermijden als je wil herstellen. Want anders gaan je blessures niet beter worden... Dus je moet gewoon op hetzelfde tempo blijven trainen als je zonder deca traint en dan kan het zeker helpen.

Maar de verleiding is natuurlijk wel erg groot dat je harder gaat trainen... Dus als je denkt dit niet te kunnen weerstaan zou ik het niet doen.
 
Ik hoor vaak; "Als je een blessure hebt moet je kuren. Dat verhelpt het."

Mijn vraag aan jullie, hebben mensen hier studies van of ervaring mee?

Ik zelf ga aankomende week beginnen met een lichte test-deca kuur icm hgh en slin. Zit zelf ook al een hele tijd met een vervelende gevoelige schouder blessure. Maar ik weet dat ik bepaalde oefeningen moet vermijden zoals de achterkant schouder, maar front en sideraises kan ik wel zonder pijn. Ik laat mijn ervaringen nog wel weten hoe dit loopt.
 
ik zelf ga aankomende week beginnen met een lichte test-deca kuur icm hgh en slin. Zit zelf ook al een hele tijd met een vervelende gevoelige schouder blessure. Maar ik weet dat ik bepaalde oefeningen moet vermijden zoals de achterkant schouder, maar front en sideraises kan ik wel zonder pijn. Ik laat mijn ervaringen nog wel weten hoe dit loopt.

+1

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

Veel mensen hebben altijd gezegd (met inbegrip van de deskundigen) dat Deca-Durabolin de gewrichten smeert (soepel houdt), omdat het meer water in het verbindingsweefsel trekt waardoor het een persoon het gevoel geeft dat hij/zij betere gewrichten en sterkere aanhechtingen heeft. Is dat ook werkelijk zo?

Als dit het geval was, zou dan een samenstelling die tot meer intracellulair water leidt niet beter zijn? Waarom hebben Test en Dianabol dan niet hetzelfde effect?

De reden dat dit niet gebeurt is omdat dit niet de werking is van Deca-Durabolin. Deca-Durabolin wordt in de moderne geneeskunde gebruikt bij gevallen van reumatoïde artritis en andere ontstekingsproblemen.

Om nu te begrijpen waarom Deca-Durabolin gewrichtspijn verlicht moeten wij kijken naar een vereenvoudigde versie van de menselijke immuun reactie. Het is normaal een stuk ingewikkelder maar om het eenvoudig te houden heeft het lichaam twee soorten reacties en ik zal mij op slechts één van deze reacties concentreren.

Het tweede deel van de immune reactie wordt gerefereerd als Cel Bemiddelende Immuniteit. Zoals de naam impliceert, heeft het diverse verantwoordelijkheden met betrekking tot celfunctie, die intracellulaire bacteriën vernietigt, virale besmettingen elimineert, die tumorcellen vernietigd en nog veel meer reacties met inbegrip van auto-immuniteit.

Deca-Durabolin onderdrukt CMIR die beurtelings interne ontsteking controleert. Hoe het dit doet? Simpelweg omdat Deca-Durabolin een progestine is.

Progesteron heeft een zeer krachtig anti-inflammatory effect. De progesteron bevordert humorale immuniteit en onderdrukt cellulaire immuniteit. Deca-Durabolin heeft tevens minimale aromatisatie waardoor verhoging van de normale oestrogeenconcentraties geen factor zijn. Het oestrogeen gebaseerd op de niveaus van het bloedplasma, is in staat om zowel bij ontstekingsreactie te bemiddelen als te verergeren.

Dus de reden dat Deca-Durabolin "een smerende werking op de verbindingen" heeft, heeft absoluut niets met water te maken, maar alles met de interne processen. TH1 (de helpercellen van T) wordt onderdrukt waardoor het pijnverlichtend werkt op de gewrichten.

Dit is de werking van Deca-Durabolin.

bron; http://forum.body-fitness.nl/fb.aspx?m=113622
 
Laatst bewerkt:
bronvermelding graag!
 
ik train al jaren met chronische schouder klachten, gewoon niet te zwaar trainen, tijdens en na je kuur
 
Het gevaarlijke is net doordat je deca gebruikt je zwaarder wil gaan trainen en dat moet je dan wel vermijden als je wil herstellen. Want anders gaan je blessures niet beter worden... Dus je moet gewoon op hetzelfde tempo blijven trainen als je zonder deca traint en dan kan het zeker helpen.

Maar de verleiding is natuurlijk wel erg groot dat je harder gaat trainen... Dus als je denkt dit niet te kunnen weerstaan zou ik het niet doen.

Dat zal weel meevallen gezien de dosis die je gebruikt bij behandeling van blessures.
Heb zelf goede ervaring met een dosis deca van nog geen 200 mg/wk bij de behandeling van een schouderblessure. Niet echt een dosis om lekker op te gaan knallen wat gewicht betreft.
 
Back
Naar boven