AndroidHealthClinic

Taalachterstand van autochtonen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Ik zat vanmiddag in de bus en ik viel bijna om van verbazing.
Iets voor mij zaten en Breezah-Maroc-jongen (ong. 20), een Brezzah-Marokkaanse (ong. 18 ) en een Nederlandse van ongeveer 18.
De Marokkaanse praatte hardop en was geirriteerd. 'De Marokkanen kunnen het niet helpen hoor!' ze ze. De jongen hield wijselijk z'n mond.
Maar toen de Nederlandse. Zij was ongeveer 1.60 lang en zeker 85kg. Een mormel, een varkentje, een blond Hollands tiener-big van heb ik jou daar.
Blos op de wangen en stikkend in haar eigen vetringen om haar keel.

Zij wilde ook wel even wat uitleggen. En toen hoorde je hetvolgende:
'Ja wait je wait je, luisterrr nauw eveh! Iek sai tegeh jonghe ik nie leuk vindeh hoe doet hij, enne, enne, hij moet oak nie so doen. Hij beswel weteh hor.
En, enne, iek..' het Marokkaanse Breezah-meisje onderbrak haar om haar te verbeteren. En lachte smalend om het taalgebruik van het biggetje.
Even later nam ze afscheid van haar vriendin, maakte een coole neger-handshake en vertrok.

Taalachterstand opgelopen in de eigen woonwijk?
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen taalachterstand denk ik. :D
 
Mooi beschreven! :D

Ik merk zelf ook wel dat er een taalachterstand is onder de autochtone bevolking ( vooral bij de BrEeHzAHs ) maarja kan er alleen om lachen.
 
Laatst bewerkt:
In mijn ogen ontstaat er op dit moment zo ie zo een taalachterstand (is trouwens bewezen laatst).. Is bewezen dat heel veel kinderen in de achste groep niet eens fatsoenlijk een Jip en Janneke boekje kunnen lezen en begrijpen... :eek: Daar schrok ik echt van... Het heeft natuurlijk ook te maken met internet en al dat chat en MSN gedoe en met de sms´jes....

Maar ook is het een feit dat de taal zo ie zo veranderd in de loop der jaren.. Kijk maar hoe de nederlanders vroeger schreven en spraken en hoe dat nu is..
 
Erg triest, maar zo is het wel ja, ik heb wel es op een zwarte school les gegeven, zat er 1 Nederlands jochie tussen de rest.

En om er dan bij te horen, ging hij vanzelf het gedrag en taalgebruik overnemen van de rest van de groep. Beetje jammer.
 
Haha ik vind het echt hilarisch hoe sommige autochtonen "allochtonisch" willen praten :D

Dingen zoals : "Die ding" en "Je weet tog!" hahaha
Ik lig dan echt een heel lesuur krom van het lachen :D
 
Socrates zei:
In mijn ogen ontstaat er op dit moment zo ie zo een taalachterstand

Klopt, zo verbaas ik me keer op keer op de varianten die men weet te verzinnen op het woord 'sowieso' (ook al komt het dan uit het Deutsch...)
 
vooral het : weet je, weet je na elke zin , aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :mad:
 
bur zei:
vooral het : weet je, weet je na elke zin , aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :mad:

En dan die belachelijke Josti-handgebaren erbij.....schijnt erg populair te zijn onder de allochtone pubermeisjes en autochtone wannabe allochtonen.
 
uit je post op te maken ging het hier ook niet om een bepaald slim iemand. Maar ik moet je helaas wel gelijk geven, het hedendaagse taalgebruik in barslecht, niet alleen onder jongeren.
 
Bij mij in Delft zit ook zo'n gast. Op het eerste gezicht een ongelofelijke nerd, ziet eruit als een dwaas, ongekamd haar, brilletje, enfin je kent het wel. Maaarrrr......als hij z'n mond opentrekt is het pas echt feest. Voor mij dan :D want ik kom dan echt niet meer bij. "Heee swa, check die torriii...jah je weet toch, knkr gruwelijke patta's swa....aiiiiight".
Het mooie is dat er dan nog een posse van 3 hindoestanen en 1 neger achteraan loopt, maw hij is de leider :roflol:

Op de basis- of middelbare school kan ik me zulke dingen goed voorstellen, maar op de universiteit. Kom op man, get a life!
 
bur zei:
vooral het : weet je, weet je na elke zin , aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :mad:

ach ja, of je zegt "weet je" of je hebt een ander k*t dialect
mischien belgs,boers,negers of wat dan ook weetje :P
 
Leviathan zei:
En dan die belachelijke Josti-handgebaren erbij.....schijnt erg populair te zijn onder de allochtone pubermeisjes en autochtone wannabe allochtonen.

Autochtone wannebe allochtonen....
Triest... helaas is het wel harde werkelijkheid.

Jij slaat de spijker op z'n kop
 
Ja, echt heel slecht...

Ik doe dat met enige regelmaat expres... :p
 
Meccanicc zei:
Autochtone wannebe allochtonen....
Triest... helaas is het wel harde werkelijkheid.

Jij slaat de spijker op z'n kop

Dank U, ik heb vroeger al veel geoefend met Hamertje-Tik :D
 
Leviathan zei:
Dank U, ik heb vroeger al veel geoefend met Hamertje-Tik :D
is zeker ook jou kind dat op tv aan ruitje-tik doet?:rolleyes:
 
Sport2000 zei:
is zeker ook jou kind dat op tv aan ruitje-tik doet?:rolleyes:


??? ??? ???

Geeft niet hoor, hier is tegenwoordig vast wel medicatie voor te krijgen.


:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Leviathan zei:
??? ??? ???

Geeft niet hoor, hier is tegenwoordig vast wel medicatie voor te krijgen.


:rolleyes:

idd Hamertje-tik dus... Is vaker een goede remedie dan je zou denken.
 
Leviathan zei:
??? ??? ???

Geeft niet hoor, hier is tegenwoordig vast wel medicatie voor te krijgen.


:rolleyes:
bedoelde de reclame van interpolis, leuk dat je de grap snapt:D
 
Back
Naar boven