Fitness Seller

Downtime van afgelopen week

Bezoekers in dit topic

Guillermo

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid sinds
9 okt 2002
Berichten
1.561
Waardering
0
Beste F5'ers,

Zoals jullie wel gemerkt hebben is het forum een aantal dagen niet bereikbaar geweest.
Ik ga niet in al te technische details treden, maar de dowtime werd veroorzaakt door een samenhang van gebeurtenissen.
Er waren twee harde schijven tegelijk gecrashed waardoor een hoop data corrupt was geworden. Daarnaast begon de backplane waar de schijven op gemonteerd zitten ook al wat mankementen te vertonen. Sommige schijven
werden niet herkend, of gingen niet eens aan. We hebben toen maar besloten om direct een dedicated server te huren, want de schijven en backplane vervangen neemt nogal wat tijd in beslag.
Het kan zijn dat het laden van de pagina's wat langzamer gaat dan normaal, maar dat is tijdelijk totdat we onze eigen server gefixt en geupgrade hebben.

Om lange downtime in de toekomst te voorkomen gaan we investeren in een redundante opzet, dmv een backupserver die constant gesynchroniseerd word met de mainserver, en direct in dienst kan treden wanneer de mainserver om wat voor reden dan ook crashed.

Bedankt voor jullie begrip,
Tech. admin
 
Wordt het geld van de nieuwe elite leden daarvoor gebruikt? Vroeg ik me gewoon even af...
 
Om lange downtime in de toekomst te voorkomen gaan we investeren in een redundante opzet, dmv een backupserver die constant gesynchroniseerd word met de mainserver, en direct in dienst kan treden wanneer de mainserver om wat voor reden dan ook crashed.

Goed Idee!
 
;)volgens mij doet de "hits" teller het nog steeds niet:eek::D...kijk alle nieuw gemaakte topics maar....er staan maar een paar hits bij:o.
Maar voor de rest is het weer ok:D.
 
Ik ben benieuwd wie er zelfmoord hebben gepleegd.
 
Wel relaxed zo'n time-out. Kan dat niet iedere week.
 
Leeft Sanca nog ???
 
beste F5'ers :roflol:

thx voor de info tech adminpjuh ;)
 
Ik ben benieuwd wie er zelfmoord hebben gepleegd.


Ik heb Eric nog niet gezien..... misschien dat het hem , na het niet meeregeren van de SP , allemaal teveel is geworden.
 
als ericje weg is, kunnen we wel wat gaan rellen anders?:)
 
userlist ook al niet :(
 
Back
Naar boven