Fitness Seller

Te snel bijkomen is gevaarlijk (?)

Bezoekers in dit topic

Nikita1998

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2015
Berichten
601
Waardering
43
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Beste DBB'ers


Ik heb van mensen gehoord dat ze op enkele jaren tijd 20kg tot zelfs 40kg zijn bijgekomen. Allemaal fantastisch (als het spiermassa is). Maar ik vroeg me af of het wel zo gezond is? Kan ons lichaam 'zomaar' 20/40kg extra dragen en heeft het geen gevolg op ons hart?

Ik heb het nu enkel over mensen die naturel zijn, mensen die AAS gebruiken zullen normaal gezien meer last van hun hart hebben dan anderen.

Bedankt!
 
Beste DBB'ers


Ik heb van mensen gehoord dat ze op enkele jaren tijd 20kg tot zelfs 40kg zijn bijgekomen. Allemaal fantastisch (als het spiermassa is). Maar ik vroeg me af of het wel zo gezond is? Kan ons lichaam 'zomaar' 20/40kg extra dragen en heeft het geen gevolg op ons hart?

Ik heb het nu enkel over mensen die naturel zijn, mensen die AAS gebruiken zullen normaal gezien meer last van hun hart hebben dan anderen.

Bedankt!

Sinds ik kuur heb ik de hele dag last van mijn hart.
 
Beste DBB'ers


Ik heb van mensen gehoord dat ze op enkele jaren tijd 20kg tot zelfs 40kg zijn bijgekomen. Allemaal fantastisch (als het spiermassa is). Maar ik vroeg me af of het wel zo gezond is? Kan ons lichaam 'zomaar' 20/40kg extra dragen en heeft het geen gevolg op ons hart?

Ik heb het nu enkel over mensen die naturel zijn, mensen die AAS gebruiken zullen normaal gezien meer last van hun hart hebben dan anderen.

Bedankt!

Enkele jaren niet dat het op een paar weken gebeurt hè gewicht blijft gewicht vet of spiermassa ,spiermassa heeft wel meer zuurstof nodig dus je hart zak meer moeten werken ja maar dat is dan vooral voor massa monsters die er eventueel problemen mee kunnen krijgen ook genetisch natuurlijk
 
Beste DBB'ers


Ik heb van mensen gehoord dat ze op enkele jaren tijd 20kg tot zelfs 40kg zijn bijgekomen. Allemaal fantastisch (als het spiermassa is). Maar ik vroeg me af of het wel zo gezond is? Kan ons lichaam 'zomaar' 20/40kg extra dragen en heeft het geen gevolg op ons hart?

Ik heb het nu enkel over mensen die naturel zijn, mensen die AAS gebruiken zullen normaal gezien meer last van hun hart hebben dan anderen.

Bedankt!

Als je genetische aanleg hebt voor hartfalen dan gaat 40 kg zwaarder wegen er iig niet bij helpen om het risico te verminderen, in tegendeel. Zeker op latere leeftijd wel een factor om mee rekening te houden. Er zijn genoeg voorbeelden in de powerlifting/strongman/bodybuilding wereld die een vroege dood door hartfalen zijn gestorven. Bij de meesten zat het in de familie en gebruikten AAS.

Imo niet te druk in maken, zeker als naturel die nooit zo'n massa kan aanzetten als zware AAS gebruikers, als het in de familie zit dan kan je een verhoogt risico lopen, maar daar zijn nog vele andere factoren mee verbonden.
 
20-40kg extra spier zonder veel vet is wat anders dan een extreem obees persoon van 200-300kg die 100-150kg teveel draagt. Dan zou ik me eerder zorgen maken. Als BB is je hart ook getraind gedurende de tijd dat je die spiermassa gewonnen hebt, het zal dus ook sterker zijn geworden. Het probleem in BB is het gebruik van hgh, insuline en aas voor lange duur, dit zorgt ervoor dat het hart overdreven gaat groeien en stugger gaat worden. Dat kan wel hartfalen tot gevolg hebben, natuurlijk vooral als er al sprake is van een bestaande afwijking. Dus nee als naturel atleet met een gezond hart zijn de gevaren beperkt.

PS: als je op enkele jaren (2?) 40 kg bent aangekomen zet ik toch vraagtekens bij dat naturel zijn. Misschien als je zwaar ondervoed begint ja.
 
bodybuilding is sowieso niet goed voor je.
 
Topsport is niet goed voor je, met mate sporten is gewoon gezond.
 
Waarom is dat ?

teveel trainen.
teveel eten.
teveel spiermassa.

non natty's komt er nog weer een hoop bij.

en dan heb je nog de mentale problemen die bodybuilding met zich mee kan brengen, O.A bigorexia.
 
teveel trainen.
teveel eten.
teveel spiermassa.

non natty's komt er nog weer een hoop bij.

Aaa zo :)
maar serieus :o wat kan er gebeuren als je vol in het trainen staat en dan acuut moet stoppen omdat het gewoon niet anders kan ?
wat kunnen dan verschijncellen zijn !? van het stoppen zonder goed afgetraind te hebben ?

alvast bedankt...
 
teveel trainen.
teveel eten.
teveel spiermassa.

non natty's komt er nog weer een hoop bij.

en dan heb je nog de mentale problemen die bodybuilding met zich mee kan brengen, O.A bigorexia.
Waar haal jij dat het teveel is? Kom dan met wetenschappelijk onderbouwing.
 
Laatst bewerkt:
Waar haal jij dat het teveel is? Kom dan met wetenschappelijk onderbouwing.

moet ik nou serieus een wetenschappelijke onderbouwing geven voor dingen die common knowledge zijn.

je kan genoeg vinden over waarom teveel sporten op tehoog intensiteit slecht is voor je.
je kan genoeg vinden over waarom 3x zoveel eiwit dan normaal en 2x zoveel kcals dan normaal eten niet goed voor je is.
je kan genoeg vinden waarom te zwaar zijn slecht voor je is.

als je gezond wil zijn moet je niet gaan bodybuilden, of powerliften, of maraton lopen ect ect ect.

anything is excess is bad.


of wil je nu zeggen dat bodybuilden niet betekend, teveel eiwit, teveel kcals, teveel sporten, teveel intensiteit, teveel spiermassa, ect ect ect.

daar kan je ook genoeg over vinden.



wanneer denk je dat bvb je hart meer stress ondervind als jij 1.80 90 kilo 12% bf bent dan als jij 1.80 70 kilo 12% bent?
 
Laatst bewerkt:
moet ik nou serieus een wetenschappelijke onderbouwing geven voor dingen die common knowledge zijn.

je kan genoeg vinden over waarom teveel sporten op tehoog intensiteit slecht is voor je.
je kan genoeg vinden over waarom 3x zoveel eiwit dan normaal en 2x zoveel kcals dan normaal eten niet goed voor je is.
je kan genoeg vinden waarom te zwaar zijn slecht voor je is.

als je gezond wil zijn moet je niet gaan bodybuilden, of powerliften, of maraton lopen ect ect ect.

anything is excess is bad.


of wil je nu zeggen dat bodybuilden niet betekend, teveel eiwit, teveel kcals, teveel sporten, teveel intensiteit, teveel spiermassa, ect ect ect.

daar kan je ook genoeg over vinden.



wanneer denk je dat bvb je hart meer stress ondervind als jij 1.80 90 kilo 12% bf bent dan als jij 1.80 70 kilo 12% bent?


De vraag is in hoeverre dat slecht is voor iemand die volledig gezond is en geen risicofactors meedraagt (genetisch, AAS,...), gemiddelde levensverwachting van topsporters is nog altijd groter dan dat van de gemiddelde couch potato's.

Volgens mij is amper een paar % van degene die sporten in staat om het punt waarop het daadwerkelijk ongezond wordt te bereiken. Idioten niet meegerekend.
 
De vraag is in hoeverre dat slecht is voor iemand die volledig gezond is en geen risicofactors meedraagt (genetisch, AAS,...), gemiddelde levensverwachting van topsporters is nog altijd groter dan dat van de gemiddelde couch potato's.

Volgens mij is amper een paar % van degene die sporten in staat om het punt waarop het daadwerkelijk ongezond wordt te bereiken. Idioten niet meegerekend.

Daarom vallen de atleten dood laatste maanden , weer een voetballer bodybuilding is ongezond natuurlijk of niet zoals hierboven gezegd werd vergeet force feeden niet en dan nog eens met een laag VP rondlopen waar het lichaam niet voor gemaakt is
 
De vraag is in hoeverre dat slecht is voor iemand die volledig gezond is en geen risicofactors meedraagt (genetisch, AAS,...), gemiddelde levensverwachting van topsporters is nog altijd groter dan dat van de gemiddelde couch potato's.

Volgens mij is amper een paar % van degene die sporten in staat om het punt waarop het daadwerkelijk ongezond wordt te bereiken. Idioten niet meegerekend.

het zal over het algemeen zeker gezonder zijn dan full couch potato gaan ja, maar er zijn best een hoop ongezonde aspecten aan bodybuilding.
 
Daarom vallen de atleten dood laatste maanden , weer een voetballer bodybuilding is ongezond natuurlijk of niet zoals hierboven gezegd werd vergeet force feeden niet en dan nog eens met een laag VP rondlopen waar het lichaam niet voor gemaakt is

En hoeveel lopen er rond die niet zijn doodgevallen? Uitzonderingen maken de regel niet.
Er zijn zeker negatieve aspecten aan bepaalde sporten dat zal ik niet weerleggen. Maar zoals ik in een vorige post zei, bijna alle zaken van hartfalen bij topsporters die op jonge leeftijd het loodje leggen hebben een familieverleden van hartproblemen en vaak icm doping.

het zal over het algemeen zeker gezonder zijn dan full couch potato gaan ja, maar er zijn best een hoop ongezonde aspecten aan bodybuilding.

Dat is zeker waar.
In de zin van PRO bodybuilding/strongman/powerlifting waar enorm gebruikt wordt en waar sommigen rondlopen met een enorm lichaamsgewicht. Voor de levensverwachting van de huidige generatie wil ik idd niet tekenen.

Maar is dat representatief voor de grote meerderheid natty lifters? Want daar gaat het in de OP over.
 
En hoeveel lopen er rond die niet zijn doodgevallen? Uitzonderingen maken de regel niet.
Er zijn zeker negatieve aspecten aan bepaalde sporten dat zal ik niet weerleggen. Maar zoals ik in een vorige post zei, bijna alle zaken van hartfalen bij topsporters die op jonge leeftijd het loodje leggen hebben een familieverleden van hartproblemen en vaak icm doping.



Dat is zeker waar.
In de zin van PRO bodybuilding/strongman/powerlifting waar enorm gebruikt wordt en waar sommigen rondlopen met een enorm lichaamsgewicht. Voor de levensverwachting van de huidige generatie wil ik idd niet tekenen.

Maar is dat representatief voor de grote meerderheid natty lifters? Want daar gaat het in de OP over.

Met jouw stats ga je er idd geen last van hebben ben OUT hier nutteloze discussies
 
En hoeveel lopen er rond die niet zijn doodgevallen? Uitzonderingen maken de regel niet.
Er zijn zeker negatieve aspecten aan bepaalde sporten dat zal ik niet weerleggen. Maar zoals ik in een vorige post zei, bijna alle zaken van hartfalen bij topsporters die op jonge leeftijd het loodje leggen hebben een familieverleden van hartproblemen en vaak icm doping.



Dat is zeker waar.
In de zin van PRO bodybuilding/strongman/powerlifting waar enorm gebruikt wordt en waar sommigen rondlopen met een enorm lichaamsgewicht. Voor de levensverwachting van de huidige generatie wil ik idd niet tekenen.

Maar is dat representatief voor de grote meerderheid natty lifters? Want daar gaat het in de OP over.


bodybuilding is ook voor natty niet pro's niet gezond.

20 kilo spiermassa aankomen is ook al teveel ookal is het natty makkelijk te doen.
het zelfde geld voor het high protein diet en de manier van trainen.

als je echt super gezond wil leven is bodybuiding niet de way to go, dat zal je dokter je ook vertellen.

natuurlijk is er een groot spectrum tussen een IFBB pro van 115 kilo aan 5 gram gear en jaap van 89 kilo die aan natty bodybuilding doet.
 
bodybuilding is ook voor natty niet pro's niet gezond.

20 kilo spiermassa aankomen is ook al teveel ookal is het natty makkelijk te doen.
het zelfde geld voor het high protein diet en de manier van trainen.

als je echt super gezond wil leven is bodybuiding niet de way to go, dat zal je dokter je ook vertellen.

natuurlijk is er een groot spectrum tussen een IFBB pro van 115 kilo aan 5 gram gear en jaap van 89 kilo die aan natty bodybuilding doet.

He kut, was net van plan volgend jaar 115kg te zijn
srs

teveel is idd niet goed, maar naarmate je ouder wordt kan je toch niet al je massa behouden. Dus ik denk dat de gezondheidseffecten voor een natty wel mevallen
 
Back
Naar boven