XXL Nutrition

Apparatuur om thuis te trainen

Bezoekers in dit topic

calibre

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
9 feb 2005
Berichten
5.608
Waardering
39
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
11%
Ik heb wat getwijfeld om het hier of ergens anders te zetten maar soit het staat hier.

Zoals sommigen die men log gelezen hebben zullen weten ben ik van plan om eind feb naar Merelbeke te gaan trainen. Ik begin echter meer en meer te twijfelen of het op lange termijn financieel haalbaar is. Iedere keer die trein betalen lijken me toch dure trainingen. Thuis trainen zou dus een optie zijn. Ik heb een magazijn van mijn gepensioneerde grootvader van 50*15 meter tot men beschikking dus dat zou geen probleem moeten zijn. Het plan zou zijn om af en toe naar Merelbeke te gaan om de techniek te leren en vooral thuis te trainen.

Ik dacht eraan om power rack + bench bank + natuurlijk olympische bar en gewichten te kopen. Blijkbaar is het toch niet zo makkelijk om via internet deze tweedehands tegen te komen.

Misschien kent iemand hier iemand die zo'n spullen zou verkopen, een gym die gestopt is .... Want het zou me toch wel een stuk beter uitkomen om die dingen te kunnen overkopen.

Tweede optie is natuurlijk via internet. Heeft iemand een van deze dingen al via internet gekocht? Zijn jullie er tevreden over? Weet er iemand goeie plaatsen om deze te kopen?

Kortom, ik heb wat tips nodig ;)

Edit:

Ik zie hier een tweedehands aanbieding van een bench
http://www.benefitshop.nl/
Is kettler een stevig merk?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf alles via internet gekocht. Powerrack en bankje gekocht bij Helisports.nl. Halters en schijven via marktplaats. Er staan nu ook veel bankjes, halters en schijven op marktplaats te koop, voor niet teveel geeld. Ik geloof, dat er zelfs een aantal adverteren met 1 euro de kilo. Misschien als je groot inkoopt, krijge je er nog iets vanaf?
Ik was voor mijn powerrack en bankje, volgens mij iets van €500,= kwijt en voor mijn 2 olympische halters en 330 kilo schijven, was ik ongeveer €300,= kwijt.
 
Dit powerrack?
http://www.helisports.nl/fitnessapparatuur/multistations/BodyCraft-Power-Rack.html

En dit bankje?
http://www.helisports.nl/fitnessapparatuur/krachtapparatuur/Marcy-PHC_696-Halterbank.html

Ik zie hier een tweedehands aanbieding van een bench
http://www.benefitshop.nl/
Is kettler een stevig merk?

Tjah en marktplaats is een Nederlandse site. Zal wel moeilijk zijn voor mij om de gewichten op te halen en kan me inbeelden dat het te duur is om die op te sturen. Zal eens beter zoeken naar de Belgische alternatieven.
 
Dat powerrack heb ik idd! Bankje is anders, omdat ik er geen bankdruk-gedeelte aan heb zitten. Ik bench gewoon in mijn powerrack. Bankje lijkt er wel op hoor. Marktplaats is wel NL, maar de meeste aanbieders komen uit Noord-Brabant, dus dat is dichterbij jou dan bij mij. Voor een gedeelte van mijn schijven ben ik naar Friesland gereden en de rest heb ik in Apeldoorn of Amersfoort gehaald, met de auto. Dat moet dus wel lukken voor je. Probeer iig te regelen, dat je niet meer dan €1,= per kilo betaalt.
 
Ik zou een bankje gewoon bij Helisports halen van het merk Marcy en dan een redelijk simpele uitvoering. Die zijn redelijk goedkoop en ik ben goed te spreken over de kwaliteit.
 
Ik heb de 4050, dus dezelfde die je nu hebt gepost, maar dan met leg extension/-curl en scott-geval.
Graag gedaan. Ik hoop, dat je ook halters en schijven kunt vinden, voor een redelijke prijs (marktplaats ;) :D ).
 
heb zself een powerrack op marktplaats gekocht voor 100 euro. Is gewoon een powerrack uit de sportschool. Plat bankje dat ik erbij heb gekocht was geloof ik ook iets van 100 euro ook tweedehands. Kan zoiezo weinig kapot gaan bij dit soort spul dus tweedehands kopen is een goede optie.

Schijven kun je ind. nieuw al krijgen voor 1 euro p/kg. Misschien op marktplaats voor nog wel minder.
 
Ik heb ook een gym gevonden die blijkbaar gestopt is met een huge squatrek aan 160 euro. Die man verkoopt natuurlijk liever zen volledige imboedel in 1 keer dus even kijken of ik er een bench en gewichten kan bijkopen. Anders is de verplaatsing namelijk te gek.
 
Dat is helemaal mooi! Dan ben je in een keer klaar.
 
voor nieuwe schijven en halter: www.musclepower.nl

Net over de grens in NL (Bergen op Zoom) en erg goedkoop.
 
dj_phreak zei:
voor nieuwe schijven en halter: www.musclepower.nl
Net over de grens in NL (Bergen op Zoom) en erg goedkoop.
Is idd niet duur, maar ze waren nog goedkoper! Ik was toen net te laat. Die olympische dumbbells waren toen maar €19,= per stuk en ez-stang maar €30,=. Toen ik een paar weken later keek, waren de prijzen zoals nu. Balen!
 
Mighty zei:
Is idd niet duur, maar ze waren nog goedkoper! Ik was toen net te laat. Die olympische dumbbells waren toen maar €19,= per stuk en ez-stang maar €30,=. Toen ik een paar weken later keek, waren de prijzen zoals nu. Balen!
Dat zuigt idd! Had ook nog op de oude (helemaal crappy) site gekeken, maar had toen geen geld om te bestellen! :( Ik ga er volgende week toch maar een halter en 3 setjes van 20kg kopen.



Een ander adres (als je vervoer hebt en je benzine wordt vergoed door je baas...): http://www.weber-fitness.de/
 
Mooi squatrek tegen 320 euro op die site, zal vanavond eens kijken hoe ver in Duitsland het is.

Die gast van de failliete gym verkoop het squatrek voor 200 euro, gewichten aan 1 euro/kg en het bankje aan 50euro. Lijken me wel goeie prijzen

Nu moet ik wel aan een bestelwagen en chauffeur raken. Wat toch ook wel een kost zal zijn. Wat kan er allemaal fout gaan bij het kopen via marktplaats?
 
kapaza

neus ook eens vrijblijvend rond op kapaza.be, rubriek fitnessapparatuur, misschien vindt je hiertussen wat je zoekt.
 
Als de gaten 30mm zijn passen ze op een olympische barbell niet?

Thanks voor de link patkrachtser,

zijn er nog zo'n belgische sites? Ebay heb ik natuurlijk al afgezocht
 
Laatst bewerkt:
calibre zei:
Als de gaten 30mm zijn passen ze op een olympische barbell niet?

30 mm = voor speelgoedstangen
50 mm = echte halters.
 
Dus de olympische stangen van 20kg zijn 50mm. K thanks
 
niet om de topic te hjacken maar hoeveel gewicht kunnen "speelgoed halter" houden:D?
 
Back
Naar boven