XXL Nutrition

Urban Athlon

Bezoekers in dit topic

BobbyV

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
2 sep 2011
Berichten
2.488
Waardering
205
Lengte
1m91
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Ik kwam gister niets vermoedend de sportschool in lopen. Kom ik opeens een verdwaald lijstje tegen met allemaal namen er op, en mijn naam stond er tussen. Boven aan het lijstje stond; URBAN ATHLON
Hebben de gappies van me gym zonder iets te vragen in mij geschreven voor een of andere urban athlon :roflol:

het schijnt een parkout te zijn van 12km door de stad met obstakels
Ik red amper 5 km rennen en dan ben ik wel echt aan het eind van mn latijn.
Zijn er mensen die mee gaan doen of hier bekend mee zijn?

Ik heb er nu al geen zin in. Het is nog van Mens Health ook zag ik :o
http://www.urbanathlon.nl/
 
whahaha,ben je goed mee dan:p
 
Leuk dat je vrienden je ingeschreven hebben en ook voor je betaald hebben... dat moet motiverend werken zo'n uitdaging.

Kun je mooi in September laten zien hoe goed je er uit ziet en dat je er nog kunt doen met dat lijf.
 
Ik doe ook mee. Eigenlijk gewoon voor de fun want 12 km en maar 6 obstakels zonder nat te worden is voor iemand die een "echte" survivalrunwedstrijd al heeft gedaan niet echt een uitdaging.
Zorg in ieder geval dat je moeiteloos de 12 km in redelijk tempo kan rennen, daarnaast ook je training afwisselen met wat parcourtjes (staan wat voorbeelden op de menshealth site) en youre good2go
 
Oke top!. ja zoals ik in de Op aangaf; 5 km gaat net, nu moet ik 12 rennen. ik heb trouwens na hardlopen altijd wel een dag of 4 last van shin splint. heb je maybe nog tips?
 
Oke top!. ja zoals ik in de Op aangaf; 5 km gaat net, nu moet ik 12 rennen. ik heb trouwens na hardlopen altijd wel een dag of 4 last van shin splint. heb je maybe nog tips?

Dat is lastig te zeggen want dit typisch een vorm van overbelasting wat diverse oorzaken kan hebben. Schoeisel, looptechniek, opbouw trainingen, ondergrond enz. Belangrijkste is de opbouw van je training je hebt nu voldoende tijd om te trainen naar die 12 km gebruik die tijd ook! Er zijn veel beginnersschemas te vinden en schroom dan ook niet om echt bij het begin te beginnen, neem goed de tijd voor je warming up en herstel. Daarnaast zorg dat schoeisel en looptechniek in orde zijn.
Succes!
 
Hm ik heb nog veel te trainen dan. meestal ren in rondje Bosbaan (Amsterdam. die is 5 km. die moet ik dus minimaal 2 x rennen
 
Klopt, met alleen 5 km in de benen wordt het alleen uitlopen al een lastig verhaal laat staan dat je tussendoor ook nog 6 obstakels doet die veel energie vragen. Daarnaast doe je met een team mee dus het zal handig zijn om de looptempo's met elkaar af te stemmen en hierop je trainingen baseren.
 
Oke top!. ja zoals ik in de Op aangaf; 5 km gaat net, nu moet ik 12 rennen. ik heb trouwens na hardlopen altijd wel een dag of 4 last van shin splint. heb je maybe nog tips?

langzamer lopen (rustiger)
niet steeds aan dezelfde kant van de weg lopen (vooral als de weg nogal een afschot heeft)
tibialis trainen
goede schoenen (rekening houdend met (over)pronatie dan wel supinatie)
afvallen
kleinere passen nemen / hogere frequentie
niet zo vreselijk op je hak landen
regelmatiger lopen (dus niet 1 keer per week jezelf uit de naad lopen.. .liever 3 keer rustig aan doen)
langzaam opbouwen
 
ik ben dr ook bij
 
Is dat enkel voor mannen, of ook voor dames?
 
Is dat enkel voor mannen, of ook voor dames?
mannen en vrouwen!

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 16:35 ----------

langzamer lopen (rustiger)
niet steeds aan dezelfde kant van de weg lopen (vooral als de weg nogal een afschot heeft)
tibialis trainen
goede schoenen (rekening houdend met (over)pronatie dan wel supinatie)
afvallen
kleinere passen nemen / hogere frequentie
niet zo vreselijk op je hak landen
regelmatiger lopen (dus niet 1 keer per week jezelf uit de naad lopen.. .liever 3 keer rustig aan doen)
langzaam opbouwen
thanks voor de tips. gister weer hardgelopen en heb vandaag eigenlijk geen last van shin splint of iets!
 
Eergister was ik even gaan zagen over die urban athlon op mn sportschool. Wat blijkt nou, die gast moest ons nog inschrijven. Aangezien de inschrijvingen al vol zitten en gesloten zijn doen we dus niet mee. wat een faal...

hmnja volgend jaar dan maar!
 
Vanwege blessure hebben we plots nog een plek in ons team. Als je zin hebt om mee te doen kan je tegen kostprijs (EUR 45) meedoen met de wedstrijd. stuur dab ff pm


De wedstrijd is zondag 16 september in amsterdam. Inschrijving zit al maanden vol dus beloofd een fantastisch evenement te worden. www.urbanathlon.nl
 
je hebt gewoon jezelf in geschreven
 
Back
Naar boven