Fitness Seller

Rock Iron Steel Rage

Bezoekers in dit topic

GoHeavyLifter zei:
de bar blijft nu trouwens helemaal krom staan. die heeft z'n beste tijd gehad.
haha bij ons idd ook en dan worden bij ons nog niet echt bizarre gewichten gebruikt...nog niet:evil:
 
Zie je training nu net pas, maar wat een heerlijke gewichten zeg!
En GHL, houd je log maar weer bij, is leuk om te lezen zulke gewichten
 
Bizar zware quartersquats man.
En ook gefeliciteerd met je pr op cleans.
 
GoHeavyLifter zei:
goeie training!
ik post m'n trainingen hier niet meer, maar ik heb ondertussen ook een quarter squat van 400kg gedaan met 75kg BW. laat het een motivatie zijn!!
wat is nu 400kg?!:dunno:
dikke dries kan makkelijk 500kg aan volgens mij, alleen vinden die baren dat niemeer zo fijn... :D

ik kom "nog" niet verder dan 2*220 met 83 BW ( 250 failed:o )

dat word nog harder werken voor mij...............:rolleyes:
 
Ok alweer meer dan een week geleden dat ik een training gepost heb, maar vandaag heb ik iets leuks gedaan... aangezien ik toch volgende week op reis vertrek ga ik de laatste trainingen een paar "speciallekes" doen.

Vandaag heb ik dus de klassieke "100 Rep Challenge" gedaan. Men neme een zware compoundoefening, hoe 'compounder' hoe beter. Meestal doet men de strict clean&press. Men neme 70-80% van zijn 1Rmax, en doet hiermee in totaal 100 reps, in principe in een uur tijd.

Ik heb zo vandaag 100reps clean & press gedaan met 80kg (zal rond de 75%zijn) in een uur en tien minuten. Soms deed ik drie reps, soms twee reps, regelmatig ook een vijfje, uiteraard iedere rep vanaf de grond en alles strict. Rustpauzes zo kort mogelijk zodat ik meestal nog een beetje aan het hijgen was toen ik al met de volgende set begon.

Zalig gewoon. Heel leuk om heel af en toe eens te doen, bv voor vakanties want dan is drie dagen spierpijn niet erg. Al denk ik dat het nog iets sneller had gekund, dus binnen het uur. Want daarna had ik nog zin en energie genoeg voor twee setjes power cleans met 90kg en een setje chins.

Heb nu al pijn aan schouders, traps, onderrug en hams ;)




The 100 rep Challenge originated with an article in The Dinosaur Files about how Kim Wood, the Cincinatti bengals' Strengh Coach, trained at one point in his career (about 30 years ago). Kim did 100 singles in the clean and press/push press with 260 pounds. That was his entire workout. At the time, his one rep max in the clean and press/push press was 330 or so.

Many of us tried a similar prog out of a rut, and a good way to train the mind to go the extra mile.

It works best with big, compound movements: squats, standing presses, clean and press, clean and push press, power snatch, clean and jerk, deadlift or trap bar deadlift.

Do a good warmup, but not so much you tire yourself out. Then load the bar to 70-80% of your one rep max (Kim's 260 pounds was 78% of 330 pounds) and do one rep. Rst 30-60 seconds, then do another rep. And so on...until you get all 100.

Be warned: this gets very hard. Choose an exercise where you have good, automatic form...because as you tire, your form will deteriorate unless you have the exercise down perfectly. In other words, if you are a rookie, save this one for when you are more experienced. Ditto if you are doing a new exercise. Only use it on something where you have a high skill level. Also, if you have any dings or injuries, wait until they are healed.

If you do deads, snatches or cleans, use tape on your fingers--otherwise, you will cut your hands to pieces by the time you are done.

Have a timer or something to count the seconds between the reps. Have lots of water handy--you will need it. Have a towel and chalk handy--you will need it. Have a pad of paper handy, with 1-100 written out in easy to follow columns, so you can mark off each rep you do. Otherwise, you will lose track (and who wants to have to start over again at 50 or 60 reps?).
 
VET!

nee echt supercool, 100 reps clean & press met 80 kg. respect :eek2:
 
Pff gek! :D Hoe gingen vorige week je rack lockouts met 250 trouwens? :)
 
Samu zei:
Pff gek! :D Hoe gingen vorige week je rack lockouts met 250 trouwens? :)

250kg bench rack lockout heb ik gefailled. Ook 245 kreeg ik niet meer van de pinnen. Daarvóór had ik wel 240kg gedaan, dat is momenteel mijn PR. Ben toch heel tevreden met de progressie die ik hierop gemaakt heb.
 
Dit is gewoon gestoord, 100 reps op 70%.
Dit moet je dan op vrijdagavond doen en de ma en di nog verlof pakken om bij te komen.
Diep respect hiervoor.
 
eduardjanssen zei:
Wie gaat de uitdaging aan? :D?

Als ik van mn onderrug blessure af ben, lijkt me dit zeker de moeite waard om eens te doen!
 
Lijkt mij wel tof om het een keer met de powerclean te doen...maaarrrr ik weet mijn 1rm hiervan niet :(.
 
eduardjanssen zei:
Lijkt mij wel tof om het een keer met de powerclean te doen...maaarrrr ik weet mijn 1rm hiervan niet :(.

als je m'n dan toch cleant kun je m'n evengoed ook uitpressen !


Ben vandaag echt wel flink stijf overal, which is nice.

En de manier die Kubik voorstelt in het artikeltje is volgens mij nog lastiger. Hij doet echt 100singles met gelijke rustpauzes, zodat het geheel één grote rest-pauze set wordt. Als je telkens maar +-30sec rust moet dat na een rep of 80 echt moordend zijn. Ik deed veel trippeltjes en zo, zodat je af en toe langere rustpauzes kunt inlassen (90sec ipv 30sec scheelt wel hoor). Volgende keer doe ik het zeker op de Kubik manier, had dat artikeltje pas na de feiten gelezen.
 
Ja maar als je hem ook nogeens gaat uitpressen wordt je echt moe.



























:D J/K, ik ga het denk ik wel doen. Zie er de fun wel van in :thumbs:
 
Ik wacht wel ff dat ik mijn nieuwe vakantiedagen heb als jullie het niet erg vinden:D
(en dat ik de powerclean technisch goed uitvoer, wat nu nog niet het geval is, ik doe hem pas)
 
heftige training hoor !!:eek:


en na die 100 reps nog adem over hebben ook !:D



:cool:
 
Dude ik kan echt niet wachten om met jou in Merelbeke te trainen ;)

Zalige stats
 
Training Woensdag 2 november :

vandaag was de laatste training van het jaar, zaterdag vertrek ik voor twee maand naar Vietnam, ik heb enkel nog gemaxt op power cleans vandaag, en dat terwijl ik nog hier en daar een pijntje had van de 100rep challenge :

1) Power cleans

(in waves gewerkt ; telkens opbouwen naar een zware set, en dan weer afbouwen om te bekomen voor een volgende zware set)

5 x 65
5 x 95
3 x 105
3 x 115kg PR
3 x 70
3 x 90
2 x 110
2 x 120kg PR
3 x 90
3 x 100
1 x 115
1 x 125kg
1 x 130kg PR

Zo, dat was het dan. Ik ben terug in de gym in januari, aan iedereen het beste met zijn training, en voor diegenen die volgende week wedstrijd hebben : succes!!!!!

Ciao,
L.
 
nette laatste training, en veel plezier in vietnam.
 
Back
Naar boven