Fitness Seller

Canadese columnist Mark Steyn over de opkomende islam in Europa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
1.092
Waardering
69
Islam: het einde van de vrije wereld

[foto]http://www.vlaamsbelang.org/fotos/thumbs/thumb_act_20090318vrijewereld.jpg[/foto]Filip Dewinter en Geert Wilders staan lang niet alleen met hun waarschuwingen over de opmars van de islam in Europa. Ze bevinden zich in het goede gezelschap van Oriana Fallaci (‘De woede en de trots’), Bruce Bawer (‘Terwijl Europa sliep’), Henryk Broder (‘Hurra, wir kapitulieren’), Karen Jespersen en Ralf Pittelkow (‘Islamisten en naïvisten’), Bassam Tibi, Ayaan Hirsi Ali, Afshin Ellian, Joost Zwagerman en zovele anderen. Ook de Canadese columnist Mark Steyn past naadloos in het rijtje.

Steyn verliet Canada na dwaze gerechtelijke klachten wegens ‘racisme’ en ‘islamofobie’ en zocht zijn toevlucht in de Verenigde Staten, waar het recht op vrije meningsuiting grondwettelijk beschermd is in het fameuze ‘first amendment’. Volgens Steyn is de islam in wezen “een zwakke vijand”. “Theoretisch moet het geen probleem zijn om de islam naar het rijk der fabelen te verwijzen. Maar wij zijn zélf het probleem. Europa geeft zich over.”

Steyn hekelt de onvoorstelbare naïviteit in het Westen en verwijst naar de Nederlandse minister van Justitie Hein Donner. Die verklaarde in 2006: “Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid bestaan.” Tegenover die politieke lafheid stelt Steyn de kordate houding van de Australische oud-minister Peter Costello. Op de vraag of de invoering van de sharia in Australië zou kunnen, antwoordde die droogjes dat de sharia al in veel landen wordt toegepast: Saoedi-Arabië, Jemen, Soedan, noem maar op. “Ik regel graag een taxi naar het vliegveld als u voor de sharia kiest. Maar in Australië zal het niet gebeuren!”

Overheden in Europa menen dat de spanningen tussen de islam en de bredere samenleving te neutraliseren zijn door het debat aan banden te leggen. Maar zo werkt het niet, zegt Mark Steyn: “De staat kan geen harmonie afdwingen door te verkondigen dat kritiek op de islam niet mag.” Volgens Steyn liggen het cultuurrelativisme en de angst om op lange tenen te trappen een “verstikkende deken over het publieke debat”. (Dat is ook wat Bruno Valkeniers onlangs schreef in zijn recente column: “Leve het debat. Leve de polarisatie!”) Mark Steyn: “Er zit weinig verschil tussen een leven als niet-moslim in een samenleving die aan de islam is onderworpen, en een leven als lafaard in een politiekcorrecte cultuur.”

Ook Mark Steyn gelooft niet in een gematigde “Europese islam”. “Ik zie dat ‘gematigde’ moslims doorgaans hun geloof hebben verlaten, of ze het nu beseffen of niet. En voorheen gematigde vormen van de islam zijn radicaler geworden, op de Balkan, in Singapore, Nigeria, Europa en Canada. Dat is een feit, geen veralgemening.”

Steyn ziet de toekomst bijzonder somber in voor Europa. Binnen één of twee generaties zal Europa onomkeerbaar geïslamiseerd zijn. Maar de overtuiging van zijn eigen gelijk maakt hem niet meteen blij: “Gelijk krijgen is een schrale troost als je het einde van de vrije beschaving voorspelt.”
Zo hoort men het ook eens van een ander.
 
Toppertjuuuh die Steyn :

Steyn claims that Muslims will account for perhaps 40 per cent of the population by 2020, but Globe and Mail correspondent Doug Saunders labels the assertion false:

"Slightly more than 4 per cent of Europe's population is 'Muslim', as defined by demographers (though about 80 per cent of these people are not religiously observant, so they are better defined as secular citizens who have escaped religious nations). It is possible, though not certain, that this number could rise to 6 per cent by 2020. If current immigration and birth rates remain the same, it could even rise to 10 per cent within 100 years. But it won't, because 'Muslims' don't actually have more babies than other populations do under the same circumstances. The declining population-growth rates ... are not confined to native populations. In fact, immigrants from Muslim countries are experiencing a faster drop in reproduction rates than the larger European population.” [24]

Weer zo'n knuppel die geen benul heeft van demografische ontwikkelingen of moedwillig cijfers verdraaid.
 
steyn gaat de wereld redden:)
 
Dit is eerder een evidentie dat overal ter wereld mongolen rondlopen. :)
 
Toppertjuuuh die Steyn :



Weer zo'n knuppel die geen benul heeft van demografische ontwikkelingen of moedwillig cijfers verdraaid.
Ga je hier niet een beetje te kort door de bocht door de ene mening tegenover de andere te plaatsen en dan één van de twee als juist en de andere als fout te bestempelen?

Zo kan ik ook nog wel beweren dat Saunders de groei, en vooral de gevaren onderschat. Waar haalt die man trouwens dat 80% van de allochtonen niet gelovig is? Bij mijn weten is 1 op 16 moslim in Nederland. Geloof dat er 10% allochtonen zijn in Nederland? Dat is heel wat meer gelovigen dan 20%. Ben dus benieuwd waar die man zijn statistieken haalt...

In Brussel gaan de moslims volgens voorspellingen een meerderheid vormen binnen enkele jaren. De rest van de grote steden zullen snel genoeg volgen.

Vind de overige reacties hier verder maar slapjes, zo maak je het extreem-rechts wel erg makkelijk, als je alleen maar met scheldwoordjes kan reageren. Het is anti-islam dus het moet wel fout zijn, en dus mogen we het uitschelden. Dat gevoel krijg ik de laatste tijd steeds vaker in dit subforum. Wel een beetje neutraal blijven hé. Ik neem berichten van het VB met een serieuze korrel zout, maar af en toe zit er wel eens een kern van waarheid in.
 
Te kort door de bocht, die knuppel meent dat 40% van de Europese bevolking in 2020 bestaat uit moslims. Moet ik dan ook al openstaan voor (moedwillig) verdraaide cijfers? Die andere cijfers zijn redelijk in lijn met bijvoorbeeld de cijfers van het CBS (die dan betrekking hebben op Nederland). Dat grote steden in meerderheid bestaan of gaan bestaan uit allochtonen ben ik zelf ook niet blij mee maar het is geen afspiegeling van de opbouw van de overige bevolking in een land.

Overigens betekent 'not religiously observant' nog niet dat de persoon geen religie aanhangt. Het is meer een term voor personen die hun religie niet strikt naleven, het verschil dus tussen seculiere personen en orthodoxe personen.

Er zal best een kern van waarheid te vinden zijn in stukken die verder gewoon kak zijn, maar ik sla dat soort onzin liever over voor stukken die wat objectiever geschreven zijn. Personen die feiten en cijfers verdraaien hebben bij het schrijven van de titel al een gigantische achterstand qua geloofwaardigheid. Ik haal liever de krenten uit de pap dan de krenten uit de kak.
 
Laatst bewerkt:
Een wetenschappelijke consensus is er voor zover ik weet niet op dit moment, maar getallen van 40% kom ik in serieus onderzoek niet tegen.

En vergeet niet dat het meeste van dit serieuze onderzoek het scherp dalende geboortecijfer onder moslims in West Europa niet meeneemt. Verder moet je ook kijken naar wat 'moslim' precies betekent. Als je ouders moslims zijn? Je naar de moskee gaat? Verschilt nogal.

EricR , waar haal jij je cijfers vandaan?
Gerenommeerd auteur & denker als Zakaria spreekt van zo'n 8% in 2025, maar kan geen bronnen vinden.
 
Te kort door de bocht, die knuppel meent dat 40% van de Europese bevolking in 2020 bestaat uit moslims. Moet ik dan ook al openstaan voor (moedwillig) verdraaide cijfers? Die andere cijfers zijn redelijk in lijn met bijvoorbeeld de cijfers van het CBS (die dan betrekking hebben op Nederland). Dat grote steden in meerderheid bestaan of gaan bestaan uit allochtonen ben ik zelf ook niet blij mee maar het is geen afspiegeling van de opbouw van de overige bevolking in een land.

Overigens betekent 'not religiously observant' nog niet dat de persoon geen religie aanhangt. Het is meer een term voor personen die hun religie niet strikt naleven, het verschil dus tussen seculiere personen en orthodoxe personen.

Er zal best een kern van waarheid te vinden zijn in stukken die verder gewoon kak zijn, maar ik sla dat soort onzin liever over voor stukken die wat objectiever geschreven zijn. Personen die feiten en cijfers verdraaien hebben bij het schrijven van de titel al een gigantische achterstand qua geloofwaardigheid. Ik haal liever de krenten uit de pap dan de krenten uit de kak.
Lijkt me ook sterk, maar als Europa verder gaat met het onderhandelen met Turkije voor toetreding dan gaan we inderdaad massa-immigratie van moslims krijgen... Als ik zie hoe de aantallen blijven toenemen in verschillende landen dan lijkt 4-6 of zelfs 10% eerder een zware onderschatting. En dan dit:

"But it won't, because 'Muslims' don't actually have more babies than other populations do under the same circumstances."

Volgens mij klopt dit dus niet.

Beide partijen zullen wel overdrijven. Als de waarheid dan in het midden ligt is dat genoeg reden om ons zorgen te maken.
 
Lijkt me ook sterk, maar als Europa verder gaat met het onderhandelen met Turkije voor toetreding dan gaan we inderdaad massa-immigratie van moslims krijgen... Als ik zie hoe de aantallen blijven toenemen in verschillende landen dan lijkt 4-6 of zelfs 10% eerder een zware onderschatting. En dan dit:

"But it won't, because 'Muslims' don't actually have more babies than other populations do under the same circumstances."

Volgens mij klopt dit dus niet.

Beide partijen zullen wel overdrijven. Als de waarheid dan in het midden ligt is dat genoeg reden om ons zorgen te maken.

Ik denk dat het wel klopt, hij zal doelen op geboortecijfers onder migranten en wat dat betreft zullen moslims qua groei niet afwijken t.o.v. andere groepen. Daarbij staat dan ook nog dat de geboortecijfers onder moslims sneller afnemen dan onder de autochtone bevolking. Dat is ook in lijn met de cijfers van het CBS.

De grootste groei ontstaat door migratie en niet door geboorte. Waarbij aangetekend dient te worden dat door de wereldwijde crisis de migratiesaldi wel eens negatief kunnen worden aangezien immigratie meestal sterk stijgt als de economie op zijn top is en hard inzakt als de economie weer afkoelt.

Het CBS zal wat dat betreft misschien nog te ruim in zijn schattingen zitten aangezien de prognoses zijn afgegeven voordat de crisis begon.

De migratiesaldi liggen op getallen rond de 10.000 tot 20.000 per jaar (waarvan een groot gedeelte Westers allochtoon is) en de geboortecijfers voor niet Westerse allochtonen liggen rond de 20.000 per jaar.

Maximaal 40.000 per jaar toename aan niet Westerse allochtonen dus. Als je dat weg zet over een periode van 30 jaar kom je uit op 1,2 miljoen maar dan houdt je nog geen rekening met de sterfte onder die groep. Met 1,2 miljoen kom je bijlange niet aan 40% moslims in 2020, waarbij lang niet iedere niet Westerse allochtoon ook een moslim is.
 
11t0478.jpg


Cijfertjes!

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...D2=0-2,12,22,32,l&HD=090218-0947&HDR=G1&STB=T

Zoals gesteld, geboorte is niet de aanjager van de groei maar migratie. Tegenover iedere geboorte moet je namelijk ook de sterfte wegstrepen. Migratie is bij een positief migratiesaldo van directe invloed op de groei van de bevolking. (en ja geboorte is dat ook maar dan wel als zijn het saldo van geboorte - sterfte).

20% niet Westerse allochtonen in 2050 is niet erg laag te noemen maar die groep bestaat bijlange na niet alleen maar uit moslims.

Dan kan je nog twisten over de groep die voor zal komen uit de 2e generatie allochtonen en gezien wordt als autochtoon maar daarmee kom je hooguit enkele procenten hoger dan deze prognoses. Zeker tot 2030 is de invloed op de cijfers van in Nederland geboren kinderen van 2e generatie allochtone ouders niet noemenswaardig te noemen. Rond die tijd zullen die '3e generatie' kinderen zelf ook kinderen krijgen.

Nog wat feiten dan maar :

Niet-westerse allochtonen krijgen meer kinderen
In 2006 was het vruchtbaarheidscijfer (het aantal geboorten per 1.000 vrouwen) van niet-westerse allochtone vrouwen in Nederland ongeveer 35% hoger dan dat van autochtone vrouwen. Overigens bestaat er een behoorlijk verschil in kindertal, afhankelijk van het geboorteland van de moeder. Van de vier grootste groepen allochtonen in Nederland ligt het gemiddeld kindertal van Marokkaanse vrouwen het hoogste, gevolgd door Turkse en Antilliaanse vrouwen. Surinaamse vrouwen hebben een iets lagere vruchtbaarheid dan autochtone vrouwen. Het hogere kindertal onder niet-westerse allochtone vrouwen wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de hogere vruchtbaarheid op jonge leeftijd. Vanaf dertigjarige leeftijd is het verschil in vruchtbaarheid niet groot meer ([Link niet meer beschikbaar]). Niet-westerse allochtone vrouwen van de tweede generatie krijgen beduidend minder kinderen dan vrouwen van de eerste generatie, maar nog wel iets meer dan autochtone vrouwen.

Tienergeboorten bij allochtone vrouwen in versnelde mate afgenomen
Het verschil in vruchtbaarheid tussen autochtonen en niet-westerse allochtonen is het grootste bij meisjes onder de twintig jaar. In 2001 kwamen tienergeboorten ruim zes keer zo vaak voor bij allochtone vrouwen als bij autochtone vrouwen. In 2006 was dit teruggelopen tot drie keer zo vaak. De meeste tienergeboorten komen voor bij eerste generatie allochtone vrouwen. Het aantal tienergeboorten is de laatste jaren bij alle bevolkingsgroepen afgenomen, bij allochtone vrouwen zelfs in versnelde mate

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o4542n21015.html

De eerste generatie allochtonen raakt op den duur wel uitgefokt. De tweede generatie begint in de pas te lopen met de geboortecijfers van de autochtone bevolking. Hoe je dan nog explosief kan groeien is mij in ieder geval een raadsel.
 
Goed lezen: vrijheid van meningsuiting wordt boven democratie gesteld.

Steyn is een anti-democraat.

Punt.
 
EricR ga toch eens weg met die leugens van je man.
Islamisatie staat te gebeuren, het heeft geen zin om je kop in het zand te steken.
 
EricR ga toch eens weg met die leugens van je man.
Islamisatie staat te gebeuren, het heeft geen zin om je kop in het zand te steken.

Ssstt, het CBS heet eigenlijk het CBI (Centraal Bureau voor Islamisatie).
 
EricR ga toch eens weg met die leugens van je man. Islamisatie staat te gebeuren, het heeft geen zin om je kop in het zand te steken.

Wat is eigenlijk Islamisering...geef daar eens een eenduidig antwoord op.


Want al je het zo stelt dan is het enige alternatief dan massaal emigreren naar Islamitische landen en ze daar verwestelijken...

ik stel voor dat alle Wilders aanhangers die taak op zich nemen.
 
StillStrong was de bron weer eens vergeten :

[Link niet meer beschikbaar]
 
n While Europe Slept Bawer claims that Europe's "politically correct" culture allows and protects an Islamic fundamentalist movement that preys upon its liberal social systems. Bawer argues that Islamists use welfare and religious grants to fund extremist mosques and support imams with a violent history. Once established in Western European nations, Bawer maintains, the Islamists avoid integration and obey sharia law while avoiding the legal systems of their host nations, allowing abuse of women, Jews, gays and non-Muslims. In his conclusion, Bawer argues that the Islamists' rising birthrates and refusal to intermarry will mean that they dominate European society within 30 years unless laws are passed to close loopholes favorable to the fundamentalist movement. He also suggests a solution to the problem he sees: "European officials have a clear route out of this nightmare. They have armies. They have police. They have prisons. They're in a position to deport planeloads of people everyday. They could start rescuing Europe tomorrow."

http://en.wikipedia.org/wiki/Bruce_Bawer

Over Bruce Bawer, weer zo'n persoon die ons zou moeten wakkerschudden.

Dat laatste zinnetje klinkt toch aardig vertrouwd, tenminste 70 jaar terug werkte het toch ook prima?

Wederom een hoogstandje op demografisch gebied. De islamofoben blijven maar hameren op een overmacht aan moslims binnen 30 jaar terwijl zelfs als de moslims zouden doorfokken als konijnen er geen sprake zal zijn van een meerderheid aan moslims binnen 30 jaar.

Denk dat Bruce Bawer de Neurenberger wetten weer van stal wil halen.
 
Back
Naar boven