| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: jul 2008 Locatie: België Leeftijd: 38 Geslacht: M
Stats: 1m85 111kg - Karma: | Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken Mannen slagen er beter in dan vrouwen om hun eetlust onder controle te houden. Dit zou mogelijk verklaren waarom er een iets hoger percentage vrouwen aan obesitas lijdt. Om tot deze conclusie te komen werden twintig gezonde, niet-zwaarlijvige proefpersonen onderworpen aan een hongerkuur van zeventien uur. Vervolgens vroegen de wetenschappers aan het uitgehongerde gezelschap om zich intensief te concentreren op hun lievelingseten. Nadien kregen de testpersonen een aantal cognitieve remmingstechnieken aangeleerd, bedoeld om het hongergevoel of het verlangen naar eten te verzachten of te doen verdwijnen. Een PET-scan van het brein toont aan dat wanneer de proefkonijnen focussen op hun favoriete snack of maaltijd, de honger en drang naar voedsel voor beide geslachten met gelijke tred stijgt. Maar hoewel het gebruik van cognitieve technieken het hongergevoel bij zowel mannen als vrouwen sterk inperkt, daalt het verlangen naar eten bij gebruik van deze controletechnieken alleen bij de man. Op de hersenscans van mannen die deze technieken toepasten, was duidelijk een dalende hersenactiviteit te zien in gebieden waar de emoties en de motivatie gereguleerd worden. Eerder was al bekend dat deze hersenregio’s een rol spelen in het verlangen naar eten. Volgens de auteurs van de studie zou het groter vermogen van mannen om hun eetlust af te remmen kunnen verklaren waarom meer vrouwen dan mannen aan obesitas lijden. BRON : EOS
__________________ "The medium is the message" - "Perception is reality" "Freedom is the distance between church and state." SINCE JUNE 08 "BACK IN ACTION" 185cm 111 KG - building a heavy duty son of a bitch |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: jul 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
mannen kunnen alles beter dus dit verbaast me niks |
| | |
| | #3 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
|
| | |
| | #4 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
Vrouwen zijn emotionele wezens.
__________________ 19jr | 1,90m | 90kg Traint sinds maart '07 Mijn clean bulk progressie Mijn resultaat jaartje Rippetoe's The Enslaved Sculptor Today is a major oppurtunity to grow |
| | |
| | #5 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: jan 2009 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
moeten ze daar een onderzoek voor starten om te weten dat mannen iets beter kunnen.
|
| | |
| | #6 | |
| Freaky Bodybuilder | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
Citaat:
__________________ "You can't make people smarter. You can expose them to information, but your responsibility stops there. " Stats : 200-140-230 Log : LOG | |
| | |
| | #7 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: dec 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
haha ik moest ook wel lachen om die reacties maar ik ben het wel eens |
| | |
| | #8 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
Wij mannen moeten de mentale martelingen van de zeurende vrouwen onderdrukken in het dagelijks leven. Geen wonder dat we dan beter zijn in het onderdrukken van zaken in het algemeen
__________________ Spoiler: Toon |
| | |
| | #9 | |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: aug 2004 Locatie: - Geslacht: V
Citaat:
| |
| | |
| | #10 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: nov 2008 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 49 Geslacht: M
Doe geen moeite je bent een vrouw!
__________________ "I am standing on the threshold of another trembling world. May God have mercy on my soul. I have considered all the arguments and tried every means to avoid what has become the unavoidable: it has been forced upon me and my comrades by four-and-a-half years of stark inhumanity." Roibeard Gearóid Ó Seachnasaigh Tiocfaidh ár lá. Fior Óglaigh na hÉireann Irish Heart Log |
| | |
| | #11 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: aug 2004 Locatie: - Geslacht: V
|
| | |
| | #12 | |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: nov 2008 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 49 Geslacht: M
Citaat:
__________________ "I am standing on the threshold of another trembling world. May God have mercy on my soul. I have considered all the arguments and tried every means to avoid what has become the unavoidable: it has been forced upon me and my comrades by four-and-a-half years of stark inhumanity." Roibeard Gearóid Ó Seachnasaigh Tiocfaidh ár lá. Fior Óglaigh na hÉireann Irish Heart Log | |
| | |
| | #13 |
| Advanced Bodybuilder | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
Ik ben dan wss een uitzondering met mijn wreet buien
__________________ Visit my pics: http://forum.dutchbodybuilding.com/f...to-8-a-200640/ 175cm ..Kg ..bf (in progress) Sharp's BBW's Fanclub! http://forum.dutchbodybuilding.com/groups/bbw-s-fanclub.html |
| | |
| | #14 |
| Colossal Veteran Aangemeld: okt 2004 Locatie: Nederland Leeftijd: 26 Geslacht: M
mooie reacties, was te verwachten
__________________ The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. I have found the Iron to be my greatest friend. Friends may come and go, but two hundred pounds is always two hundred pounds |
| | |
| | #15 |
|
| | |
| | #16 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: nov 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
+1
|
| | |
| | #17 |
feit! Als ik honger heb kan ik dit niet onderdrukken.. ik eet veel te graag! Soms echt lastig als ik mij een keertje moet inhouden om niet aan de zoete dinges te komen |
| | |
| | #18 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: nov 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 20 Geslacht: M
Ik kan het niet onderdrukken iig!
|
| | |
| | #19 |
| Colossal Veteran | Re: Mannen kunnen eetlust beter onderdrukken
17 uur... Ik had 17 dagen verwachten toen ik 17 zag staan. Ik heb wel 'es 7 dagen niet gegeten zonder dat ik honger had, maar toen was ik ook ziek... Voor de rest is een daggie zonder eten ook best wel te doen. |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| beter, eetlust, kunnen, mannen, onderdrukken |
| Topic opties | |
| |