XXL Nutrition

Sticky Het grote wie/wat te volgen om te leren over training/voeding topic

Bezoekers in dit topic

pleurklaat, is er één van die bronnen die je kan aanraden waarvan je off the top of your head van weet dat ze ook over krachtenleer spreken bij de analyse van een oef? dingen zoals compressie en afschuifspanning en moment vind ik zelf heel interessant om kennis van de hebben bij een specifieke beweging maar biomechanica is iets anders dan wat simpel vectorrekenen

Ik reageer even namens Pleurklaat : https://www.youtube.com/watch?v=L35Id5Qg5qM

die hoort ook in de OP thuis
 
pleurklaat, is er één van die bronnen die je kan aanraden waarvan je off the top of your head van weet dat ze ook over krachtenleer spreken bij de analyse van een oef? dingen zoals compressie en afschuifspanning en moment vind ik zelf heel interessant om kennis van de hebben bij een specifieke beweging maar biomechanica is iets anders dan wat simpel vectorrekenen

Nuckols van Strengtheory gaat in sommige artikelen wel in op de biomechanica van lifts geloof ik.

ot: Dit is de study guide van de ISSN voor hun certificaat: http://www.sportsnutritionsociety.org/CERTBrochures/cissnandsnsstud.pdf
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Volg mij... aah w8, moet geen aanvraag meer doen zeker schatje...
 
Ook de facebookgroep van Lyle, bodyrecomposition.com, is goud waard. Lyle is zeer actief en veel interessante discussies.
 
je kunt lyle zelf ook als vriend toevoegen die man leeft op facebook
 
Sports scientist is goed inderdaad, heb hem erbij gezet.

Ik vind de categorieen waarin ik alles heb proberen onder te verdelen nu niet echt handig aangezien veel items meerdere topics behandelen en dus in meerdere rijtjes passen. Als iemand daar een betere suggestie voor heeft zou dat ook mooi zijn. Suggesties voor op de lijst zelf zijn ook nog steeds welkom uiteraard.
 
Sports scientist is goed inderdaad, heb hem erbij gezet.

Ik vind de categorieen waarin ik alles heb proberen onder te verdelen nu niet echt handig aangezien veel items meerdere topics behandelen en dus in meerdere rijtjes passen. Als iemand daar een betere suggestie voor heeft zou dat ook mooi zijn. Suggesties voor op de lijst zelf zijn ook nog steeds welkom uiteraard.
Categoriseren is altijd een bitch. Heb hetzelfde probleem met m'n opslag van studies.
 
Alles is subjectief.... maar ik houd niet zo van 'Overig'. Het meeste daarvan zou je onder Fysiologie en biochemie kunnen scharen, dan hou je alleen Pubmed over die eigenlijk buiten alle categorieen valt.
Misschien zou je 3 grote blokken kunnen maken:

Voeding en supplementen
Fysiologie en biochemie
Anatomie en training (met enkele subgroepjes daarin)

Maar ook daar vallen sommige referenties weer buiten (of in 2 of meer blokken tegelijk).
 
Benjamin Pakulsi heeft op zijn facebook ook vaak goede artikelen over voeding/training/supplementen en op zijn youtube kanaal. Ook is zijn Mi-40 en Mi-40X pakket echt een aanrader!
 
Ik mis een klein beetje dingen over mobility
 
Ik kwam laatst www.barbellstudents.com tegen. Het is een soort evidence-based blog en heeft ook een facebook (https://www.facebook.com/barbellstudents) waar alles gedeeld wordt. Worden verschillende topics aangesneden en alles wordt onderbouwd met wetenschappelijke studies en ook eindelijk iemand die de referenties overal onder zet. Hij is nog best klein, maar denk dat het goed is om misschien wat aan te moedigen. Zo blij dat ik iets gevonden heb wat ik eindelijk begrijp haha
 
Ik kwam laatst www.barbellstudents.com tegen. Het is een soort evidence-based blog en heeft ook een facebook (https://www.facebook.com/barbellstudents) waar alles gedeeld wordt. Worden verschillende topics aangesneden en alles wordt onderbouwd met wetenschappelijke studies en ook eindelijk iemand die de referenties overal onder zet. Hij is nog best klein, maar denk dat het goed is om misschien wat aan te moedigen. Zo blij dat ik iets gevonden heb wat ik eindelijk begrijp haha
Het is je eigen website kneus. En er wordt niet daadwerkelijk gerefereerd naar de schaarse hoeveelheid referenties. Ze staan er alleen maar.
 
Back
Naar boven