XXL Nutrition

Voor beleggers: wat vind jij de beste (online) broker?

Wat vind jij de beste (online) broker?

  • ABN AMRO (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Capital Intervest (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Fortis Bank (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Keytrade Bank (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mijnbroker (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Rabobank (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Saxo Bank (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • SNS (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Today's Brokers (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • TradersOnly (NL)

    Stemmen: 0 0,0%
  • BinckBank (BE)

    Stemmen: 0 0,0%
  • BNP Paribas Fortis (BE)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Deutsche Bank (BE)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dexia (BE)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Fortuneo (BE)

    Stemmen: 0 0,0%
  • ING Bank (BE)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Keytrade Bank (BE)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Today's Brokers (BE)

    Stemmen: 0 0,0%
  • TradersOnly (BE)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    23

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Op vlak van gebruiksvriendelijkheid, tarieven, enz.

Zowel Belgische als Nederlandse beleggers mogen stemmen.

(Ik weet niet hoeveel beleggers hier zitten, dus we zien wel hoe de poll loopt :))
 
Ik zou heel graag beleggen, aangezien mijn studies in die richting gaan!( financial management). Voor te beleggen heb je natuurlijk eerst wat kapitaal nodig, en dat heb ik spijtig genoeg nog niet. Kan de poll niet invullen dus.

Goed topic wel:thumbs:
 
Ik heb wel twee beleggingsrekeningen, maar maak er verder niet veel gebruik van. Heb een rekening bij ING en bij Binck. Binck is er natuurlijk specifiek op gericht en de tools die zij aanbieden zijn toch wel vele malen duidelijker/beter.
Vind het wel interessant om te volgen allemaal, maar heb eigenlijk ook wel eerst wat meer kapitaal nodig.
 
Lynx, goedkoop en professioneel.
 
Zit ook bij Binck en ken ze niet allemaal, maar ben over Binck iig zeer tevreden.
Destijds waren ze ook de meest goedkope.
 
Lynx, goedkoopste broker en ze rekenen geen bewaarloon. Voor een belegger dus het best.
 
Ligt eraan wat voor belegging je bedoelt? Voor aandelen of voor een andere markt?
 
Heb er één bij Binck maar nog nooit wat mee gedaan.
 
Ligt eraan wat voor belegging je bedoelt? Voor aandelen of voor een andere markt?

Ik begrijp dat er niches zijn binnen het aanbod, dit is echter meer aan algemene waardering (dus welke levert de beste kwaliteit zeg maar). Je mag natuurlijk ook aangeven voor welke niche jouw keuze geldt.
 
Heb zelf Alex en dat dus maar ingevuld maar heb geen ervaring met andere bedrijven.

Ben op zich redelijk tevreden. Alles werkt en kan op iPhone inloggen met App.
 
Binckbank, ben alleen ontevreden over het bewaarloon. Achterhaalde manier om geld binnen te harken, terwijl er niets tegenover staat.
 
Binckbank, ben alleen ontevreden over het bewaarloon. Achterhaalde manier om geld binnen te harken, terwijl er niets tegenover staat.

Ik heb net de informatiemap gekregen van Binckbank (wil misschien overstappen naar andere broker) en er staat juist duidelijk:

"GEEN bewaarloon".

Eronder staat dat je alleen voor de transacties betaalt. ???
 
https://www.binck.nl/_clients/binck_nl/data/pdf/tarieven_binck.pdf
Conditieoverzicht Binck
Bewaarloon
Waarde effectenportefeuille Bewaarloon op jaarbasis
<_ € 50.000 0,2%
<_ € 250.000 0,1% over het meerdere
<_ € 5.000.000 0,05% over het meerdere
> € 5.000.000 0,01% over het meerdere
Opties en futures gratis
Het bewaarloon is een all-in bewaartarief, exclusief BTW. BinckBank berekent geen aparte kosten voor dividenden, coupons en lossingen. De
percentages gelden op jaarbasis. De verrekening vindt aan het einde van ieder kwartaal plaats. BinckBank gaat hierbij uit van de portefeuillewaarde
aan het einde van ieder kwartaal. Er wordt geen bewaarloon berekend voor opties en futures.

---------- Post toegevoegd Thu 16 Aug 2012 om 13:16 ----------

Ik raad je echt aan een lynx informatiepakket aan te vragen. Ze zijn goedkoper dan Binck en ze rekenen geen bewaarloon. Binck wordt vaak aangeraden door idioten die een reclame op internet/tv zien, maar is zeker niet de goedkoopste.
 
Ik heb een informatiemap van de Belgische Binck he. Ga dit toch eens navragen bij hun dan.

Ik weet dat het niet de goedkoopste is, maar ze komen er wel altijd goed uit in vergelijkingen. Ik wil niet alleen de laagste prijs maar ook de beste kwaliteit namelijk.

https://www.binck.be/lage_tarieven/beurs/geen_verborgen_kosten :dunno:

Edit: het lijkt er dus idd op dat de Belgische en Nederlandse Binck hierin verschillen. Mijn enige zorg is of dit in de toekomst ook niet zal veranderen in België...
 
Ik raad je echt aan een lynx informatiepakket aan te vragen. Ze zijn goedkoper dan Binck en ze rekenen geen bewaarloon. Binck wordt vaak aangeraden door idioten die een reclame op internet/tv zien, maar is zeker niet de goedkoopste.

Je vergeet een paar dingen.

Minimaal te storten bedrag
Lynx heeft een minimaal te storten bedrag van 3.000 euro ingesteld om een effectenrekening te openen. Het overboeken van een portefeuille met een waarde groter dan 3.000 euro wordt ook geaccepteerd om een rekening te openen.
Is bij Binck niet nodig, heb nu geloof ik 1 euro er op staan, rest staat op mijn spaarrekening bij LPB.

Minimum leeftijd
De minimum leeftijd om een rekening te openen is 18 jaar. U dient echter minstens 21 jaar te zijn om een margin-rekening te openen. U heeft een margin-rekening nodig om te handelen in opties, futures en Amerikaanse en Aziatische beurzen. Als u tussen 18 en 21 jaar of student (met een baan) bent, kunt u alleen een cash-rekening openen. U kunt alleen in Europese aandelen handelen. Daarnaast kunt u pas drie dagen na een transactie weer beschikken over het vrijgekomen geldbedrag. Op een margin-rekening zitten geen beperkingen.
Wait whut? Drie dagen wachten op je geld? Not sure if srs.
 
Ik ben student en ik heb gewoon een margin account.
 
Als je geen 3000 euro hebt, waarom beleg je dan uberhaupt :roflol:

Daarnaast is het geld alleen nodig om de rekening te openen. Na het openen kun je het terugstorten als je wilt en zoals isnogood zegt is het gewoon mogelijk een volledig account aan te maken als student.
 
Kunnen jullie die beleggen eens vertellen wat jullie nu echt daarmee verdient hebben? Ben wel benieuwd.
 
Back
Naar boven