| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Huge Freak Aangemeld: jan 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 22 Geslacht: M
Blog Berichten: 1 Stats: 2m30 40kg > 50% Karma: | Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
voor degene die te veek op mercola hebben rondgekeken Hidden Hazards of Microwave Cooking The Claim: Microwave Ovens Kill Nutrients in Food ![]() By ANAHAD O’CONNOR Published: October 17, 2006 THE FACTS They are a staple in kitchens everywhere, but for about as long as microwave ovens have been around, people have suspected that the radiation they emit can destroy nutrients in food and vegetables. According to most studies, however, the reality is quite the opposite. Every cooking method can destroy vitamins and other nutrients in food. The factors that determine the extent are how long the food is cooked, how much liquid is used and the cooking temperature. Since microwave ovens often use less heat than conventional methods and involve shorter cooking times, they generally have the least destructive effects. The most heat-sensitive nutrients are water-soluble vitamins, like folic acid and vitamins B and C, which are common in vegetables. In studies at Cornell University, scientists looked at the effects of cooking on water-soluble vitamins in vegetables and found that spinach retained nearly all its folate when cooked in a microwave, but lost about 77 percent when cooked on a stove. They also found that bacon cooked by microwave has significantly lower levels of cancer-causing nitrosamines than conventionally cooked bacon. When it comes to vegetables, adding water can greatly accelerate the loss of nutrients. One study published in The Journal of the Science of Food and Agriculture in 2003 found that broccoli cooked by microwave — and immersed in water — loses about 74 percent to 97 percent of its antioxidants. When steamed or cooked without water, the broccoli retained most of its nutrients. THE BOTTOM LINE Microwave ovens generally do not destroy nutrients in food. The Claim: Microwave Ovens Kill Nutrients in Food - New York Times microgolf is zelfs nog beter dan andere kooktechnieken
__________________ 1,2,3 |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
Zij al zoveel onderzoeken over geweest. Maakt geen reet uit of je iets opwarmt in magnetron, of via een pan. Volgens mij was het laatst nog op TV ook. |
| | |
| | #3 | |
Blog Berichten: 1 Stats: 2m30 40kg > 50% Karma: | Re: Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
Citaat:
__________________ 1,2,3 | |
| | |
| | #4 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
Leuk dat alle onderzoeken het zo heerlijk met elkaar oneens zijn. Heb nog een pdf bestand van hoe schadelijk het allemaal is, met een hele rij onderbouwingen erbij. Zal het eens uppen.
__________________ In guldens zo'n 4500 posts. 1.88m - 91 KG |
| | |
| | #6 |
| Massive Warrior | Re: Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
Ik ook want het lijkt me onzin, heb bijna alle studies erover gelezen. Was ook topic over laatst. Ik denk dat het wel te maken zal hebben met die klaargemaakte maaltijden in plastic.
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #7 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: nov 2005 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
Ik denk dat dat met name komt door de hoeveelheid aan troep die er aan toegevoegd wordt. De ingredienten lijst van zo'n kant en klaar maaltijd zegt genoeg lijkt me. Er zijn ook wel kant en klaar maaltijden die best goed zijn, zoals die stoommaaltijden van AH, alleen erg duur.
|
| | |
| | #8 |
Ben nu op stage. Wordt dus vanavond. Heeft niets te maken met het voedsel an sich, alleen met de magneetron oja, in pvc moest je ook niet opwarmen. Maar dat doet toch geen mens.
| | |
| | #9 |
Beloofde document: TurboUpload- One-Click Webhosting - File ID 1105574
| | |
| | #10 | |
| Massive Warrior | Re: Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
Citaat:
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** | |
| | |
| | #11 |
De website waar naar verwezen wordt is dus gewoon een site met sponsored links zonder artikels of studies: Main Site Ik weet niet of die offline is gehaald maar er valt iig niets aan af te leiden en het komt zeker niet professioneel over. De schrijver van het artikel is eindredacteur van een nieuwsbrief uitgegeven door een bedrijf dat meetapparatuur distributeerd Perspective Scientific: Mini Instruments, Holaday, electromagnetic fields, radiation monitors, ALOKA neutron dosimeters, radioactivity. verder valt er weinig te leren over de gevaren van microgolf op die site. Het stukje is blijkbaar gepubliceerd door "Medisch Dossier" en is op verschillende website te lezen: De magnetron Magnetron
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #12 |
Blijkt dat die Hans Ulrich Hertel is een zeer omstreden figuur is, het artikel zou overigens vol met leugens staan. Een interessant topic hierover: Progressive Independent - Viewing topic
| | |
| | #14 |
Zal het straks even checken BigT. Heb het artikel in de zomer gelezen, had daar geen Internet. Toen dacht ik wel even: WTF? Thx voor het uitzoeken!
| | |
| | #15 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: jul 2006 Locatie: Nederland Leeftijd: 53 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
Ik denk persoonlijk alles met mate Ook gewoon eten maken, als het niet anders kan een pingmaaltijd |
| | |
| | #16 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: okt 2005 Locatie: België Leeftijd: 22 Geslacht: M
Hehe waar houden die kerels zich eigenlijk allemaal met bezig?? Tuurlijk is het niet slecht, voor het voedsel he. Voor de mens zijn de stralingen, die de magnetron voortbrengt wel slecht, zo is er een voorbeeld (geloof mij echt gebeurd) een persoon die constant met de rug naar de magnetron stond (en constant draaide) heeft zo nierkanker gekregen... Geloof het of niet haha
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/f...2008-a-193754/ : huidige shape |
| | |
| | #17 | |
Blog Berichten: 1 Stats: 2m30 40kg > 50% Karma: | Re: Nog eens bewijs dat opwarmen in microgolf niet schadelijk is
Citaat:
__________________ 1,2,3 | |
| | |
| | #18 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: okt 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 34 Geslacht: M
Waarheden hoeven geen waarheden te zijn omdat hier een 'professionele' site achter staat of dat er bronnen vermeld zijn. Waarheden worden verborgen om het 'gewone volk' dom te houden. Bijvoorbeeld om commerciele redenen... Ik zeg niet of het waar is dat eten uit de magnetron slecht is, ik wil alleen maar aangeven dat de commerciele belangen vaak boven de gezondheid van de mens gaat..... Dat is er 1 om over na te denken.
__________________ En zo is't maar net! -------------------- 1.80m / 99.5 kg Squat: 170 Bench: 110 Deadlift: 150 OH-press: 70 (3x) |
| | |
| | #19 |
Volgens mij heb je mijn reactie verkeerd gelezen als dit op mijn post slaat. De niet commerciele sites (dus de sites die zogenaamd de waarheid willen vertellen) hebben een artikel op het internet verspreid dat vol staat met onwaarheden en ze hebben eigenlijk geen enkele professionele site. Er is niets van serieuze onderzoeken terug te vinden over de schadelijkheid, het kan dus best dat het gewoon mensen zijn die tegen de microgolf zijn omdat ze tegen modernisering zijn bijv. Ik moet iig nog de eerste studie tegenkomen op pubmed die bewijst dat er echt schade aan het voedsel is, en/of waarbij blijkt dat het voedsel schade toebrengt.
| | |
| | #20 |
| Cool Novice Aangemeld: jan 2006 Locatie: Nederland Geslacht: M
Als de magnetron zoveel nutrienten zou vernietigen dan zouden mijn kinderen heel ongezond moeten zijn. Zijn ze dus niet, integendeel, toch kregen ze de eerste 12-18 mnd van hun leven veel voeding dat vaak met de magnetron was opgewarmd. Is voor mij voldoende...
|
| | |