Fitness Seller

Profielwerkstuk Krachttraining

Bezoekers in dit topic

lnstictz

Novice
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
18
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben een 5 Gymnasium leerling en moet voor school een profielwerkstuk (heel groot onderzoek + verslag) maken. Ik ben heel geïnteresseerd in krachttraining en doe er zelf ook 4x per week aan. Echter is het onderwerp krachttraining te groot en kom ik niet echt op een duidelijke onderzoeksvraag. Daarom vraag ik jullie hulp. Weet een van jullie een goede onderzoeksvraag, wat voor een 5/6 vwo scholier kan worden onderzocht en veel over te vinden is. Ik dacht misschien aan invloed van eiwit op spiergroei, maar dat is een beetje moeilijk te onderzoeken denk ik.

Ik hoor graag van jullie.
 
misschien over de gevaren van creatine?
 
De malafide praktijken van Body & Fit
 
Heel groot onderzoek hahaha :D

Doe gewoon iets van effecten krachttraining op lange termijn
 
correlatie tussen kracht en massa en hoe bepaalde traingsaanpak dat beinvloed
 
correlatie tussen kracht en massa en hoe bepaalde traingsaanpak dat beinvloed

Dit is wel interessant, maar als je het onderwerp krachttraining wilt doen dan wordt het wel een literatuuronderzoek gok ik? Ik heb zelf ook mijn pws gedaan dit jaar maar heb een beta profiel dus wij moesten zelf ook proeven doen. Dit lijkt me niet echt mogelijk voor jou onderwerp, maar misschien kan je bepaalde voedingsproducten onderzoeken die invloed hebben op je prestaties als je toch een proef zelf moet doen. Succes!
 
Wilde ik ook doen, maar moest wat theyoungone zegt zelf praktijkonderzoek doen. Daarna uitgekomen bij het leervermogen van knaagdieren :o
 
Misschien wat voor effect KT kan hebben op de puberteit, heb het idee dat velen hier een vertekend beeld van hebben..
 
Het verschil in effect tussen elastiek en dumbbell krachtraining op de omvang van de biceps.

fix wat vrijwilligers voor 2x per week voor een week of 6-8. laat de helft curlen met een dumbbell en de andere helft met elastieken en vergelijk dan de verschillen. meet omtrek van de bovenarm en maak eventueel fotos (dat staat echt stoer in je pws srs)

jezus dit is echt een goed idee

dan kan je nog een gigantisch stuk lullen over hoe het NOG BETER had gekund als er ook gecontrolleerd was voor voedingsinname/dieet (dingen die niet haalbaar zijn voor een pws) en andere parameters

gegarandeerd dat je biologieleraar jizzed in zn pants

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:45 ----------

het mooie is dat hier vrij veel duidelijke literatuur over is, dus je kunt gewoon dingen onderzoeken die al bekend zijn en als je dan een beetje geluk hebt en je data is een beetje duidelijk kan je nog een lekkere conclusie trekken ook

sterker nog waarschijnlijk kan je gewoon een matigere versie van een al uitgevoerd onderzoek uitvoeren en dan is het alsnog een goed pws

dan kan je nog de gehele onderzoeksmethode kopieren ook :roflol:
 
Dit is wel interessant, maar als je het onderwerp krachttraining wilt doen dan wordt het wel een literatuuronderzoek gok ik? Ik heb zelf ook mijn pws gedaan dit jaar maar heb een beta profiel dus wij moesten zelf ook proeven doen. Dit lijkt me niet echt mogelijk voor jou onderwerp, maar misschien kan je bepaalde voedingsproducten onderzoeken die invloed hebben op je prestaties als je toch een proef zelf moet doen. Succes!

is vast wel een mauw aan te passen. Althans dat was bij ons op school zo :o
 
Kunt ook onderzoek doen naar verschil in training methode. Bijvoorbeeld verschil tussen split schema en full body workout. Of het verschil in trainen met weinig herhalingen tegenover veel herhalingen.
 
Wat wil je na je gymnasium gaan doen?

---------- Toegevoegd om 13:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Onderzoeksvraag: wat bepaalt kracht in een spier en hoe kun je dit zo gunstig mogelijk vergroten? (Ik vind dat leuk omdat ik daar nu fanatiek mee bezig ben.) En een daaraann gerelateerde vraag: wanneer moet je je spieren vergroten om meer kracht te krijgen (ze hebben niets voor niets gewichtsklasses bij powerlifting is mijn hypothese)

Nb het biologische verhaal daarbij is iets van spiervezels maximaal kunnen activeren een aangeleerd iets dus (kracht) en het meer praktische verhaal hoe dit optimaal te doen (powerlifting to win.com beschrijft alle.methoden en technieken daarvoor maar geeft niet per se aan wat optimaal is.. omdat (hypothese) niet elk lichaam hetzelfde is (lengte arm been etc) zodat je dus maatwerk schema moet leveren (dit probleem kun je ondervangen door een maatman te gebruiken (noem em alpha ofzo met de optimale meso bouw)


Krachttraining is trainen voor kracht en niet voor spiermassa in mijn benadering overigens

Succes
 
Laatst bewerkt:
Spiermassa levert ook direct kracht.
 
Maar niet perse optimale kracht.
 
Ik snap je niet.

Spiermassa levert kracht direct volgens jou. Maar je kan je spiermassa ook beter leren gebruiken zodat je meer spiercellen aanspreekt om te liften. Dan wordt je dus sterker zonder dat je grotere spieren krijgt.. zo werkt die crap volgens mijn broscience (cns heeft het mee te maken). Zo jammer dat dit mn vak niet is maar je kan niet alles weten.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080121131455AAvBUba
 
Spiermassa levert kracht direct volgens jou. Maar je kan je spiermassa ook beter leren gebruiken zodat je meer spiercellen aanspreekt om te liften. Dan wordt je dus sterker zonder dat je grotere spieren krijgt.. zo werkt die crap volgens mijn broscience (cns heeft het mee te maken). Zo jammer dat dit mn vak niet is maar je kan niet alles weten.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080121131455AAvBUba

Why not both? Als je dan voor optimaal gaat kan je beter en je neural efficiency trainen en meer spiermassa opbouwen
 
Examine.com

Ga bijvoorbeeld wat doen over de stimulerende effecten van cafeïne en pak het onderzoek daarvandaan. Vertaal het, klaar. :)

---------- Toegevoegd om 21:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Of pleeg plagiaat en moet op gesprek komen bij de decaan, reck vervolgens dat gesprek omdat je PWS over Retorica/Redenaarskunst ging en je dus alles erover weet, en krijg na 3 maanden nog steeds niet je cijfer te horen :roflol:

:(
 
Back
Naar boven