| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Novice Aangemeld: feb 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
Stats: Karma: | meer atletische bouw
Hoi allemaal, Ik fitness nu een jaar of 4 in combinatie met voetballen. ik merk dat ik trager, zwaarder te breed wordt voor het voetballen. Ik ben 1.75 en weeg al 85 kilo. Ik wil eigenlijk wat atletischer worden. Nu heb ik begrepen van mijn fysiotherapeut dat je dan een 1 - 1 schema moet doen met 15 ( bij bovenlichaam, benen 20 herh.)herhaling. Weet iemand of dit theoretisch onderbouwd is of hier wat over weet? |
| | |
| | #2 |
| Cool Novice Aangemeld: apr 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: meer atletische bouw
Het is zo als je 2x20(25) herhalingen doet per oefening dat je meer voor het uithoudingsvermogen van je spieren gaat, dus helemaal niet voor massa. Heb het zelf ook een jaar gedaan omdat ik voetbalde en was er niet ontevreden over je zult bijv meer conditie hebben, en minder blessures/spierpijn krijgen van het voetballen(was in ieder geval bij mij). maar ben wel bang dat helemaal niks is voor massa bouw. Enja als je jezelf te breed vindt kun je altijd nog spieren gaan afbreken |
| | |
| | #3 |
| Competitive Bodybuilder | Re: meer atletische bouw
Je bent trager omdat je de oefeningen niet explosief genoeg doet. Daarom zijn de meeste bodybuilders/krachtsporters trage slakken terwijl olympische atleten/powerlifters wel nog snelheid bezitten. Als NFL atleten 200kg squaten met een gewicht van 90-110kg en nog supersnel zijn en jij als simpel voetballertje niet... Repetities zijn al lang achterhaald. Doe het dan op tijd. In 30-45sec zoveel mogelijk reps squaten en elke rep zo explosief mogelijk.
__________________ Spoiler: Toon |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: mrt 2009 Locatie: Noord-Brabant Geslacht: M
Stats: 1m91 87kg 14% Karma: | Re: meer atletische bouw
Jep, train sloom en traag, en je wordt sloom en traag. Train dus vooral explosief, je zal dan misschien iets minder massa aanzetten, maar je traint je lichaam wel veel functioneler! En anders kun je altijd nog gaan cutten, dan verlies je vooral vet en een beetje spiermassa, mits je blijft trainen en voldoende eiwitten tot je neemt. Want (vet-)massa maakt traag. En meer herhalingen zal inderdaad vooral voor meer uithoudingsvermogen van de spieren zorgen en minder voor spierkracht/massa, op zich geen slecht advies van je fysio |
| | |
| | #5 | |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: aug 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: meer atletische bouw
Citaat:
__________________ Inertia is the idea that individuals prefer not to change their attitudes, behaviors, and beliefs rather than to change them, all things being equal (Knowles & Linn, 2004). | |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| atletische, bouw, meer |
| Topic opties | |
| |