MuscleMeat

Koolhydraten bij training tijdens cutten misschien nog belangrijker!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big'r

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
22 dec 2004
Berichten
1.794
Waardering
19
Supplementatie van essentiele aminozuren (EAAs) voor de training is veel effectiever dan inname na de training. En sucrose voor/na de training voorkomt proteine afbraak tot 2 uur na de training
-7 niet-ervaren krachttrainers kregen 15 g EAAs direct voor en 15 g 1 uur na krachttraining (+/- 2 uur na ontbijt). Proteine synthese werd ongeveer 6 x verhoogd tijdens de supplementatie/trainingsperiode. (Zelfs met meer conservatieve meetwaarden was de proteine synthese nog altijd 350% hoger (P < 0.001).
De netto proteine balans werd nog verder verhoogd na de 2e inname van EAAs, maar zakte plotseling onder basale waarden na 30 min: (De 2 verticale stippellijnen zijn de inname tijden van EAAs. Tabel A en B staan voor phenylalanine en leucine, de maatstaven voor proteine synthese.) Tabel -->
[Afbeelding niet meer beschikbaar] .
Deze daling in netto proteine balans werd veroorzaakt door een daling van de protiene synthese tot het 0-punt: (Proteine synthese = boven, proteine afbraak = midden, netto proteine balans = onder. De staven met diagonale lijnen staan voor de trainings/EAA-groep) Tabel -->
[Afbeelding niet meer beschikbaar] (E11).
-Consumptie van 6 g EAAs + 35 g sucrose (na een nacht vasten) direct voor de training verhoogt de reactie van netto protiene synthese meer dan consumptie na de training. Totale netto phenylalanine opname door het been was groter (P = 0.0002) tijdens VOOR (209 ± 42 mg) dan tijdens NA (81 ± 19). Insuline levels stegen in beide groepen. De netto proteine balans spreekt voor zich: (Proteine afbraak = boven, proteine synthes = midden, netto proteine balans = onder) Tabel -->
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Koolhydraat inname voorkomt proteine afbraak tijdens de training niet vergeleken met studie (E11), maar voorkomt de toename in proteine afbraak na de training in (E11) volledig tot 2 uur na de training.
Proteine afbraak na de training nam zelfs af door koolhydraat supplementatie voor de training. Dit was na een nacht vasten terwijl studie (E11) een ontbijt kreeg voor de training! (E102).
Waarschijnlijk worden aminozuren na de training gewoon verbrandt wanneer je er geen koolhydraten bij neemt.
Dit betekent dat wanneer je tijdens het cutten een kleine hoeveelheid (0,4 g/kg) koolhydraten voor of tijdens de training neemt, dit er voor zorgt dat de netto proteine balans positief blijft (spierwinst) in plaats van negatief wordt na de training (spierverlies), zoals je in de bovenstaande tabellen kunt zien.
Dit gebeurt door een afname in proteine afbraak en door een blijvend verhoogde proteine synthese (waarschijnlijk zorgen koolhrydraten er dus ook voor dat de eiwitten niet worden verbrandt)
Doordat je een kleine hoeveelheid koolhydraten neemt zal dit er ook niet voor zorgen dat je vetmassa wint.
Je kunt hieruit afleiden dat voor spiermassa koolhydraten bij de training - tijdens het cutten - nog belangrijker zijn dan tijdens een periode van eten op onderhoud. Normaal voorkomen koolhydraten alleen proteine afbraak, maar tijdens calorische restrictie zorgen ze ook voor een verhoogde proteine synthese (indirect waarschijnlijk)!
 
Ik neem sinds een tijdje tijdens de training 25 gr dextrose, bevalt prima.
 
Zelda zei:
Ik neem sinds een tijdje tijdens de training 25 gr dextrose, bevalt prima.

Neem je na de training dan GEEN dextrose meer?
 
Ik neem tijdens de training 35 g maltodextrine in 500ml water.Na de training nog een portie dextrose.Werkt als een speer!!:D
 
Big'r zei:

Dit betekent dat wanneer je tijdens het cutten een kleine hoeveelheid (0,4 g/kg) koolhydraten voor of tijdens de training neemt, dit er voor zorgt dat de netto proteine balans positief blijft (spierwinst) in plaats van negatief wordt na de training (spierverlies), zoals je in de bovenstaande tabellen kunt zien.
Dit gebeurt door een afname in proteine afbraak en door een blijvend verhoogde proteine synthese (waarschijnlijk zorgen koolhrydraten er dus ook voor dat de eiwitten niet worden verbrandt)
Doordat je een kleine hoeveelheid koolhydraten neemt zal dit er ook niet voor zorgen dat je vetmassa wint.
Je kunt hieruit afleiden dat voor spiermassa koolhydraten bij de training - tijdens het cutten - nog belangrijker zijn dan tijdens een periode van eten op onderhoud. Normaal voorkomen koolhydraten alleen proteine afbraak, maar tijdens calorische restrictie zorgen ze ook voor een verhoogde proteine synthese (indirect waarschijnlijk)!


Bij elke serieuze wedstrijdbodybuilder zou dit al jaren bekend moeten zijn.
Ga maar eens op wedstrijd dieet volgens het oude deplete/load system en kijk eens wat er met je spiermassa gebeurt! Je lichaam 'vreet' zichzelf gewoon op.
 
Sportfood.nl zei:
Bij elke serieuze wedstrijdbodybuilder zou dit al jaren bekend moeten zijn.
Ga maar eens op wedstrijd dieet volgens het oude deplete/load system en kijk eens wat er met je spiermassa gebeurt! Je lichaam 'vreet' zichzelf gewoon op.

Ben ik met je eens, maar er zijn nog altijd veel discussies over. Ook op dit board, dus het is fijn dat er eens wat studies zijn die aannemelijk maken dat het in de praktijk dus ook echt zo werkt.
 
Wel een goed bericht. Alleen gaat het over NIET-ERVAREN krachttrainers. Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat de spiercellen van ongetrainde mensen op een totaal andere manier reageren dan de spiercellen van de meer getrainden? Ik weet -om ff een voorbeeld te noemen- dat door training de cel meer "responsive" wordt voor insuline----> dus dat er meer glucose (en dus voeding de cel in kan).

Dus het "niet-ervaren" aspect van deze studie is volgens mij een variabele die heel erg sturend is voor de uitslag van het onderzoek....

GRTZ
 
bigtony zei:
Wel een goed bericht. Alleen gaat het over NIET-ERVAREN krachttrainers. Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat de spiercellen van ongetrainde mensen op een totaal andere manier reageren dan de spiercellen van de meer getrainden? Ik weet -om ff een voorbeeld te noemen- dat door training de cel meer "responsive" wordt voor insuline----> dus dat er meer glucose (en dus voeding de cel in kan).
Dus het "niet-ervaren" aspect van deze studie is volgens mij een variabele die heel erg sturend is voor de uitslag van het onderzoek....
GRTZ

Groep 2 bestond in ieder geval ook niet uit ervaren krachttrainers:
Subjects were recreationally active and were instructed to refrain from physical exercise for >= 24 h before being studied.

Verder was juist groep 1 al in een anabole toestand voordat de training. begon, en de koolhydraat-bij-de-training groep in een catabole staat.

Normaal zou je zeggen dat een maaltijd 2 uur voor de training een catabole toestand direct na de training zou moeten voorkomen aangezien er logischerwijs gezien ook koolhydraten in de bloedbaan zouden moeten zitten tijdens de traing, maar dat blijkt in ieder geval niet uit deze studie.

Tenslotte kan ik de conclusies die ik trek ook al direct doen aan de hand van onderzoek 2 alleen.
Je ziet dat de proteine afbraak vermindert in de koolhydraat/EAAs-voor-de-training groep. Dit kan alleen maar komen door de
koolhydraten aangezien EAAs geen enkele anti-catabole werking hebben.
Dat 35 g (ongeveer 0,4 g/kg) simpele koolhydraten voor de training het catabole effect veroorzaakt door training tenietdoen - zelfs verminderen - tot in ieder geval 2 uur na de training is toch wel erg opvallend. Des te meer omdat de vrijwilligers al begonnen vanuit een catabole toestand.
 
Is het dan ook nuttig om 0,4 gram/ kg voor, 0,4 tijdens en 0,4 na de training ook weer?

Of is dat een beetje overkill?
 
Dit betekent dat wanneer je tijdens het cutten een kleine hoeveelheid (0,4 g/kg) koolhydraten voor of tijdens de training neemt, dit er voor zorgt dat de netto proteine balans positief blijft (spierwinst) in plaats van negatief wordt na de training (spierverlies), zoals je in de bovenstaande tabellen kunt zien.

Gaat dus over 1x 0,4g.kg.
 
Doe ik ook.. ben al lang afgestapt van het idee dat je per sé elke dag in ketose moet zijn. TKD bevalt beter.
Opstaan en gelijk appeltje of kiwi en zo gluconeogenese gelijk stopzetten... oké geldt ook voor ketose, maar ben meestal 's nachts wanneer ik bijna 100% vet verbrand WEL in ketose.
Tijdens training neem ik meestal rond 40-50 g KH (0,8-1,0 g/kg VVM) in de vorm van diverse KH-bronnen... meestal jam of zuidvruchten maar ook wel snoep, liefst snoep met gluocsestroop als 1e ingrediënt. Soms ook wel eens Tang (vnl. sucrose) . Als het niet op het scherpst van de snede hoeft, is dit afdoende.
Voordeel van fruit met meer fructose en vezels (GI=30-50) is de gelijkmatiger afgifte van suikers... als ik snoep neem (GI=70) voel ik de toppen en de dalen, maar kan dan nog net wel de boel timen met de sets.. neem meestal na elke 2 sets een slokje/hapje. NOOIT alles naar binnengooien aan het begin en zeker niet (30-60min) voor de training, tenzij het om trage KH zoals peulvruchten gaat.
Dextrose zou compleet funest voor mij uitwerken naar ik vrees....
Geen eiwitten tijdens training.. ontbijt bevat 40g eiwit (eieren, vis). Ben nl. vrij allergisch voor wei. Ga wel micellar caseïne gebruiken! BCAAs vin' ik zonde van het geld.

Hoofdreden voor extra KH: meer energie, geen ammoniaklucht meer tijdens training ... als teken dat je dure eiwitten gaat gebruiken voor energie. Dan kan je beter goedkope KH nemen!
 
Damn ik zie deze nu pas. Big'r: ook eiwit alleen kan de eiwitsynthese verhogen tonen andere onderzoeken aan. Koolhydraten verminderen enzymen die verantwoordelijk zijn voor het aantal vetzuren die je in het bloed krijgt om te verbranden. Niet zo gewenst tijdens de cut.
 
Big_T zei:
Damn ik zie deze nu pas. Big'r: ook eiwit alleen kan de eiwitsynthese verhogen tonen andere onderzoeken aan. Koolhydraten verminderen enzymen die verantwoordelijk zijn voor het aantal vetzuren die je in het bloed krijgt om te verbranden. Niet zo gewenst tijdens de cut.

ook direct na de training ? Na de training gaat vetverbranding door, trouwens, je lichaam heeft zo'n dringende behoefte aan koolhydraten na een training dat me zelfs die paar gram minder vetverlies wel waard is.

Grappig trouwens dat ze het niet over dextrose hebben, maar over sucrose.. dus ook fructose !!
 
voor tijdens het trainen toch wel bekend ivm bloedsuiker schommelingen... ?
 
wazzup zei:
ook direct na de training ? Na de training gaat vetverbranding door, trouwens, je lichaam heeft zo'n dringende behoefte aan koolhydraten na een training dat me zelfs die paar gram minder vetverlies wel waard is.

Grappig trouwens dat ze het niet over dextrose hebben, maar over sucrose.. dus ook fructose !!
Die dringende behoefte aan koolhydraten is eigenlijk een dringende behoefte aan energie. Als er geen koolhydraten aanwezig zijn dan gaat het lichaam meer eiwit en lichaamsvet verbruiken als energiebron. Casseine direct na de training voorkomt dat spiereiwit wordt afgebroken omdat het de eiwitsynthese verhoogt en de eiwitbalans positief wordt. Casseine kan dit beter dan whey, als er geen koolhydraten aan te pas komen. Dat komt omdat whey door oxidatie sneller onder baseline gaat.

Dus koolhydraten zijn nergens voor nodig, in de cut gaat het erom zoveel mogelijk vet te verbranden en zo weinig mogelijk eiwit en spierglycogeen. Er is geen toegevoegde waarde voor suikers. De complexe koolhydraten in de overige maaltijden voorzien de glycogeenreserves zonder overbodige insuline afgifte.

Ben het wel eens met Big'r dat, vóór de KT in de cut wel een kleine hoeveelheid van de combinatie BCAA, EAA en maltodextrine overwogen kan worden, omdat dit anti-catabool werkt. Dit is zeker belangrijk tijdens cardio, maar dan zou je ook beter de suikers weglaten.

Sucrose werd/wordt volgens mij vaak gebruikt als energiebron in onderzoek omdat men er niet vanuit gaat dat veel mensen puur maltodextrine gebruiken als energiedrank. De laatste onderzoeken doen ze nu met ongeveer de helft van zowel maltodextrine als sucrose.
 
Die dringende behoefte aan koolhydraten is eigenlijk een dringende behoefte aan energie. Als er geen koolhydraten aanwezig zijn dan gaat het lichaam meer eiwit en lichaamsvet verbruiken als energiebron. Casseine direct na de training voorkomt dat spiereiwit wordt afgebroken omdat het de eiwitsynthese verhoogt en de eiwitbalans positief wordt. Casseine kan dit beter dan whey, als er geen koolhydraten aan te pas komen. Dat komt omdat whey door oxidatie sneller onder baseline gaat.

Dus koolhydraten zijn nergens voor nodig, in de cut gaat het erom zoveel mogelijk vet te verbranden en zo weinig mogelijk eiwit en spierglycogeen. Er is geen toegevoegde waarde voor suikers. De complexe koolhydraten in de overige maaltijden voorzien de glycogeenreserves zonder overbodige insuline afgifte.

Ben het wel eens met Big'r dat, vóór de KT in de cut wel een kleine hoeveelheid van de combinatie BCAA, EAA en maltodextrine overwogen kan worden, omdat dit anti-catabool werkt. Dit is zeker belangrijk tijdens cardio, maar dan zou je ook beter de suikers weglaten.

Sucrose werd/wordt volgens mij vaak gebruikt als energiebron in onderzoek omdat men er niet vanuit gaat dat veel mensen puur maltodextrine gebruiken als energiedrank. De laatste onderzoeken doen ze nu met ongeveer de helft van zowel maltodextrine als sucrose.


Dus als ik jou goed begrijp kan je in de cut beter geen 0,4 g dextrose tijdens je training nemen?
 
Gelieve geen oude topics te bumpen en je vraag in een nieuw topic te stellen (eventueel met een linkje naar dit topic).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven