AndroidHealthClinic

Optimal protein intake to maximize skeletal muscle protein synthesis.

Bezoekers in dit topic

DR P

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
461
Waardering
35
Omdat iemand me vroeg naar dit onderzoek, hier een review. Specifiek voor die persoon: vanaf de 2e helft gaat het over.

Overigens geschreven voor L. Norton, wat een professionele natural bodybuilder is.
 

Bijlagen

  • layne norton.pdf
    407,6 KB · Weergaven: 309
What the fock. Dus je moet alleen al 3 tot 5 gram leucine (1 aparte aminozuurtje)/kg lichaamsgewicht per dag nemen.

Beetje TE, als je het mij vraagt.
 
Als je het jouw vraagt? Dit is onderzoek, geen subjectieve mening ;)

Anyway er staat niet dat je 3-5g leucine per dag moet nemen. Er staat dat je 3-5g moet nemen voor optimale SMPS, en dat moet je dus zoveel mogelijk keer per dag proberen te doen, maar het probleem is dus dat je niet zomaar dat kan innnemen en dat je dan SMPS stimuleerd.
 
Dit zou overigens wel voor mij verklaren waarom ik het beter of slechter doe op verschillende eiwit preparaten terwijl mijn proteïne inname altijd wel redelijk constant is.

Heel interessant.
 
Was allemaal allang bekend, niks nieuws. Niemand luistert alleen en dan steken mensen het iedere keer weer opnieuw in een ander jasje en na een maand is het dan weer vergeten.
 
Was allemaal allang bekend, niks nieuws. Niemand luistert alleen en dan steken mensen het iedere keer weer opnieuw in een ander jasje en na een maand is het dan weer vergeten.

???
 
Vond eigenlijk dit het intressantse

The time course of mps in response to a meal and the refractory nature of mps in response to constant elevations in amino acids make it seem unlikely that an additional stimulation can be achieved 3 hours post prandially with a
second meal of similar composition to the first, as plasma leucine concentrations remain peaked. Thus, in order to avoid refractoriness and maximize mps it may be best to consume larger doses of protein that contain sufficient leucine to maximize mtor signalling and mps while allowing enough time (4-6 hours) for post prandial amino acid levels to fall in between meals in order to re-sensitize the system
 
Vond eigenlijk dit het intressantse

The time course of mps in response to a meal and the refractory nature of mps in response to constant elevations in amino acids make it seem unlikely that an additional stimulation can be achieved 3 hours post prandially with a
second meal of similar composition to the first, as plasma leucine concentrations remain peaked. Thus, in order to avoid refractoriness and maximize mps it may be best to consume larger doses of protein that contain sufficient leucine to maximize mtor signalling and mps while allowing enough time (4-6 hours) for post prandial amino acid levels to fall in between meals in order to re-sensitize the system

Precies.

Dat, en dat je met getimede leucine/EAA misschien de refractionary period kan omzijlen.
 
eey

Iemand samenvatting?

Voeg 5 gram L-Leucine toe aan je maaltijden of eiwitshake en verbeter de eiwitsynthese (spiergroei) enorm en bewezen!
Het toevoegen van 5 gram Leucine aan een maaltijd, vergroot spiereiwitsynthese 50% - 70% en verbetert de proteine opname met 500%.
Neem om de 4 uur ongeveer 5 gram Leucine bij de maaltijd of eiwitshake
 
Voeg 5 gram L-Leucine toe aan je maaltijden of eiwitshake en verbeter de eiwitsynthese (spiergroei) enorm en bewezen!
Het toevoegen van 5 gram Leucine aan een maaltijd, vergroot spiereiwitsynthese 50% - 70% en verbetert de proteine opname met 500%.
Neem om de 4 uur ongeveer 5 gram Leucine bij de maaltijd of eiwitshake

dus bij elke maaltijd 5 gram leucine, en door mijn protein shakes en voor training en na training?
tot welke hoevheelheid is de maximum per dag?
 
als ik het goed heb begrepen zou het dus "perfect" zijn iedere 5 uur te eten met tussendoor vrije vorm amino met 3 gram leucine en daarbij 30 gram carbs.
 
Als ik het goed begrepen heb komt het op dit neer:
Leucine is hoofdverwantwoordelijk voor de anabole effecten van voedsel. Om een maximale spier-proteinesynthese (MPS) te bereiken is +- 0,05g/kg lichaamsgewicht leucine nodig. Probleem is dat met normale, gevarieerde maaltijden dat de MPS respons (refractiare periode*) 3 uur lang aanhoudt ondanks het feit dat het (hoge) aminozuurniveau 5 uur lang blijft. Dit onderzoek geeft aan dat zeer waarschijnlijk de refractiare periode is te omzeilen door inname van leucine/EAS i.c.m. (snelle) koolhydraten---> meer insuline.
In de praktijk komt het op dit neer:
Meerdere malen per dag (6-7x, doen we sowieso al) eiwitrijke voeding tot je nemen met een hoog leucine gehalte van +- 0.05g/kg lichaamsgewicht, dus voor iemand van 80 kg (0.05g x80) 4 gram leucine. Producten als zuivel, vlees, whey, eieren en gevogelte verdienen de voorkeur aangezien zij van nature een hoger leucine-gehalte bevatten dan bijv. soja en granen. Haal je deze hoeveelheid leucine niet, dan kun je het aanvullen met pure leucine.Oa. te verkrijgen op www.bulkpowders.co.uk.
Daarnaast moet je tussen de maaltijden +- 15 gram EAS nemen met leucine (wederom 0,05g/kg lichaamsgewicht) en ongeveer 30 gram koolhydraten om de refractiare periode te omzeilen.

* http://nl.wikipedia.org/wiki/Refractaire_periode_(neurobiologie)
 
Als ik het goed begrepen heb komt het op dit neer:
Leucine is hoofdverwantwoordelijk voor de anabole effecten van voedsel. Om een maximale spier-proteinesynthese (MPS) te bereiken is +- 0,05g/kg lichaamsgewicht leucine nodig. Probleem is dat met normale, gevarieerde maaltijden dat de MPS respons (refractiare periode*) 3 uur lang aanhoudt ondanks het feit dat het (hoge) aminozuurniveau 5 uur lang blijft. Dit onderzoek geeft aan dat zeer waarschijnlijk de refractiare periode is te omzeilen door inname van leucine/EAS i.c.m. (snelle) koolhydraten---> meer insuline.
In de praktijk komt het op dit neer:
Meerdere malen per dag (6-7x, doen we sowieso al) eiwitrijke voeding tot je nemen met een hoog leucine gehalte van +- 0.05g/kg lichaamsgewicht, dus voor iemand van 80 kg (0.05g x80) 4 gram leucine. Producten als zuivel, vlees, whey, eieren en gevogelte verdienen de voorkeur aangezien zij van nature een hoger leucine-gehalte bevatten dan bijv. soja en granen. Haal je deze hoeveelheid leucine niet, dan kun je het aanvullen met pure leucine.Oa. te verkrijgen op www.bulkpowders.co.uk.
Daarnaast moet je tussen de maaltijden +- 15 gram EAS nemen met leucine (wederom 0,05g/kg lichaamsgewicht) en ongeveer 30 gram koolhydraten om de refractiare periode te omzeilen.

* http://nl.wikipedia.org/wiki/Refractaire_periode_(neurobiologie)

mooi uitgelegd, ik had alleen begrepen dat je dan om de 5 uur kunt eten en dan tussendoor die EAS e.d.
 
als ik het goed heb begrepen zou het dus "perfect" zijn iedere 5 uur te eten met tussendoor vrije vorm amino met 3 gram leucine en daarbij 30 gram carbs.


via emails vertelde hij me dat je ongeveer 0.05g/kg lichaamsgewicht aan leucine tussen 2 maaltijden in moet nemen met 15-30 gram koolhydraten (vorm maakte niet veel uit je moet gewoon een stijging hebben van de insuline)

eaa's vond hij niet nodig aangezien je voldoende eaa's in de bloedbaan hebt van de vorige maaltijd

en 4-5 maaltijden waren voldoende
 
Misschien maar eens een potje leucine aanschaffen dan. I.c.m. whey zijn EAA's dan overbodig lijkt me?
 
Back
Naar boven