Fitness Seller

Nieuws Cultuurverrijking, fraude met kinderbijslag onder Turken en Marokkanen

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid sinds
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
De Sociale Verzekeringsbank (SVB) verscherpt de controle op Marokkaanse en Turkse gezinnen met kinderen in het buitenland. Ouders hebben dan recht op dubbele kinderbijslag, mits het kind zelfstandig woont. De SVB vermoedt dat op grote schaal fraude wordt gepleegd.

Uit een tussenrapportage blijkt dat 54% van de Marokkaanse gezinnen wordt verdacht en 31% van de Turkse gezinnen. Van deze mensen wordt uitgezocht of ze ook echt hebben gefraudeerd.

De SVB controleert normaal gesproken via steekproeven, maar gaat nu bij alle gezinnen op bezoek van wie de kinderen in Turkije of Marokko naar school gaan.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/03/art000001C9A3BB228E5976.html

De fraude moet nog worden aangetoond maar zulke prutsers mogen van ze van mij hard straffen, tot aan gevangenisstraffen toe.
 
nee, dat is te duur. eerst fraude plegen en dan moeten we ze ook nog onderhouden. geef ze maar een aarsschot. Net als die klotepiraten in somalie, die al die schepen overvallen. en als we ze oppakken, zitten ze hier dalijk in de bajes en als ze vrijkomen mogen ze hier in nederland blijven. we halen de criminelen gewoon naar ons land toe :fire:
 
Er zijn al lange tijd signalen dat er gefraudeert mee wordt, maar toch blijft men decennialang vasthouden aan steekproeven! Tja, het is toch niet het eigen geld dat deze ambtenaren uitdelen...

Geld terugvorderen en straffen dit parasieterende gedrag.
 
Hahahahaha, was dit 20 jaar geleden niet al bekend ?
Echt, ik kan alleen nog maar om lachen om dit soort berichten.

Doen ze toch de hypotheekrenteaftrek verlagen of afschaffen of de BTW verhogen naar 20%.
Dan is het gat weer gedicht, crisis he !

Yep is al tientallen jaren bekend. Net zo goed als fraude met ziek worden tijdens de vakantie. Allochtoon gaat op vakantie, koopt een ziektebriefje bij de lokale arts en daarna krijgt hij dus op vakantie gezellig doorbetaald. Ook als de officiele vakantieperiode is verstreken.

Dat laatste is wel gedeeltelijk aan banden gelegd maar wordt op minder grote schaal nog steeds uitgevoerd.
 
Er is ook zoiets met huizen die ze bouwen wat heel handig in elkaar zit, het fijne ervan weet ik niet meer. Overheid doet te weinig om dit aan te pakken allemaal.
 
OUD!

Is al lang bekend. Tijd dat er wat aan gedaan wordt idd.
 
Kennen jullie deze al !

Een meisje op mn werk is getrouwd met een marrokaan,zijn vader heeft zichzelf,toen hij in nederland kwam ,samen met broers en neven, 10 jaar ouder opgegeven .Lukt prima zonder geboorte bewijs .
Meneer is nu 58 of zo ,maar heeft wel al lekker 3 jaar a.o.w.
Schattig he
 
Kennen jullie deze al !

Een meisje op mn werk is getrouwd met een marrokaan,zijn vader heeft zichzelf,toen hij in nederland kwam ,samen met broers en neven, 10 jaar ouder opgegeven .Lukt prima zonder geboorte bewijs .
Meneer is nu 58 of zo ,maar heeft wel al lekker 3 jaar a.o.w.
Schattig he
Gewoon gaan verklikken zulke lui imo. Wel anoniem anders heb je gans de familie straks aan de deur.
 
Gewoon gaan verklikken zulke lui imo. Wel anoniem anders heb je gans de familie straks aan de deur.

+1, ik kan je wel vertellen dat, dat heeeeeeel veel familieleden zullen zijn!
Het is geen verklikken in mijn opinie, meer zorgen dat jouw belastinggeld in de juiste handen terechtkomt!
 
Je kan zeggen wat je wilt maar ze weten wel de weg in onze wetgeving.
 
Was het niet zo dat de NL overheid al super lang geleden in de bevolkingsregisters van Marokko wilde checken of die zogenaamde kinderen die de kinderbijslag kregen wel echt bestonden, maar dat de Marokkaanse overheid dit niet toe liet ofzo?

Typisch NL om dan toch maar gewoon die cash te sturen want je wil toch niet het risico lopen dat er daar echt kinderen rond lopen en dat die dan geen geld krijgen?
 
Dat zijn nogal verontrustende percentages die een kolk in het ''schatkistgedeelte uitkeringen'' zouden veroorzaken, zou je zo denken in eerste instantie.
 
Dat zijn nogal verontrustende percentages die een kolk in het ''schatkistgedeelte uitkeringen'' zouden veroorzaken, zou je zo denken in eerste instantie.

Zeker gezien de fokkerijen die de deze mensen hebben...

Ze produceren volgens mij zo'n 1 baby in de 2 jaar. Ik zou bijna gaan denken dat de draagtijd minder is!

Nee, ongein, je maakt wel een goed punt hier.
 
Gewoon gaan verklikken zulke lui imo. Wel anoniem anders heb je gans de familie straks aan de deur.
heb ik gedaan natuurlijk, die vrouw bij de sociale dienst was even stil en zij mij dat ze er niets aan kunnen doen.
Als buitenlanders naar dit land komen zonder geboorte papieren ,word de leeftijd geschat.Dan kan er nog gekozen worden voor 1 januarie of 1 juli.

Die gasten hebben op hun 9e al een snor dus het zal altijd gunstig voor ze uitpakken....:cool:
 
Je kan zeggen wat je wilt maar ze weten wel de weg in onze wetgeving.

:roflol: It's funny 'cause it's true.

Maar eigenlijk treurig dat deze vormen van assertiviteit echt bovennatuurlijk aanwezig zijn. Dat drijft je tot keiharde maatregelen omdat een zeef niet rigoreus genoeg blijkt te zijn. Als je namelijk maar genoeg nadenkt en de tijd neemt weet de creatieve geest altijd gaatjes te vinden.

Tenzij je dus echt alles dicht last, in plaats van plaatselijk willen solderen ala Pvda.
 
Back
Naar boven