Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Wetenschap Algemeen

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 5 April 2008, 12:21   #1
Ripped Bodybuilder

Gottardi Exp's Avatar

Leeftijd: 25
Geslacht: M
Karma Power: 16
Gottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realm
Bekijk Galerij (3 foto's)
Wat heb jij ondernomen wanneer je op een plateau kwam?

Heb hier even mijn statistieken van vorig jaar vergeleken met mijn huidige resultaten en helaas moeten vaststellen dat er qua lengtes amper iets bijgekomen is op een jaartje Er is denk ik iets fundamenteels verkeerd.

Vandaar mijn peiling:
Hoe en wanneer stelde jij een plateau vast en hoe ben je er precies in geslaagd om het te doorbreken?

Stats:
1.70
75 kg
Deadlift: 3 x 100
squat: 3 x 90
bench 1 x 90
Gottardi Exp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:21   #2
High on Meth
Elite Member

lionel's Avatar

Karma Power: 17
lionel is herboren in de Halfgod realmlionel is herboren in de Halfgod realmlionel is herboren in de Halfgod realmlionel is herboren in de Halfgod realmlionel is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar lionel
Toen ik op een plateau kwam ben ik gestopt met trainen. Was een jaar terug en bevalt nog steeds prima!
Op weg naar groot
lionel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:31   #3
Competitive Bodybuilder

robintjuh's Avatar

Karma Power: 7
robintjuh is herboren in de Dier realmrobintjuh is herboren in de Dier realmrobintjuh is herboren in de Dier realm
ga je trainingen veranderen. Doe alles anders. Stel een nieuw voedingsschema op en laat je spieren schrikken. Ga naar fullbody oid, en ga 3 keer in de week deadliften en squatten.
robintjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:33   #4
★ All Natural Baby ★
Elite Member

Sava's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 9
Sava is herboren in de Mens realmSava is herboren in de Mens realmSava is herboren in de Mens realmSava is herboren in de Mens realm
Bekijk Galerij (6 foto's)
Ben 5x5 gaan trainen op grote compounds. Geen 1 reppers meer. Stuk omlaag gegaan met me gewicht en elke training 2,5kg erbij geschoven.

Deed toen geloof ik squats, deadlifts, bor's, bp, mp 3x per week.

1.81m
90-92 kg
12-13%
Sava is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:34   #5
Ripped Bodybuilder
Strongman

ivosnivo's Avatar

Leeftijd: 26
Karma Power: 35
ivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma King
Stuur een bericht via MSN naar ivosnivo
Bekijk Galerij (5 foto's)
Meer eten en ander schema doen.
Benchpress....145kg 5x....................165kg 1x................170kg 1x
Pushpress......120kg 1x....................122,5kg 1x.............130kg 1x
Side raises.....12kg 10x....................2kg 3x...................12kg 12x
ivosnivo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:39   #6
Ripped Bodybuilder

Stancke's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 14
Stancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar Stancke
Bekijk Galerij (17 foto's)
Oefeningen in een andere volgorde gaan trainen
Andere oefeningen inlassen
Met 2 trainen
Stancke is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:44   #7
Freaky Bodybuilder

Rawplayer's Avatar

Rawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma King
Bekijk Galerij (1 foto's)
Doe ff tijdelijk een andere programma, smolov, squats 'n milk, wsb, bill star
Rawplayer is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:45   #8
Freaky Bodybuilder

Rawplayer's Avatar

Rawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma King
Citaat:
Origineel gepost door Sava Bekijk Post
Ben 5x5 gaan trainen op grote compounds. Geen 1 reppers meer. Stuk omlaag gegaan met me gewicht en elke training 2,5kg erbij geschoven.

Deed toen geloof ik squats, deadlifts, bor's, bp, mp 3x per week.

3x per week deadlift? Insane... vindt je dit niet onverantwoord? Ik bedoel het is wel blesuregevoeliger, toch?
Rawplayer is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:48   #9
Ripped Bodybuilder

Gottardi Exp's Avatar

Gottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realm
Alvast bedankt voor de tips
Vind het maar vreemd ook dat men spierpijn iets langer blijkt te duren dan over een jaar, en sneller vermoeid ook. Overtraining denk ik niet als je amper drie maal traint per week met gemiddeld +8 uur slaap en een kantoorjob.

Stats:
1.70
75 kg
bench 1 x 90
Oud 5 April 2008, 12:49   #10
Ripped Bodybuilder

Stancke's Avatar

Leeftijd: 19
Karma Power: 14
Stancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar Stancke
Bekijk Galerij (17 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Rawplayer Bekijk Post
3x per week deadlift? Insane... vindt je dit niet onverantwoord? Ik bedoel het is wel blesuregevoeliger, toch?
Best wel zwaar ook...
Stancke is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:54   #11
Advanced Bodybuilder

Butcher19's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 5 Butcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te wordenButcher19 heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Stuur een bericht via MSN naar Butcher19
Citaat:
Origineel gepost door Gottardi Exp Bekijk Post
Alvast bedankt voor de tips
Vind het maar vreemd ook dat men spierpijn iets langer blijkt te duren dan over een jaar, en sneller vermoeid ook. Overtraining denk ik niet als je amper drie maal traint per week met gemiddeld +8 uur slaap en een kantoorjob.
Ik zou zeggen, probeer eens een week rust te nemen.
De rest sluit ik me bij de rest aan: meer eten en ander trainingsschema.
BF: ??
Butcher19 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 12:54   #12
★ All Natural Baby ★
Elite Member

Sava's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 9
Sava is herboren in de Mens realmSava is herboren in de Mens realmSava is herboren in de Mens realmSava is herboren in de Mens realm
Bekijk Galerij (6 foto's)
Citaat:
Nee

Citaat:
Origineel gepost door Stancke Bekijk Post
Best wel zwaar ook...

Ja

1.81m
90-92 kg
12-13%
Sava is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 13:13   #13
Competitive Bodybuilder

flex170578's Avatar

Leeftijd: 29
Karma Power: 10
flex170578 is herboren in de Dier realmflex170578 is herboren in de Dier realmflex170578 is herboren in de Dier realm
Plateaus doorbreken is heel moeilijk, vooral als je al jaren traint.

Hetgeen mij door mn laatste plateau heeft geholpen voor mn kuiten was supersets. Ik begin dan bvb met staand aan de machine en ga direct door op de leg press calves. Na die set neem ik 1 minuut pauze en doe dit opnieuw. Ben van plan dit tevens voor andere zwakkere spiergroepen te doen als rug en bi/triceps

Laatst aangepast door flex170578 : 5 April 2008 om 13:21.
flex170578 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 13:21   #14
Competitive Bodybuilder

flex170578's Avatar

Leeftijd: 29
Karma Power: 10
flex170578 is herboren in de Dier realmflex170578 is herboren in de Dier realmflex170578 is herboren in de Dier realm
Citaat:
Origineel gepost door robintjuh Bekijk Post
ga je trainingen veranderen. Doe alles anders. Stel een nieuw voedingsschema op en laat je spieren schrikken. Ga naar fullbody oid, en ga 3 keer in de week deadliften en squatten.
Full body is imo vooral effectief voor beginners. Met 4 sets squats heb je je benen onvoldoende getraind. Doe je voor elke spiergroep 2 oefeningen ben je dan weer minimum vetrokken voor 1u en half a 2u.

Korte trainingen met telkens 2 spiergroepen die je max aanpakt is imo nog altijd de way to go. Verspreid deze spiergroepen over een 3 dag of 4 dagen split. Dat in combi met veel eiwitten en calorien (indien ecto) en je zult groeien
Oud 5 April 2008, 13:50   #15
Competitive Bodybuilder

robintjuh's Avatar

robintjuh is herboren in de Dier realmrobintjuh is herboren in de Dier realmrobintjuh is herboren in de Dier realm
Citaat:
Ik deadlift en squat 2x in de cut. Zijn allebei sterk omhoog gegaan. Je voelt je wel heel moe, maar het voelt ook erg goed.
Oud 5 April 2008, 13:52   #16
Competitive Bodybuilder

robintjuh's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door flex170578 Bekijk Post
Full body is imo vooral effectief voor beginners. Met 4 sets squats heb je je benen onvoldoende getraind. Doe je voor elke spiergroep 2 oefeningen ben je dan weer minimum vetrokken voor 1u en half a 2u.

Korte trainingen met telkens 2 spiergroepen die je max aanpakt is imo nog altijd de way to go. Verspreid deze spiergroepen over een 3 dag of 4 dagen split. Dat in combi met veel eiwitten en calorien (indien ecto) en je zult groeien
Tja ik zelf train split. Maar wel met zo veel mogelijk en zo vaak mogelijk compounds. Meestal doe ik op de rug+bicep dag geen eens isolatie oefeningen, ze zijn dan al helemaal kapot door de compounds.
Oud 5 April 2008, 15:04   #17
★ Universal Muscle Ape ★
Elite Member

Antropoid's Avatar

Karma Power: 43
Antropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma PimpAntropoid is DBB's Karma Pimp
Nog meer gaan eten werkte voor mij. Kostte de nodige moeite maar is het enige wat uiteindelijk geholpen heeft.
Oud 5 April 2008, 15:53   #18
Ripped Bodybuilder

Gottardi Exp's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Antropoid Bekijk Post
Nog meer gaan eten werkte voor mij. Kostte de nodige moeite maar is het enige wat uiteindelijk geholpen heeft.
Lijkt idd een primair initiatief maar als je je vetpercentage enorm in het oog moet houden..

Stats:
1.70
75 kg
bench 1 x 90
Oud 5 April 2008, 15:58   #19
Freaky Bodybuilder

Masallah's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 41
Masallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma Pimp
Bekijk Galerij (13 foto's)
Bij mij is het ook mijn voeding wat mij belemmerd, ben een hardgainer en zal dus veel moeten eten wil ik groeien,
vind het zelf nogal lastig om dit lange tijd vol te houden, maar dit is dan ook het enige in mijn ogen wat mij op dit
plateau vast blijft houden.

Members: Masallah, Trasher, Steph@n, SuperKnurft, Willy7, TheNose, Saa, Animallegs, Gillian, sanca, Raoul Duke, Xto ...

Steph@n zegt: jij zit zeker op dbb?!? ... zie het aan je traps!

Masallah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2008, 16:01   #20
Huge Freak
Elite Member

Trasher's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 50 Trasher heeft Karma uitgeschakeld
Plateau's, wat zijn dat?
Trasher is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic