AndroidHealthClinic

Timing van voeding rond training is niet zo belangrijk

Bezoekers in dit topic

Temujin

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
30 jan 2009
Berichten
1.124
Waardering
82
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Tot een paar maanden geleden werd in de sticky's op een groot internationaal bb forum een bepaald advies gegeven voor de voeding voor, tijdens en na krachttraining. Tegenwoordig staat er iets als het volgende:

Het effect van de timing van nutriënten is zeer klein. Het belangrijkste is het aantal kcal (om massa op te bouwen of vet te verliezen) en de macro's (eiwitten, koolhydraten, vetten) op een dag. Zolang dat in orde is zal de timing van nutriënten rommelen in de marge zijn.

In Alan Aragon's research review de volgende ondersteuning van dit advies.

Sommige studies laten een direct gevolg zien van de timing van eiwitten of aminozuren rond krachttraining. Echter, lange-termijn studies geven aan dat het effect zeer beperkt is. Slechts twee studies gaven positieve resultaten (3,4), vijf studies lieten geen effect zien (5-9).
Met de huidige stand van zaken is het voorbarig (en mogelijk nutteloos) om je over perfecte timing van nutriënten zorgen te maken als je goed zit met je totaal van macronutriënten op een dag.


3.Cribb PJ, Hayes A. Effects of supplement timing and resistance exercise on skeletal muscle hypertrophy. Med Sci Sports Exerc. 2006 Nov;38(11):1918-25.



4.Hulmi JJ et al. Acute and long-term effects of resistance exercise with or without protein ingestion on muscle hypertrophy and gene expression. Amino Acids. 2009 Jul;37(2):297-308.



5.Keim NL, et al. Weight loss is greater with consumption of large morning meals and fat-free mass is preserved with large evening meals in women on a controlled weight reduction regimen. J Nutr. 1997 Jan;127(1):75-82.




6.Verdijk LB, et al. Protein supplementation before and after exercise does not further augment skeletal muscle hypertrophy after resistance training in elderly men. m J Clin Nutr. 2009 Feb;89(2):608-16. [Medline]


7.Burk A, et al. Time-divided ingestion pattern of casein-based protein supplement stimulates an increase in fat-free body mass during resistance training in young untrained men.Nutr Res. 2009 Jun;29(6):405-13. [Medline ]


8.Hoffman JR, et al. Effect of protein supplement timing on strength, power and body compositional changes in experienced resistance trained men. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2009 Apr;19(2):172-85. [Medline]


9.Wycherley TP, et al. Timing of protein ingestion relative to resistance exercise training does not influence body composition, energy expenditure, glycaemic control or cardiometabolic risk factors in a hypocaloric, high protein diet in patients with type 2 diabetes. Diabetes Obes Metab.
 
Goed topic!

Bijna volledig mee eens, persoonlijk heb ik alleen wel een idee dat teveel vetten bij de eerste maaltijd niet zo heel verstandig is.. (insulinegevoeligheid)
 
zoiets dacht ik al , alleen lijkt me wel dat je als ontbijt en rondom ( vooral na) let op je voeding
 
Goed topic!

Bijna volledig mee eens, persoonlijk heb ik alleen wel een idee dat teveel vetten bij de eerste maaltijd niet zo heel verstandig is.. (insulinegevoeligheid)

Wat bedoel je? De meeste mensen zouden met een vet-eiwit-ontbijt meer doen dan KH-eiwit. KH maken je slaperig in de morgend.
 
kan ik het toch niet mee eens zijn... teveel carbs voor men training = paupertraining, energielevels completely killed.
 
kan ik het toch niet mee eens zijn... teveel carbs voor men training = paupertraining, energielevels completely killed.
carbs bedoel je snelle suikers mee? want ik heb echt wel koolhydraten nodig voor mijn training.
 
carbs bedoel je snelle suikers mee? want ik heb echt wel koolhydraten nodig voor mijn training.

nee, ook bijvoorbeeld aardappels of bruine bonen... daarna kan ik gewoon echt in slaap vallen
 
Dus eigenlijk kunnen we ook alles in 1 maaltijd proppen.
al dat geplan met je eten dus ookniet meer nodig hoera :d
 
kan ik het toch niet mee eens zijn... teveel carbs voor men training = paupertraining, energielevels completely killed.

Dit gaat alleen over het effect op lichaamssamenstelling (vet/spieren). Een voeding zodat je lekker traint is natuurlijk wel belangrijk, maar het maakt dus niet uit hoe die voeding is samengesteld (of wanneer wordt ingenomen), zolang je maar aan je macro's komt.
 
Dit gaat alleen over het effect op lichaamssamenstelling (vet/spieren). Een voeding zodat je lekker traint is natuurlijk wel belangrijk, maar het maakt dus niet uit hoe die voeding is samengesteld (of wanneer wordt ingenomen), zolang je maar aan je macro's komt.

ach zo, my bad.
 
Wat bedoel je? De meeste mensen zouden met een vet-eiwit-ontbijt meer doen dan KH-eiwit. KH maken je slaperig in de morgend.

Wat ik bedoel is toch duidelijk?
Wat ik probeer te zeggen is: voor je eerste maaltje ben je super insuline gevoelig....., dus wat je als eerste naar binnen schuift, word imo zeer goed opgenomen....., dus daarom kies ik voor veel eiwit en wat kh (geen vet, vet word dan imo ook goed opgenomen)!

Dit is dus niet wetenschappelijk ofzo he, zei al dat dit persoonlijk zo aanvoelt!
 
Back
Naar boven