| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: feb 2007 Locatie: Absurdistan Leeftijd: 23 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Roken blijkt ook slecht voor je spieren
De spieren van mensen die roken zijn eerder vermoeid dan spieren van niet-rokers. Dat stelt Rob Wüst in zijn proefschrift over de veranderingen in de skeletspier door het roken. Deze spier regelt de bewegingen van een gewricht. Wüst constateert dat roken acuut iets doet met spieren. "Mogelijk door beperkte zuurstofaanvoer en zuurstofgebruik van de spier door stoffen in sigarettenrook”, aldus de bewegingswetenschapper, die 9 april promoveert aan de Vrije Universiteit Amsterdam. In het onderzoek gaf Wüst niet-rokende en rokende proefpersonen met normale longfunctie een prikkel waardoor de bovenbeenspieren regelmatig samentrokken. Zo zag de onderzoeker wat er met de spier gebeurt, zonder rekening te houden met eventuele verschillen in motivatie. "Het bleek dat de spieren van rokers veel eerder vermoeid waren dan die van niet-rokers, ongeacht hoeveel sigaretten per dag of hoe lang iemand had gerookt. Het lijkt er dus op dat roken acuut iets met spieren doet, mogelijk via een beperking van de zuurstofaanvoer naar en -gebruik door spieren door stoffen in de sigarettenrook." Bron: Fok! |
| | |
| | #2 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: dec 2007 Locatie: Voor de spiegel, bij het dumbbellrek... Geilen op adertjuhs enzo ;) jwtz!!!!!1! Leeftijd: 26 Geslacht: M
Stats: 1m83 105kg - Karma: | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
o jee, nu moet ik stoppen met roken..
__________________ This game, this iron warfare... Shit, it's all about progress and conquest! In our walk of life, growth is always the top priority. Whether in terms of size or strength, we seek to grow and progress, to surpass our preconceived limits and to expand beyond our previous boundaries. Bigger and better every time, this is our quiet mantra and it permeates every aspect of our existence. |
| | |
| | #3 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
Hahha goede zaak miss worden de mensen dan iets meer wakker geschud xD ik doe er sowieso niet aan |
| | |
| | #4 |
Lol ok zat er al over na te denken om nu echt te stoppen(rook alleen int weekend) omdat ik al godse erge hoestbuien heb nu, maar dit is toch wel het laatste zetje ;P
__________________ Kracht is voor de domme. __________________ Who needs steroids if you have havermout? Waar wacht je nog op? Ik zeg doen gvd ! |
| | |
| | #5 |
toch goed dat ik ruim 3 maanden geleden gestopt ben |
| | |
| | #6 |
| *Beast from the East* | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
Precies Daan...ik ben trots op je!
__________________ rene1969@live.nl |
| | |
| | #7 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: mei 2007 Locatie: België Leeftijd: 24 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
Deze helpt mij te stoppen: http://federicoborrego.com/blog/wp-c..._2070x1530.gif |
| | |
| | #8 |
| Cool Novice Aangemeld: nov 2008 Locatie: localhost Geslacht: M
Is dit niet al langer bekend? Zoiezo lijkt rook me nou niet echt bevordelijk voor de spiergroei... |
| | |
| | #9 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: sep 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Markus Ruhl rookt... en toch heeft die wel wat massa |
| | |
| | #10 |
| Cool Novice Aangemeld: sep 2007 Locatie: Nederland Geslacht: M
Arnold rookte ook.. was ook een beest.
|
| | |
| | #11 |
| Cool Novice Aangemeld: mrt 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
nicotine wordt ook gezien als een stimulerend middel, tis een stressmaker al denken vele van niet
__________________ Pijn is fijn!!! |
| | |
| | #12 | |
| Cool Novice Aangemeld: nov 2008 Locatie: localhost Geslacht: M
Citaat:
Gelukkig rook ik niet. URL: Rokers blijken meer abdominaal vet te hebben dan niet-rokers, ook hier speelt het hormoon cortisol mee. | |
| | |
| | #13 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: dec 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 18 Geslacht: M
Stats: 1m87 75kg 17% Karma: | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
Niet alles wat je op dit forum is waar, meestal is het bullshit.
|
| | |
| | #14 | |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: mei 2007 Locatie: In the corner, @ T-Bar rows! Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
Citaat:
Inderdaad. Bron? | |
| | |
| | #15 |
| Novice Aangemeld: apr 2009 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 18 Geslacht: M
Stats: 1m83 83kg - Karma: | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
Roken is en blijft slecht, al zou het niet voor je spieren zijn, dan wel voor je longen en conditie. resultaat: ben nu ongeveer 3 maanden gestopt. en geloof het of niet, knallen in de sportschool gaat een stuk beter! lang leve de niet rokers(A)
|
| | |
| | #16 |
| Ripped Bodybuilder | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
Hebben ze dat wetnschappelijk moeten onderzoeken om tot die conclusie te komen? Dit is toch gewoon logisch dat een product dat je bloedtoevoer en zuurstoftoevoer verslechtert wsl ook geen positieve invloed heeft op je spieren of eender welke andere cel in je lichaam?
|
| | |
| | #17 |
| Novice Aangemeld: apr 2009 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 18 Geslacht: M
Stats: 1m83 83kg - Karma: | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
haha mee eens. roken is en bijft slecht! met of zonder studie.
|
| | |
| | #18 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: okt 2002 Locatie: Utopia Leeftijd: 100 Geslacht: M
Arnold pakte af en toe een sigaar (over de longen?). Zonder smoke was hij misschien nog gespierder geweest.
__________________ Lifetime naturel, dat dan weer wél. Laatst aangepast door Kris : do 9 apr 2009 om 07:19 |
| | |
| | #19 |
| Monstrous Giant Aangemeld: apr 2007 Locatie: Naast de buren Leeftijd: 25 Geslacht: M
Korte samenvatting van roken: Roken = vuile verbrande lucht inademen ----->> doel: zinloos , gevolg: dood
__________________ http://www.dailymotion.com/video/x3u...du-n-problem-y |
| | |
| | #20 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: dec 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 18 Geslacht: M
Stats: 1m87 75kg 17% Karma: | Re: Roken blijkt ook slecht voor je spieren
|
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| blijkt, roken, slecht, spieren, voor |
| Topic opties | |
| |