MuscleMeat

The Effect of Five Weeks of Tribulus terrestris Supplementation (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
The Journal of Strength and Conditioning Research: Vol. 21, No. 2, pp. 348–353.

The Effect of Five Weeks of Tribulus terrestris Supplementation on Muscle Strength and Body Composition During Preseason Training in Elite Rugby League Players

Shane Rogerson,a, c Christopher J. Riches,a Carl Jennings,b Robert P. Weatherby,a Rudi A. Meir,a and Sonya M. Marshall-Gradisnika

aSchool of Exercise Science and Sport Management, Southern Cross University, Lismore, New South Wales, Australia

bCanberra Raiders Rugby League Club, Bruce, Australian Capital Territory, Australia

cAddress correspondence to Dr. Shane Rogerson, E-mail: srogerson10@bigpond.com


ABSTRACT

Rogerson, S., C.J. Riches, C. Jennings, R.P. Weatherby, R.A. Meir, and S.M. Marshall-Gradisnik. The effect of five weeks of Tribulus terrestris supplementation on muscle strength and body composition during preseason training in elite rugby league players. J. Strength Cond. Res. 21(2):348–353. 2007.— Tribulus terrestris is an herbal nutritional supplement that is promoted to produce large gains in strength and lean muscle mass in 5–28 days (15, 18). Although some manufacturers claim T. terrestris will not lead to a positive drug test, others have suggested that T. terrestris may increase the urinary testosteron/epitestosterone (T/E) ratio, which may place athletes at risk of a positive drug test. The purpose of the study was to determine the effect of T. terrestris on strength, fat free mass, and the urinary T/E ratio during 5 weeks of preseason training in elite rugby league players. Twenty-two Australian elite male rugby league players (mean * SD; age = 19.8 * 2.9 years; weight = 88.0 * 9.5 kg) were match-paired and randomly assigned in a double-blind manner to either a T. terrestris (n = 11) or placebo (n = 11) group. All subjects performed structured heavy resistance training as part of the club's preseason preparations. A T. terrestris extract (450 mg·d−1) or placebo capsules were consumed once daily for 5 weeks. Muscular strength, body composition, and the urinary T/E ratio were monitored prior to and after supplementation. After 5 weeks of training, strength and fat free mass increased significantly without any between-group differences. No between-group differences were noted in the urinary T/E ratio.


It was concluded that T. terrestris did not produce the large gains in strength or lean muscle mass that many manufacturers claim can be experienced within 5–28 days. Furthermore, T. terrestris did not alter the urinary T/E ratio and would not place an athlete at risk of testing positive based on the World Anti-Doping Agency's urinary T/E ratio limit of 4:1.
 
Weer een studie? Hehe, nu is het wel helemaal duidelijk dat het niet werkt.
 
Kan niet duidelijk genoeg gemaakt worden :D
 
Wedden dat er mensen gaan zeggen dat de dosis (450 mg/dag) te laag was... ;)
 
Wedden dat er mensen gaan zeggen dat de dosis (450 mg/dag) te laag was... ;)

klopt,ik neem met 115kg op trainings dagen 1500mg in een combinatie preparaat,waar ook gelijk werkende stoffen in zitten.(testron of diesel test)
 
klopt,ik neem met 115kg op trainings dagen 1500mg in een combinatie preparaat,waar ook gelijk werkende stoffen in zitten.(testron of diesel test)

dan gaat je scrotum gewoon meer zaad produceren ... de rest van je lichaam weet niet wat doen
met die test ... mss kun je dan best Testosting nemen, dan maak je de extra testosterone vrij :p

* * * joke offcourse * * *
 
dan gaat je scrotum gewoon meer zaad produceren ... de rest van je lichaam weet niet wat doen
met die test ... mss kun je dan best Testosting nemen, dan maak je de extra testosteron vrij :p

* * * joke offcourse * * *

Robke,in Testron/Dieseltest zit dit brandnetel extract al in en nog veel meer,en het is niet zo achterlijk duur als Testosting.En over dat het alleen meer zaad zou produceren ---in de praktijk pak ik gemiddeld 20%meer als ik het gecombineerde tribules preparaat neem 45min. voor mijn training.
 
Robke,in Testron/Dieseltest zit dit brandnetel extract al in en nog veel meer,en het is niet zo achterlijk duur als Testosting.En over dat het alleen meer zaad zou produceren ---in de praktijk pak ik gemiddeld 20%meer als ik het gecombineerde tribules preparaat neem 45min. voor mijn training.

ik durf te wedden dat wanneer ik je pilletje zou vervangen door placebo's, je net zo zeer die 20% extra zou nemen ...
it's all inside your head denk ik dervan.

En ja, ik heb al veel supplementen geprobeerd, inclu Tribulus en de hele rimram
 
heb er nog nooit iets positiefs over gelezen, was wel te verwachten dus
 
idd, verwonderd mij niet, ik krijg er hoogstens wat meer energie van
 
een goed placebo doet ook zijn wonderen..
Dat zeg ik altijd!
 
laat ik die nou net in de aanbieding hebben, pm me maar :eyebrow:


:D

wow
jij verkoopt echt alles he! :eek: :eek:
kwil zo iets waarvan ik meteen 10kg spiermassa van aan maak, alé kwil er 1maand voor trainen.
 
wow
jij verkoopt echt alles he! :eek: :eek:
kwil zo iets waarvan ik meteen 10kg spiermassa van aan maak, alé kwil er 1maand voor trainen.

dan raad ik je endo-stim aan, dan hoef je niet eens te trainen, de inrecties moet je dan maar voor lief nemen, daar heb ik anders nog wel een placebo'ke voor :thumbs:
 
kan je dat niet gewoon bijvoegen bij die ontbijt-granen doen die je verkoopt?
 
dan raad ik je endo-stim aan, dan hoef je niet eens te trainen, de inrecties moet je dan maar voor lief nemen, daar heb ik anders nog wel een placebo'ke voor :thumbs:

wow endo-stim :eek:
Die shizzle is wat te voor mij denk ik..
Maar mss een matige dosis bij je ontbijtgranen zou mij wel afgaan denk ik!
 
wow endo-stim :eek:
Die shizzle is wat te voor mij denk ik..
Maar mss een matige dosis bij je ontbijtgranen zou mij wel afgaan denk ik!


als je echt groot wilt worden moet je hier bestellen
 
ok als ik genoeg geld heb voor een pakket van 10dozen bestel ik er hehe.

:hahaha:

..je moet wat karmapunten verdelen over andere gebruikers voor je sanca opnieuw punten kan geven, bla bla bla..
 
bevestigd nog maar eens wat ik al ervaren had :D
 
Back
Naar boven