| | |||||||
| Forumregels | Registreer | FAQ | Doneren | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Post's van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Weergave Modus |
| | #1 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Nov 2004 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 7 | vertical legpress; druk theorie/bewijs? Had pas geleden met iemand erover dat ik vertical legpressen zo fijn oefening vond. Die persoon was van mening dat vertical legpress gevaarlijk was ivm druk op het hoofd. Zou hier graag theorie/onderzoek over vinden die dit bevstigd of bte nog definitief ont-kracht. Decline benc/dumbbell press daar bij lig je toh veel meer decline dat bij een vertical legpress? plaatje: http://www.fitness-equipment.com/aca...6W_400x400.jpg |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Karma Power: 8 | het lijkt mij dat als je gewoon je ademhaling goed hebt dat het geen probleem moet zijn want ik kan me wel voorstellen dat als je je adem in gaat houden dat je een bepaalde druk opbouwd
__________________ Pacta sunt servanda --------------------- Als je doet wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg. --------------------- Echte mannen komen niet thuis met bloemen.... MAAR MET HONGER ROARRRRRRRRRR!!!!! --------------------- Wie zijn toekomst niet bepaald, krijgt hem toegewezen |
| | |
| | #3 | |
| Dutch Bodybuilder | Citaat:
YouTube - Vertical Leg Press
__________________ Mister 10 . (100 kg @ 183 cm @ 12% vet) 100% life-time NATURAL bodybuilder Wil je weten hoe ik 25 kg spieren bijeen getraind heb 100% natural? Bezoek: http://www.true-natural-bodybuilding.com | |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder | tja, alles is gevaarlijk als het niet goed uitgevoerd wordt. |
| | |
| | #5 |
| Dutch Bodybuilder | Een instructeur vertelde mij dat er mensen dood aan gegaan zijn.. Maar dan niet met 200kg maar het dubbele daarvan bijvoorbeeld.
__________________ 90,5kg +- 12%bf DL, 190kg BP, 10x100kg SQ, 12x150kg BOR, 12x60kg |
| | |
| | #6 | |
| ★ playboybunny ★ Geregistreerd: Sep 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 24 Geslacht: V
Karma Power: 60 | Citaat:
__________________ Seriously, I don't give a shit. Living in my own little world. DBB-chick van het jaar 2007/2008 DBB-slet van het jaar 2007/2008 | |
| | |
| | #7 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2006 Locatie: United States of Xtopia Leeftijd: 18 Geslacht: M
Karma Power: 11 | Zolang je de druk in je kop niet hoog laat oplopen (gewoon goed in en uit ademen dus) kan er weinig fout gaan.
__________________ STATS: 1.80 95kg GROWTH SEASON !! Proud Member of the DBB Traps Squad! Beginners lees dit! Animal Pump Review! Mijn Foto's! Check out my deviantART gallery! |
| | |
| | #8 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2006 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 9 | 3XL of BigT hadden ooit wat eens gepost (denk ik) over ademhalen.. misschien als 1 dit leest.. who knows.. magic will happen?
__________________ 'Opgeven is de makkelijkste oefening' Zeg maar Lex ipv FLX.. |
| | |
| | #9 |
| Ripped Bodybuilder | Zo denk ik er ook over. Kan eigenlijk best wel geloven dat je hoofd op ontploffen staat als je op het punt staat om te duwen. |
| | |
| | #10 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52 Geslacht: M
Karma Power: 1 | Goed ademhalen is bij elke oefening belangrijk, maar of je er nu onmiddellijk van zal doodgaan?
__________________ Stats: 1m77. 97 kg. Vetpercentage weet ik niet precies maar is erg laag. Bench Press: 155 kg x 1. Incline dumbbell bench press: 45 kg x 4 Squats: 230 kg x 1. Military Press (zittend): 100 kg x 4. Bent over row: 140 kg x 4. Deadlift: 210 kg. |
| | |
| | #11 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 5 | gewoon lekker zwaar te belasten die vert.press. Waarom zou je meer druk opbouwen dan bij een schuine of een BP? Goed uitademen is de oplossing. d
__________________ Stats 1 mei 2008: 1.82 / 94 kg / 17,0 % / Arm 40 cm |
| | |
| | #12 |
| Mommy's little monster | Ik heb het in de smith machine gedaan. Met 220 kg heb ik een buikspier verrekt. Dus dat is ook een gevaartje. Je bouwt idd meer druk op als je vrij diep gaat, omdat je longen worden samengeperst.
__________________ People need to quit looking for the easy way out and get to work! ~ Dave Tate 1.69m 90kg log; http://forum.dutchbodybuilding.com/f...ml#post2522284 |
| | |
| | #13 | |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2007 Locatie: Lier Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 43 | Citaat:
Gewoon blijven ademen lijkt mij nog het beste. Decline ligt wel schuiner, maar je gebruikt veel minder kracht/spieren dan bij een vertical leg press
__________________ 1.75m @ 91kg bf 19 % ORIGINAL POSTED BY EL SMURFO: Ik ga iets versturen met de post, iets kleins van 5 euro ofzo voor iemand haar verjaardag, prijs eraan laten of niet? als ik het ervan knip zou ze misschien denkek dat ik het gestolen heb maar als ik de prijs eraan laat zou ze misschien denken dat ik het wil benadrukken dat ik 5 euro heb uitgegeven ofzo | |
| | |
| | #14 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jun 2006 Locatie: United States of Xtopia Leeftijd: 18 Geslacht: M
Karma Power: 11 | Omdat je bij een verticale legpress je benen omhoog hebt waardoor er meer bloed naar je kop te stroomt...
__________________ STATS: 1.80 95kg GROWTH SEASON !! Proud Member of the DBB Traps Squad! Beginners lees dit! Animal Pump Review! Mijn Foto's! Check out my deviantART gallery! |
| | |
| | #15 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Nov 2004 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 7 | Ik heb in een sportschool getraind waardat ze bijna niks tav. van benen hadden. Ik trainde mijn benen toen o.a. op een vertical legpress manier in de smit. (stang woog een 10 kilo als ik moet gokken) maar ik ben toen eigenlijk voor de grap begonnen met een soort vertical legpress na-bootsing in de smit. En dat heb ik gedurende een 1,5 jaar helemaal opgebouwd omdat het me zo beviel. Ik lig met een platte rug gewoon op de grond en duw met mijn benen omhoog. Ik lig dus gwoon eigelijk zoals ik in bed lig (180 graden) plat. Alleen mijn benen wijzen omhoog. Ik heb mijn altijd iets van 4 sets gedaan met een reprange van 5-12. Nooit geen problemen gehad zolang ik maar onder de 220-230 kilo bleef (op wat een 6-10 reprange). Zodra ik boven de 220-230 kwam moest ik opletten tav. mijn houding en moest er min of meer bij-gespott worden. Heb een keer mijn rug gebleseerd bij een toping van 300 kilo (was toen wel moddervet - dik 20% vertpercentage) op 2-3 reprange. Ik heb er toen 2 weken uitgelegen, blessure, maar dit had niets van doen met druk vorming in mijn hoofd, voor alle duidelijkheid. Maar ik kan me niet indenken dat ik ooit problemen heb gehad tav. ''druk in mijn hoofd'' tijdens de oefening. Ik heb meer last van een wat 'druk' in mijn hoofd met; decline banc/dumbbell press. Dan lig je echt gewoon decline. Nu wil ik ergens gaan trainen, waardat ze geen verticalpress hebben, maar wel ook weer een smit. Heb vaag begrepen dat de eigenaar niet echt poritief tegenover de vertical legpress opzich staat. Maar ik vind het een leuke press variant op.... Het lijkt me tav. druk; dat een decline chest/pullover/extension variant veel gevaarrlijker is dan een vertcial legpress/smitpress in dit geval (benen). Vandaar dat ik graag iets van een onderzoek zou zien, waarin dit ontkracht wordt zodat ik dit evenueel zou kunnen laten zien.... |
| | |
| | #16 |
| Dutch Bodybuilder | wij hebben zo een apparaat niet eens in onze gym |
| | |