XXL Nutrition

Profielwerkstuk Krachttraining

Bezoekers in dit topic

Examine.com

Ga bijvoorbeeld wat doen over de stimulerende effecten van cafeïne en pak het onderzoek daarvandaan. Vertaal het, klaar. :)

---------- Toegevoegd om 21:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Of pleeg plagiaat en moet op gesprek komen bij de decaan, reck vervolgens dat gesprek omdat je PWS over Retorica/Redenaarskunst ging en je dus alles erover weet, en krijg na 3 maanden nog steeds niet je cijfer te horen :roflol:

:(

in b4 jaar over doen omdat je je cijfer niet krijgt en blijft zitten omdat je een grote mond had
 
Why not both? Als je dan voor optimaal gaat kan je beter en je neural efficiency trainen en meer spiermassa opbouwen

Als je aan gewichtsklasse gebonden bent is optimaal net wat anders dan in de superheavyweight klasse
 
Als je aan gewichtsklasse gebonden bent is optimaal net wat anders dan in de superheavyweight klasse

Het ging over optimale spierkracht, niet max kracht met een zo laag mogelijk gewicht. Bij een gewichtsklasse kan je beter wat lager in je vetpercentage gaan zitten dan spiermassa vrezen
 
Invloed van PWO op trainingsresultaten? Kun je ook placebo's bij gebruiken.

Of invloed van seks op trainingsresultaten. Kun je geen placebo's bij gebruiken.
 
Invloed van PWO op trainingsresultaten? Kun je ook placebo's bij gebruiken.

Of invloed van seks op trainingsresultaten. Kun je geen placebo's bij gebruiken.

zullen we dat samen onderzoeken? :eyebrow:
 
Spiermassa levert kracht direct volgens jou. Maar je kan je spiermassa ook beter leren gebruiken zodat je meer spiercellen aanspreekt om te liften. Dan wordt je dus sterker zonder dat je grotere spieren krijgt.. zo werkt die crap volgens mijn broscience (cns heeft het mee te maken). Zo jammer dat dit mn vak niet is maar je kan niet alles weten.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080121131455AAvBUba
Ik weet hoe spieren werken, ik heb er ook een artikel over geschreven hier op het forum:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-s-bodybuilding-basis-spierfysiologie-368056/

Wat ik niet begreep was je opmerking over 'optimale kracht' toen ik aangaf dat spiermassa ook direct invloed had op kracht. Wat definieert dan 'optimale kracht'? Kracht is kracht, toch?
 
Ik weet hoe spieren werken, ik heb er ook een artikel over geschreven hier op het forum:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-s-bodybuilding-basis-spierfysiologie-368056/

Wat ik niet begreep was je opmerking over 'optimale kracht' toen ik aangaf dat spiermassa ook direct invloed had op kracht. Wat definieert dan 'optimale kracht'? Kracht is kracht, toch?
optimaal je spier gebruiken dus alles aanspreken zodat je net zoveel kan liften met 1 kg spier als iemand die dat niet kan met 10 kg spier
http://breakingmuscle.com/strength-conditioning/how-to-get-stronger-without-getting-bigger
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je na je gymnasium gaan doen? ---------- Toegevoegd om 13:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ---------- Onderzoeksvraag: wat bepaalt kracht in een spier en hoe kun je dit zo gunstig mogelijk vergroten? (Ik vind dat leuk omdat ik daar nu fanatiek mee bezig ben.) En een daaraann gerelateerde vraag: wanneer moet je je spieren vergroten om meer kracht te krijgen (ze hebben niets voor niets gewichtsklasses bij powerlifting is mijn hypothese) Nb het biologische verhaal daarbij is iets van spiervezels maximaal kunnen activeren een aangeleerd iets dus (kracht) en het meer praktische verhaal hoe dit optimaal te doen (powerlifting to win.com beschrijft alle.methoden en technieken daarvoor maar geeft niet per se aan wat optimaal is.. omdat (hypothese) niet elk lichaam hetzelfde is (lengte arm been etc) zodat je dus maatwerk schema moet leveren (dit probleem kun je ondervangen door een maatman te gebruiken (noem em alpha ofzo met de optimale meso bouw) Krachttraining is trainen voor kracht en niet voor spiermassa in mijn benadering overigens Succes

Hopelijk geneeskunde, anders maar bewegingswetenschappen.

Ik zie wel leuke onderzoeksvragen langskomen alleen zijn sommige een beetje lastig te onderzoeken. Informatie heb ik door het internet allemaal al genoeg, alleen ik probeer een niet al te algemeen onderzoeksvraag te verzinnen met een goed haalbaar onderzoek. Ik zal jullie ideeën zeker overwegen, bedankt daarvoor.
 
No problem laat even weten wat je gaat doen
 
yahoo answers als bron zou ik eerder vertrouwen dan een zelf verzonnen artikel door Galen op dbb hoor
 
optimaal je spier gebruiken dus alles aanspreken zodat je net zoveel kan liften met 1 kg spier als iemand die dat niet kan met 10 kg spier
http://breakingmuscle.com/strength-conditioning/how-to-get-stronger-without-getting-bigger
Wat je beschrijft is zoveel mogelijk kracht kunnen leveren met zo min mogelijk spiermassa (voordeel neuromusculaire aansturing).
Je kunt het ook omdraaien.
Zoveel mogelijk kracht leveren met zo min mogelijk motor units (voordeel spiermassa).

Het is sowieso raar om beide in een isolament te steken, en daarnaast om het ene wel optimaal te noemen en het andere niet. Beide zijn benodigd en beide dicteren direct kracht. In m'n artikel beschrijf ik dit ook.

yahoo answers als bron zou ik eerder vertrouwen dan een zelf verzonnen artikel door Galen op dbb hoor

In Yahoo answers we trust.
 
Stel dat je limiet aan gewicht hebt dan is de hoeveelheid kracht per kg spier leveren wel in termen van optimaal te gebruiken.
 
Stel dat je limiet aan gewicht hebt dan is de hoeveelheid kracht per kg spier leveren wel in termen van optimaal te gebruiken.
Stel dat je limiet aan te recruiteren motorunits hebt, dan is de hoeveelheid spiermassa per motorunit wel in termen van optimaal te gebruiken. Je herhaalt wat ik zeg, maar in net andere woorden. Dat het ene praktisch te meten valt en het andere niet maakt het niet 'optimaler'.
 
correlatie tussen kracht en massa en hoe bepaalde traingsaanpak dat beinvloed

Wat wil je na je gymnasium gaan doen?

---------- Toegevoegd om 13:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Onderzoeksvraag: wat bepaalt kracht in een spier en hoe kun je dit zo gunstig mogelijk vergroten? (Ik vind dat leuk omdat ik daar nu fanatiek mee bezig ben.) En een daaraann gerelateerde vraag: wanneer moet je je spieren vergroten om meer kracht te krijgen (ze hebben niets voor niets gewichtsklasses bij powerlifting is mijn hypothese)

Nb het biologische verhaal daarbij is iets van spiervezels maximaal kunnen activeren een aangeleerd iets dus (kracht) en het meer praktische verhaal hoe dit optimaal te doen (powerlifting to win.com beschrijft alle.methoden en technieken daarvoor maar geeft niet per se aan wat optimaal is.. omdat (hypothese) niet elk lichaam hetzelfde is (lengte arm been etc) zodat je dus maatwerk schema moet leveren (dit probleem kun je ondervangen door een maatman te gebruiken (noem em alpha ofzo met de optimale meso bouw)


Krachttraining is trainen voor kracht en niet voor spiermassa in mijn benadering overigens

Succes

volgens mij is de mate waarin spieromvang of spierkracht toeneemt door training voor een heel groot deel genetisch vastgelegd.
Er zijn uiteraard wel schemas die focussen op kracht, en anderen op hypertrofie, maar het is logisch dat personen die veel kracht aankomen en minder massa kiezen voor een lifttak van de sport, en automatisch kiezen voor een krachtschema (want zo doet iedereen dat) terwijl mensen die merken dat ze meer massa aanzetten dan kracht kiezen voor een hypertrofie schema, om dezelfde reden.

Had laatst een redelijk groot onderzoek voor me dat hierop randomiseerde, (dus mensen werden random verdeeld over een krachtschema en een hypertrofie schema) en de krachtgains en massagains waren gemiddeld genomen voor beide groepen gelijk.

Zal even zoeken of ik deze nog ergens kan vinden, maar de conclusie van dit onderzoek was dat zo lang je voor een minimale treshhold prikkel zorgt (60% 1RM) , het redelijk om het even is hoe je traint. Neuraal gezien zijn zware compounds echter wel in het voordeel, maar spiercellen zelf zijn niet te trainen op volume of kracht.

---------- Toegevoegd om 00:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:49 ----------

Stel dat je limiet aan te recruiteren motorunits hebt, dan is de hoeveelheid spiermassa per motorunit wel in termen van optimaal te gebruiken. Je herhaalt wat ik zeg, maar in net andere woorden. Dat het ene praktisch te meten valt en het andere niet maakt het niet 'optimaler'.

hoe denk jij over het stuk tekst hierboven?
 
volgens mij is de mate waarin spieromvang of spierkracht toeneemt door training voor een heel groot deel genetisch vastgelegd.
Er zijn uiteraard wel schemas die focussen op kracht, en anderen op hypertrofie, maar het is logisch dat personen die veel kracht aankomen en minder massa kiezen voor een lifttak van de sport, en automatisch kiezen voor een krachtschema (want zo doet iedereen dat) terwijl mensen die merken dat ze meer massa aanzetten dan kracht kiezen voor een hypertrofie schema, om dezelfde reden.

Had laatst een redelijk groot onderzoek voor me dat hierop randomiseerde, (dus mensen werden random verdeeld over een krachtschema en een hypertrofie schema) en de krachtgains en massagains waren gemiddeld genomen voor beide groepen gelijk.

Zal even zoeken of ik deze nog ergens kan vinden, maar de conclusie van dit onderzoek was dat zo lang je voor een minimale treshhold prikkel zorgt (60% 1RM) , het redelijk om het even is hoe je traint. Neuraal gezien zijn zware compounds echter wel in het voordeel, maar spiercellen zelf zijn niet te trainen op volume of kracht.

---------- Toegevoegd om 00:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:49 ----------



hoe denk jij over het stuk tekst hierboven?

+1 voor dat eerste. over het algemeen ga je niet bodybuilden als je fucking gare insertions hebt of traag massa gaint en je gaat waarschijnlijk geen krachtsport doen als je de lower body kracht hebt van johnny bravo. dat zijn wel extremen natuurlijk, er zijn ook gemiddelde mensen die hun keus op iets anders baseren, maar ik twijfel er niet aan dat wat je zegt zeker meespeelt.

bedoel je deze Effects of different volume-equated resistance training loading strategies on muscular adaptations in well-trained men.?

---------- Toegevoegd om 01:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:03 ----------

Als ik die resultaten zo simpel en kort mogelijk in laymans terms zou moeten vertalen dan zou ik gewoon zeggen: Volume is een erg belangrijke factor in hypertrofie en als je volume voldoende hoog is (en inderdaad boven een minimum hier, alhoewel schoenfeld ook bezig is met onderzoek naar lagere intensiteiten) dan is je training prima geschikt voor hypertrofie doelen. Liften op hogere intensiteit resulteert in meer krachtspecifieke adaptaties maar maakt het moeilijker/zwaarder/belastender voor je herstel om volumes te halen die vergelijkbaar zijn met liften op lagere intensiteit.

Er zit dus toch wel een soort kern van waarde in het idee dat 'hogere reps meer hypertrofie stimuleren' in de zin dat veel gebruik maken van high rep/low intensity sets waarschijnlijk betekent dat je een flinke bak volume tilt in je training, maar dat is dus geen oorzaak-gevolg.
 
Back
Naar boven