MuscleMeat

Oudere atleten kunnen ook nog spiermassa winnen in de sportschool (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tettenman110

Cool Novice
Lid geworden
28 aug 2011
Berichten
72
Waardering
3
hypothese : veel mannengebruiken hun leeftijd als excuus om het rustiger aan te doen in de sportschool,maar als je kijkt naar de leeftijd van sommige topprofs in de sport (Dexter Jackson was 38 toen hij de Olympiatitel won,Dorian Yates won zijn laatste op 35 jarige leeftijd en Ronnie Coleman was 41 toen hij zijn laatste Sandow won),kan het zeker geen beperkende factor zijn als het gaat om het winnen van spiermassa.


onderzoek : wetenschappers van de universiteit van Central Florida lieten ongetrainde mensen van 18 tot 40 jaar 12 weken lang twee keer per week een geperiodiseerd krachttrainingsprogramma volgen voor hun niet -dominante arm (de andere arm diende als controle ).


uitkomsten : de groep ontdekte dat als ze de groep vergeleken naar leeftijdsgroep (18-19,20-29,30-39) er geen enkel verschil was inde hoeveelheid gewonnen spiermassa. Alle drie de groepen wonnen ongeveer 20 percent spiermassa op hun armen .Het enige voordeel van het jonger zijn was dat ze iets meer wonnen bij het pakken van een maximum gewicht met een herhaling bij de preacher curl.Daar stond tegenover dat hoe ouder de proefpersonen waren hoe meer kracht en spiermassa ze hadden voordat ze aan het programma van 12 weken begonnen .Typisch is dat hoe meer kracht je hebt ,hoe minder kracht je nog kunt winnen.


conclusie : er is echt geen verschil in de mogelijkheidom spermass te winnen als je ouder wordt,minstens totdat je40jaar oud bent.Hoewel oudere atleten misschien een paar kleine beperkingen hebben om hun maximale gewicht voor een herhaling te verbeteren , zijn ze waarschijnlijk sterker voordat ze aan het programma beginnen dan jonge ateleten zijn.


toepassing : als je net begintmet krachttraining -zelfs als je over de 30 bent - kun je nog steeds dezelfde hoeveelheid spiermassa winnen als iemand die een stuk jonger is.En je kunt net zo vaak en zwaar trainen als jongere sporters.dus het is echt nooit te laat om te starten met krachttraining.


Jim Stoppani
 
Laatst bewerkt:
en na je 50ste? kan je alleen nog maar verlepte spieren zeker kweken....:(
 
Als je maar 1 arm traint bij beginners, zal herstel wel geen issue zijn...
 
Bronvermelding is verplicht.
 
na 50 jaar groei je ook nog hoor
ik train 5xper week en groei nog
 
doe tweemaal per week aan cardio en doe dragon flags dan zal je buik wel binnen de perken blijven en zelfs verminderen
 
en na je 50ste? kan je alleen nog maar verlepte spieren zeker kweken....:(

Als jij cut naar 9-10% ben jij zo'n 130KG+ op 10-9% en dan helemaal de koning van DBB :) Ga dervoor! met een sexy six pack;)
 
doe tweemaal per week aan cardio en doe dragon flags dan zal je buik wel binnen de perken blijven en zelfs verminderen

ik vind mijn sokken aantrekken al cardio...:o
en die dragon flags? wat is dat? kan ik dan op bed blijven liggen tv kijken?
 
Heb zat voorbeelden dus wist dit al maar leuk om het bevestigd te zien natuurlijk.
 
ik vind mijn sokken aantrekken al cardio...:o
en die dragon flags? wat is dat? kan ik dan op bed blijven liggen tv kijken?
dragon_flag_09_01_15a.jpg


moet geen probleem voor jou zijn
 
is al wel "even"bekend ja, toch zeker met de hedendaagse hoge kwaliteit sups kun je tot op behoorlijke leeftijd gespierd en echt sterk blijven ja.
 
het artikel komt uit de Flex en is geschreven door Jim Stoppani

ome jim is 1 van de meest retarded figuren met zn 90% crap artikels in de flex.
laatst nog een heel artikel over binnen en buitenkant trainen en de bijbehorende anatomie les waar hij het wat trainingstoepassing volledig de plank mis slaat.
 
ome jim is 1 van de meest retarded figuren met zn 90% crap artikels in de flex.
laatst nog een heel artikel over binnen en buitenkant trainen en de bijbehorende anatomie les waar hij het wat trainingstoepassing volledig de plank mis slaat.

hij schrijft ook maar wat de resultaten zijn van de proeven ,heeft niks met hem persoonlijk te maken.De proeven zijn in Amerika uitgevoerdt , door wetenschappers.
 
hij schrijft ook maar wat de resultaten zijn van de proeven ,heeft niks met hem persoonlijk te maken.De proeven zijn in Amerika uitgevoerdt , door wetenschappers.

t probleem is dat ik zijn bronnen niet altijd serious kan nemen.
dat krijg je nu eenmaal met jokers als hem.
 
Ook wel mooi om Mr. Olympia-winnaars met supergenen die van hun jeugd af aan al trainen en flink wat kuren als voorbeeld te nemen. :rolleyes:

Neemt overigens niet weg dat ik het er wel mee eens ben dat leeftijd geen beperkende factor hóeft te zijn om een superfysiek te bouwen.
 
is al wel "even"bekend ja, toch zeker met de hedendaagse hoge kwaliteit sups kun je tot op behoorlijke leeftijd gespierd en echt sterk blijven ja.

welke sups bedoel je.

on topic: belachelijk om krachtwinst af te lezen van het gewicht dat je neemt op een preacher curl/
 
Back
Naar boven