Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Wetenschap Algemeen

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 2 May 2008, 21:51   #1
Competitive Bodybuilder

Jaccis's Avatar

Leeftijd: 24
Geslacht: M
Karma Power: 7 Jaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijn
vertical legpress; druk theorie/bewijs?

Had pas geleden met iemand erover dat ik vertical legpressen zo fijn oefening vond.

Die persoon was van mening dat vertical legpress gevaarlijk was ivm druk op het hoofd.

Zou hier graag theorie/onderzoek over vinden die dit bevstigd of bte nog definitief ont-kracht.

Decline benc/dumbbell press daar bij lig je toh veel meer decline dat bij een vertical legpress?

plaatje: http://www.fitness-equipment.com/aca...6W_400x400.jpg
Jaccis is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2008, 21:53   #2
Competitive Bodybuilder

inferno87's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 8
inferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realminferno87 is herboren in de Mens realm
het lijkt mij dat als je gewoon je ademhaling goed hebt dat het geen probleem moet zijn want ik kan me wel voorstellen dat als je je adem in gaat houden dat je een bepaalde druk opbouwd
---------------------
Echte mannen komen niet thuis met bloemen.... MAAR MET HONGER ROARRRRRRRRRR!!!!!
---------------------
Wie zijn toekomst niet bepaald, krijgt hem toegewezen
inferno87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2008, 21:59   #3
Dutch Bodybuilder

Mister10's Avatar

Leeftijd: 36
Karma Power: 2 Mister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijnMister10 heeft veel om trots over te zijn
Bekijk Galerij (2 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Jaccis Bekijk Post
Die persoon was van mening dat vertical legpress gevaarlijk was ivm druk op het hoofd.
Kan idd heel wat druk in het hoofd veroorzaken. De vrouw in dit filmpje heeft ook heel wat vertikale leg presses gedaan:

YouTube - Vertical Leg Press

Wil je weten hoe ik 25 kg spieren bijeen getraind heb 100% natural?
Bezoek: http://www.true-natural-bodybuilding.com
Mister10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 00:57   #4
Dutch Bodybuilder

MastaguyB's Avatar

Karma Power: 4 MastaguyB heeft een spectaculair aura over zichMastaguyB heeft een spectaculair aura over zichMastaguyB heeft een spectaculair aura over zich
Bekijk Galerij (4 foto's)
tja, alles is gevaarlijk als het niet goed uitgevoerd wordt.
MastaguyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 08:39   #5
Dutch Bodybuilder

b t s's Avatar

Leeftijd: 17
Karma Power: 2 b t s is een juweel in het ruweb t s is een juweel in het ruweb t s is een juweel in het ruweb t s is een juweel in het ruwe
Stuur een bericht via MSN naar b t s
Bekijk Galerij (7 foto's)
Een instructeur vertelde mij dat er mensen dood aan gegaan zijn..
Maar dan niet met 200kg maar het dubbele daarvan bijvoorbeeld.

DL, 190kg
BP, 10x100kg
SQ, 12x150kg
BOR, 12x60kg
b t s is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 09:14   #6
★ playboybunny ★
Elite Member

flowergrrl's Avatar

Geslacht: V
Karma Power: 60
flowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma President
Citaat:
Origineel gepost door Mister10 Bekijk Post
Kan idd heel wat druk in het hoofd veroorzaken. De vrouw in dit filmpje heeft ook heel wat vertikale leg presses gedaan:

YouTube - Vertical Leg Press
Off topic: dat is echt nasty. :S

DBB-chick van het jaar 2007/2008

DBB-slet van het jaar 2007/2008
flowergrrl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 12:03   #7
Xto
Competitive Bodybuilder

Xto's Avatar

Leeftijd: 18
Karma Power: 11
Xto is herboren in de Mens realmXto is herboren in de Mens realmXto is herboren in de Mens realmXto is herboren in de Mens realm
Zolang je de druk in je kop niet hoog laat oplopen (gewoon goed in en uit ademen dus) kan er weinig fout gaan.

GROWTH SEASON !!

Proud Member of the DBB Traps Squad!
Beginners lees dit!
Animal Pump Review!
Mijn Foto's!

Check out my deviantART gallery!
Xto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 20:41   #8
FLX
Competitive Bodybuilder
Gewichtheffer

FLX's Avatar

Karma Power: 9
FLX is herboren in de Dier realmFLX is herboren in de Dier realmFLX is herboren in de Dier realm
3XL of BigT hadden ooit wat eens gepost (denk ik) over ademhalen.. misschien als 1 dit leest.. who knows.. magic will happen?

Zeg maar Lex ipv FLX..
FLX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2008, 20:52   #9
Ripped Bodybuilder

Stancke's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 14
Stancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar Stancke
Bekijk Galerij (17 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Xto Bekijk Post
Zolang je de druk in je kop niet hoog laat oplopen (gewoon goed in en uit ademen dus) kan er weinig fout gaan.
Zo denk ik er ook over. Kan eigenlijk best wel geloven dat je hoofd op ontploffen staat als je op het punt staat om te duwen.
Stancke is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 07:18   #10
Dutch Bodybuilder

yourawatse's Avatar

Leeftijd: 52
Karma Power: 1 yourawatse is een naam gekend door allenyourawatse is een naam gekend door allenyourawatse is een naam gekend door allenyourawatse is een naam gekend door allenyourawatse is een naam gekend door allenyourawatse is een naam gekend door allenyourawatse is een naam gekend door allenyourawatse is een naam gekend door allen
Goed ademhalen is bij elke oefening belangrijk, maar of je er nu onmiddellijk van zal doodgaan?
Squats: 230 kg x 1.
Military Press (zittend): 100 kg x 4.
Bent over row: 140 kg x 4.
Deadlift: 210 kg.
yourawatse is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 07:47   #11
Advanced Bodybuilder
Moderator Content Editor

Donkers's Avatar

Karma Power: 5
Donkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realmDonkers is herboren in de Dier realm
gewoon lekker zwaar te belasten die vert.press. Waarom zou je meer druk opbouwen dan bij een schuine of een BP? Goed uitademen is de oplossing.

d
Oud 4 May 2008, 11:43   #12
Mommy's little monster
Elite Member

KaLe's Avatar

Leeftijd: 27
Karma Power: 60
KaLe is herboren als heerser van het SamsaraKaLe is herboren als heerser van het SamsaraKaLe is herboren als heerser van het Samsara
Karma Crown
Bekijk Galerij (21 foto's)
Ik heb het in de smith machine gedaan. Met 220 kg heb ik een buikspier verrekt. Dus dat is ook een gevaartje. Je bouwt idd meer druk op als je vrij diep gaat, omdat je longen worden samengeperst.

1.69m
90kg
log; http://forum.dutchbodybuilding.com/f...ml#post2522284
KaLe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 12:46   #13
Freaky Bodybuilder

Maiskorrel's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 43
Maiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma PimpMaiskorrel is DBB's Karma Pimp
Citaat:
Origineel gepost door FLX Bekijk Post
3XL of BigT hadden ooit wat eens gepost (denk ik) over ademhalen.. misschien als 1 dit leest.. who knows.. magic will happen?
De vascilaire ademhaling ofzoiets. Net voor je kracht gaat zetten, enkele keer snel in en uitademen. De meningen zijn daar ook over verdeeld....

Gewoon blijven ademen lijkt mij nog het beste.

Decline ligt wel schuiner, maar je gebruikt veel minder kracht/spieren dan bij een vertical leg press

ORIGINAL POSTED BY EL SMURFO:
Ik ga iets versturen met de post, iets kleins van 5 euro ofzo voor iemand haar verjaardag, prijs eraan laten of niet? als ik het ervan knip zou ze misschien denkek dat ik het gestolen heb maar als ik de prijs eraan laat zou ze misschien denken dat ik het wil benadrukken dat ik 5 euro heb uitgegeven ofzo

Maiskorrel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 13:30   #14
Xto
Competitive Bodybuilder

Xto's Avatar

Leeftijd: 18
Karma Power: 11
Xto is herboren in de Mens realmXto is herboren in de Mens realmXto is herboren in de Mens realmXto is herboren in de Mens realm
Citaat:
Origineel gepost door Donkers Bekijk Post
gewoon lekker zwaar te belasten die vert.press. Waarom zou je meer druk opbouwen dan bij een schuine of een BP? Goed uitademen is de oplossing.

d
Omdat je bij een verticale legpress je benen omhoog hebt waardoor er meer bloed naar je kop te stroomt...

GROWTH SEASON !!

Proud Member of the DBB Traps Squad!
Beginners lees dit!
Animal Pump Review!
Mijn Foto's!

Check out my deviantART gallery!
Xto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 16:21   #15
Competitive Bodybuilder

Jaccis's Avatar

Karma Power: 7 Jaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijnJaccis heeft veel om trots over te zijn
Ik heb in een sportschool getraind waardat ze bijna niks tav. van benen hadden. Ik trainde mijn benen toen o.a. op een vertical legpress manier in de smit. (stang woog een 10 kilo als ik moet gokken) maar ik ben toen eigenlijk voor de grap begonnen met een soort vertical legpress na-bootsing in de smit.

En dat heb ik gedurende een 1,5 jaar helemaal opgebouwd omdat het me zo beviel. Ik lig met een platte rug gewoon op de grond en duw met mijn benen omhoog. Ik lig dus gwoon eigelijk zoals ik in bed lig (180 graden) plat.

Alleen mijn benen wijzen omhoog. Ik heb mijn altijd iets van 4 sets gedaan met een reprange van 5-12. Nooit geen problemen gehad zolang ik maar onder de 220-230 kilo bleef (op wat een 6-10 reprange). Zodra ik boven de 220-230 kwam moest ik opletten tav. mijn houding en moest er min of meer bij-gespott worden. Heb een keer mijn rug gebleseerd bij een toping van 300 kilo (was toen wel moddervet - dik 20% vertpercentage) op 2-3 reprange. Ik heb er toen 2 weken uitgelegen, blessure, maar dit had niets van doen met druk vorming in mijn hoofd, voor alle duidelijkheid.

Maar ik kan me niet indenken dat ik ooit problemen heb gehad tav. ''druk in mijn hoofd'' tijdens de oefening.

Ik heb meer last van een wat 'druk' in mijn hoofd met; decline banc/dumbbell press. Dan lig je echt gewoon decline.

Nu wil ik ergens gaan trainen, waardat ze geen verticalpress hebben, maar wel ook weer een smit. Heb vaag begrepen dat de eigenaar niet echt poritief tegenover de vertical legpress opzich staat. Maar ik vind het een leuke press variant op....

Het lijkt me tav. druk; dat een decline chest/pullover/extension variant veel gevaarrlijker is dan een vertcial legpress/smitpress in dit geval (benen).

Vandaar dat ik graag iets van een onderzoek zou zien, waarin dit ontkracht wordt zodat ik dit evenueel zou kunnen laten zien....
Jaccis is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 00:49   #16
Dutch Bodybuilder

Karma Power: 1 Moj0 is gewoon erg aardigMoj0 is gewoon erg aardigMoj0 is gewoon erg aardigMoj0 is gewoon erg aardigMoj0 is gewoon erg aardig
Stuur een bericht via MSN naar Moj0 Stuur een bericht via Yahoo naar Moj0
wij hebben zo een apparaat niet eens in onze gym
Moj0 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Post Regels