MuscleMeat

Water drinken verbrand meer vet (vooral bij mannen) [2003]

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Is al tijdje bekend maar wilde jullie deze niet onthouden:


J Clin Endocrinol Metab. 2003 Dec;88(12):6015-9. Related Articles, Links


Water-induced thermogenesis.

Boschmann M, Steiniger J, Hille U, Tank J, Adams F, Sharma AM, Klaus S, Luft FC, Jordan J.

Franz-Volhard Clinical Research Center and Helios-Klinikum-Berlin, Medical Faculty of the Charite, Humboldt-University, D-13125 Berlin, Germany.

Drinking lots of water is commonly espoused in weight loss regimens and is regarded as healthy; however, few systematic studies address this notion. In 14 healthy, normal-weight subjects (seven men and seven women), we assessed the effect of drinking 500 ml of water on energy expenditure and substrate oxidation rates by using whole-room indirect calorimetry. The effect of water drinking on adipose tissue metabolism was assessed with the microdialysis technique. Drinking 500 ml of water increased metabolic rate by 30%. The increase occurred within 10 min and reached a maximum after 30-40 min. The total thermogenic response was about 100 kJ. About 40% of the thermogenic effect originated from warming the water from 22 to 37 C. In men, lipids mainly fueled the increase in metabolic rate. In contrast, in women carbohydrates were mainly used as the energy source. The increase in energy expenditure with water was diminished with systemic beta-adrenoreceptor blockade. Thus, drinking 2 liters of water per day would augment energy expenditure by approximately 400 kJ. Therefore, the thermogenic effect of water should be considered when estimating energy expenditure, particularly during weight loss programs.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=14671205


Vrij vertaalt:

het drinken van 500 ml water deed de stofwisseling met 30% stijgen. Dit gebeurde na 10 minuten en haalde een maximum na 30-40 min.
Het totale thermogene verschil was ong 100kj

40% van het thermogene effect kwam door de opwarming van het water van 22° naar 37°

Bij mannen werden vooral vetten als brandstof gebruikt, bij vrouwen vooral koolhydraten (sorry vrouwen ;))


Het is dus aangewezen om tijdens het cutten véél water te drinken, voor extra energieverbranding (vooral bij mannen), voor het verwerken van afvalstoffen en om vocht af te drijven (hormonaal).


ps: je zou kunnen speculeren dat ijswater drinken nog meer vetten doet verbranden, alleen is dit niet zo gezond voor je vertering.
 
haha okey dan dat 10 liter water per dag drinken heeft duz toch nut :)
 
zou het dan nog meer energy kosten als je veel kouder water gaat drinken?
 
zou het ook werken met koude melk? om dat op te warmen naar 37° ... :D
 
Shit dringend minder water drinken dus, kom ik mss vlugger bij :D
 
dauw nu zo'n 8 liter naar binnen per dag :D
 
ik drink weinig water nu 't vakantie is, zal ik toch wat meer moeten doen dus
 
Ik begin met 2 grote glazen water als ik wakker word. Is goed voor je stoelgang, want je bent direct aan de beurt. (eerst die bek uit spoelen natuurlijk, want men eet gem. 1,5 spiinen per nacht, ooit gelezen :D )

Ik ben na een nacht pitten gem. 2 kilo lichter en 's ochtend sta ik ook vet lang te zeiken, dus dat vul ik direct aan met 0,5 L water. Ik ben wel direct wakker want daarna schreeuwt mijn maag om brandstof.

Echt super dit jaar, ik ben alleen maar vooruit gegaan en niks afgevallen met het warme weer.
 
Ik begin met 2 grote glazen water als ik wakker word. Is goed voor je stoelgang, want je bent direct aan de beurt. (eerst die bek uit spoelen natuurlijk, want men eet gem. 1,5 spiinen per nacht, ooit gelezen )

Ik ben na een nacht pitten gem. 2 kilo lichter en 's ochtend sta ik ook vet lang te zeiken, dus dat vul ik direct aan met 0,5 L water. Ik ben wel direct wakker want daarna schreeuwt mijn maag om brandstof.

Echt super dit jaar, ik ben alleen maar vooruit gegaan en niks afgevallen met het warme weer.
Offline
---------------------------------------------------------------------------------

het is gemm. 15 spinnen per jaar, en 2 kilo lichter na 1 nachien pitten ??? is dat niet ietwat veel?
 
pk zei:
Ik begin met 2 grote glazen water als ik wakker word. Is goed voor je stoelgang, want je bent direct aan de beurt. (eerst die bek uit spoelen natuurlijk, want men eet gem. 1,5 spiinen per nacht, ooit gelezen )

Ik ben na een nacht pitten gem. 2 kilo lichter en 's ochtend sta ik ook vet lang te zeiken, dus dat vul ik direct aan met 0,5 L water. Ik ben wel direct wakker want daarna schreeuwt mijn maag om brandstof.

Echt super dit jaar, ik ben alleen maar vooruit gegaan en niks afgevallen met het warme weer.
Offline
---------------------------------------------------------------------------------

het is gemm. 15 spinnen per jaar, en 2 kilo lichter na 1 nachien pitten ??? is dat niet ietwat veel?
en ik dacht 4 spinnen in heel je leven :s

btw, voor de dames (en bodybuilders :D), gemiddelt leven er in één huis zo'n 3000 spinnen, nice hé :D (zelfs in zeer nette woningen ;))
 
Toevallig hier heb ik laatst nog over zitten nadenken.
Maar dan weet ik het nu zeker. :D
 
Damnz 2 liter is al bijna niet haalbaar voor mij en dan zou je nog 8-10 moeten halen ook?

Gonna stay on the toilet all day and night :p
 
-Ma3stro- zei:
zou het dan nog meer energy kosten als je veel kouder water gaat drinken?

Ja, dat is wat er gezegd wordt.

Je lichaam moet meer moeite doen om de temperatuur van het water tot dezelfde temperatuur dan dat van je lichaam te maken. kost dus meer energy en ga zo maar door
 
Netals wat Wakaera zei.. werkt dat ook voor melk of andere drinkbare producten die dan opgewarmd moeten worden naar je eigen lichaams temperatuur?

maar dat het bij vrouwen een andere energiebron gebruikt om het water op te warmen. Is toch ook niet erg? Want je Kcal opname wordt lager dan je verbruik dus verlies je vetmassa. Ook als vrouw zijnde, of niet? Alleen heeft water drinken een indirectere effeect op het verliezen van vet.
 
2 liter water per dag verbrand nog geen 100 kcal. dus valt ook wel weer mee met die verbranding.
 
maurice86 zei:
2 liter water per dag verbrand nog geen 100 kcal. dus valt ook wel weer mee met die verbranding.
Dat is toch mooi? Ik drink 6 liter water per dag = bijna 300 kcal en het gaat dan nog niet over gekoeld water.


Enkele honderden kcal kunnen het verschil uitmaken tussen vetverliezen of niet. Ik vind het juist wel noemenswaardig. En water zuivert het lichaam van afvalstoffen die zich vormen bij cardio, KT en stofwisseling.

Natuurlijk is het geen wondermiddel, die bestaan immers niet. Maar zeker wel de moeite waard als je naar alle voordelen kijkt.
 
Daantje112 zei:
Damnz 2 liter is al bijna niet haalbaar voor mij en dan zou je nog 8-10 moeten halen ook?

Gonna stay on the toilet all day and night :p
Wat? Nog geen 2 liter per dag? Zelfs voor gewone mensen die niet aan sport doen wordt 2 liter aangeraden voor een gezond functionerend lichaam. Ik drink tijdens de training alleen al 1.5 liter. 8-10 is helemaal niet nodig! Voor BB/FIT moet je toch zeker de 2-4 kunnen halen, en dan zit je heus niet de hele dag te pissen.
 
Back
Naar boven