Fitness Seller

Iraanse vrouw (18) krijgt strop voor zelfverdediging

Bezoekers in dit topic

corazon

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2004
Berichten
2.091
Waardering
1
Een 18-jarige vrouw die uit zelfverdediging een man die poogde haar te verkrachten heeft gedood, is door een Iraanse rechtbank tot de strop veroordeeld. De toen nog 17-jarige vrouw bevond zich een jaar eerder met haar nichtje en enkele vrienden op straat toen ze plotseling lastig werd gevallen door twee mannen, die probeerden haar te verkrachten.

"Ik pleegde moord om mezelf en mijn nichtje te verdedigen. Het was niet mijn bedoeling om te doden. Niemand kwam ons helpen", aldus de vrouw. Volgens de Iraanse wet kunnen jongens al vanaf 15 jaar ter dood veroordeeld worden, en meisjes zelfs al vanaf negen jaar. De executies mogen echter pas worden uitgevoerd wanneer de veroordeelden de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben.

De Europese Unie en mensenrechtenorganisaties hebben er bij de Iraanse regering herhaaldelijk op aangedrongen niet meer mensen onder de achttien jaar ter dood te veroordelen. In Iran staat op onder meer moord, verkrachting, overspel, godslastering en homocoïtusualiteit de doodstraf. Vorig jaar zijn er in Iran zeker 81 mensen geëxecuteerd.
 
Hier zakt dus echt me broek van af!!!:flame::splat: :mad:!!!!!!!!!!!!*&^%$!!!
zieke bastards!!!!:shoot: ik hoop maar dat ze door organisaties gered wordt:(
 
Leuk land dat Iran. :thumbs:

En je kan zeggen over de Islam wat je wil, maar dit is dus de wetgeving die daaruit voortkomt.
 
Het is echt schandalig wat er allemaal daar gebeurt, maar je hoort het zo vaak dat ik er niet eens meer kwaad over kan worden.
 
****ing&^%$#@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad:!!!!ik hoop maar dat dit meisje gered wordt:( je voelt je dr gewoon machteloos bij!
 
Zelda zei:
Leuk land dat Iran. :thumbs:

En je kan zeggen over de Islam wat je wil, maar dit is dus de wetgeving die daaruit voortkomt.

Heb je gelijk in, maar hou er wel rekening mee dat de meerderheid in Iran het niet eens is met het beleid van de machthebbers in Iran.
 
gaat lekker daar in Iran.

Wordt tijd dat dat ziek land eens snel wordt aangepakt door de internationale gemeenschap.
 
dr schijnt ook heel wat protest te wezen tegen het executeren van kinderen! godsamme man!!!het zijn nog kinderen!!!:mad: en vaak gebeurt het om de meest belachelijke redenen!
 
Corazon zei:
Heb je gelijk in, maar hou er wel rekening mee dat de meerderheid in Iran het niet eens is met het beleid van de machthebbers in Iran.

Klopt, maar er is volgens mij toch echt wel een beangstigend groot aantal mensen die wél achter deze dingen staan. Ik heb laatst een documentaire gezien over de moderne jeugd in Iran, die heb je ook wel, maar wordt zwaar onderdrukt. De gemiddelde man op straat vindt het terecht dat bijv. homo's worden geëxecuteerd.
 
Die landen daar hebben nood aan verlichte denkers.
 
Zelda zei:
Klopt, maar er is volgens mij toch echt wel een beangstigend groot aantal mensen die wél achter deze dingen staan. Ik heb laatst een documentaire gezien over de moderne jeugd in Iran, die heb je ook wel, maar wordt zwaar onderdrukt. De gemiddelde man op straat vindt het terecht dat bijv. homo's worden geëxecuteerd.

Inderdaad zou me niet zoveel verbazen als dat zo was, maar door die moderne jongeren heb ik nog hoop voor Iran.
 
in 2004 werd er ook een meisje van 16 in de straten opgehangen die mentaal niet in orde was en niet eens advocaat kreeg; omdat ze inging tegen het rechtssysteem en de onrechtvaardigheid van de Islamitische wetgeving, legde de rechter hoogst persoonlijk de strop om haar nek en drukte de knop van de hijskraan in! :kots:
 
There are no accurate records of just how many men, women and girls were executed in the first years of the Revolution. There is a credible list of 14,028 names available and some sources claim figures of several tens of thousands, although these are not substantiated with names. According to a report published by the Organisation of Women Against Execution in Iran, at least two thousand women were executed between June 1981 and 1990. They have been able to prepare a list containing 1428 names. 187 of these women were under the age of 18, with 9 girls under the age of 13 and 14 between the ages of 45 to 70. The youngest girl executed was just 10 years old. 32 of these women were reported to have been pregnant at the time of their execution. Many of those executed were high school and college students. Hanging was the most common method of execution for women although some were shot. (Large numbers of men were shot during this period). Men and women were hanged in large groups in Tehran prisons from cranes and fork-lift trucks. Each crane jib or fork-lift had a wooden or steel beam to which the noose were attached and when the preparations were complete the prisoners were simply hoisted into the air.

het moet niet gekker worden:

The youngest prisoner was Mona Mahmudnizhad, who was just 17 years old. Her father had been hanged some months earlier for his beliefs. At the execution ground she asked to be hanged last so that she could pray for all the other women. Reportedly she kissed the noose and recited a prayer before she was suspended.


:eek:
 
Hier in Nederland zou je bij wijze van spreken een standbeeld krijgen van de gemeenschap voor het uitschakelen van een verkrachter..
Belachelijk k*tland dat Iran :mad:
En even ter verduidelijking, Iranezen op het board, voel je niet aangevallen, het gaat me om de wetgeving aldaar.
 
Zelda zei:
Klopt, maar er is volgens mij toch echt wel een beangstigend groot aantal mensen die wél achter deze dingen staan. Ik heb laatst een documentaire gezien over de moderne jeugd in Iran, die heb je ook wel, maar wordt zwaar onderdrukt. De gemiddelde man op straat vindt het terecht dat bijv. homo's worden geëxecuteerd.


Ik denk zelf dat de groep van mensen die het er niet mee eens zijn groter is dan de groep mensen daar die het er wel mee eens zijn. Maar dit is hetzelfde verhaal als dat in Irak het geval was. Spreek je uit tegen het huidige beleid/regime en je tekend je eigen doods vonnis.

Nu israel buiten de boot valt omdat sharon het loodje aan het leggen is, gaat denk ik amerika nu een activere rol spelen ivm Iran. Bush een beetje kennende kan het nooit erg lang duren voordat er daar ook schoonmaak wordt gehouden. Van Iran weten ze tenminste zeker dat ze chemische wapens hebben.
 
ik ben nooit een voorstander van bush geweest maar van mij mag ie daar de boel ook ff op orde zetten:mad:!!!te beginnen met die belachelijke bestuursorganen en wetgeving!!!
 
RobertHosper zei:
ik ben nooit een voorstander van bush geweest maar van mij mag ie daar de boel ook ff op orde zetten:mad:!!!te beginnen met die belachelijke bestuursorganen en wetgeving!!!

Als Bush dat doet dan is dat politieke zelfmoord. Hij heeft door de oorlog in Irak al steeds minder mensen die hem steunen en het heeft ook zoveel geld en soldaten gekost. Ik zou me in ieder geval voor de zoveelste keer over zijn intelligentie verbazen als hij het doet. Ik heb liever dat Europa zich ermee bemoeit dan, want als Amerika zich met Iran bemoeit, dan creeert dat teveel haat (wat je nu ook in Irak kunt zien).
 
Tsjah krijg je ervan als de rechtstaat nog steeds verbonden is met het geloof.
Nice going :thumbs:

En btw, dat USA Iran aanvalt kun je wel vergeten. Doen ze toch niet, en er komt toch niks goeds van.
Er moet gewoon een grote ommekeer komen in het regime.
 
Mja ze hebben daar andere waarden en normen dan hier. Dat heb je te respecteren, zolang ze maar niet denken dat ze die waarden en normen hier ook kunnen hanteren. Wat Homer al aangeeft, ethiek is daar gebaseerd op geloof.
 
Amedinejhad moet weg. Iran moet terug naar de cultuur van VOOR de ayatollah's. k*t CULTUUR daar op dit moment, en k*t regels en normen en waarden. Als je gelovig wil zijn, oke.. maar kom op, er zijn grenzen. Idiote regelgeving.
 
Back
Naar boven