Fitness Seller

1 kilogram extra spiermassa verbruikt ?????

Bezoekers in dit topic

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
25 mrt 2005
Berichten
591
Waardering
7
Hoeveel calorieen verbruikt nu eigenlijk 1 kilogram extra spiermassa, de ene zegt 30, de andere 100. Je hoort zoveel verschillende antwoorden dat ik het uiteindelijk niet meer weet. Jullie wel?
 
Wat dacht je hiervan ?

Code:
Table 1. Contribution of organs and tissues to resting energy 
expenditure and actual body weight

Organ or tissue  Organ metabolic rate    % Overall     Weight     (% ABW)
                     (kcal/kg/day)           REE        (kg)
Adipose                   4.5                 4        15.0       (21.4)
Other                     12                 16        23.2       (33.1)
Muscle                    13                 22        28.0       (40.0)
Liver                    200                 21         1.8       (2.6)
Brain                    240                 22         1.4       (2.0)
Heart                    400                  9         0.3       (0.5)
Kidneys                  400                  8         0.3       (0.5)

ABW, actual body weight; REE, resting energy expenditure.

Je kunt beter een extra nier kweken.
 
dat is inderdaad wel erg weinig. waar haalt men dan in godsnaam die hoge aantallen? als je googlet, het net krioelt ervan.
 
dat is inderdaad wel erg weinig. waar haalt men dan in godsnaam die hoge aantallen? als je googlet, het net krioelt ervan.

Ik verwacht dat de waarden in die tabel gelden voor spierweefsel dat niet recent een gewichtstraining ondergaan heeft. De opbouw en afbraak van eiwitten in de spier is na gewichttraining behoorlijk verhoogd. Het metabolisme zal ook daarom ook (flink) verhoogd zijn.

Kris :)
 
Jongens er staat per KILO per dag.
 
Amai kidneys hebben zwaar veel nodig
 
Nee .. volgens mij lezen jullie allemaal verkeerd.

nieren wegen samen maar 0,3kg. 400x0,3= 120kcal per dag

In hetzelfde voorbeeld wordt eruit gegaan van 28.0kg spiermassa

Spieren wegen dus samen 28 kg 13x28 = 364kcal per dag


Misschien leuk om te zien hoe meer spiermassa dus nou precies je rustverbranding beinvloed. En waarom KT dus zo "belangrijk" is. Hoe hoger het getal is waar nou die 28 staat hoe meer kcal er dus verbruikt worden.

Kijk naar de REE % (resting energy expenditure) om een percentueel overzicht te krijgen van het verbruik van je organen
Dus ipv te hopen op een extra nier kan je volgens dit overzicht beter goed leren voor een goed stel hersens
 
dat is inderdaad wel erg weinig. waar haalt men dan in godsnaam die hoge aantallen? als je googlet, het net krioelt ervan.

wishful thinking.

En 95.45643 % van de statistieken zijn gewoon verzonnen.
 
Mijn brein verbruikt sowieso meer dan die van wazzup...Dat is logisch. Een vrachtwagen verbruikt ook meer energie dan een lada


:joint::joint::joint:
 
Nee .. volgens mij lezen jullie allemaal verkeerd.

nieren wegen samen maar 0,3kg. 400x0,3= 120kcal per dag

In hetzelfde voorbeeld wordt eruit gegaan van 28.0kg spiermassa

Spieren wegen dus samen 28 kg 13x28 = 364kcal per dag


Misschien leuk om te zien hoe meer spiermassa dus nou precies je rustverbranding beinvloed. En waarom KT dus zo "belangrijk" is. Hoe hoger het getal is waar nou die 28 staat hoe meer kcal er dus verbruikt worden.

Kijk naar de REE % (resting energy expenditure) om een percentueel overzicht te krijgen van het verbruik van je organen
...........

Er wordt vaak geschreven en gezegd dat je door krachttraining je 'fornuis' groter maakt; je krijgt meer spierweefsel waardoor je in rust meer energie verbrandt.

Als je uitgaat van de info in de tabel dan is de invloed van krachttraining gering. Want hoeveel kilo win je nu eigenlijk als fitnesser die wat vet kwijt wil (dit is de doelgroep die benadert wordt met de genoemde aanbeveling).

Met een beetje mazzel wint deze persoon (vaak vrouw) een paar kilogram spierweefsel. Dat is 25 of hooguit 50kcal per dag extra enrgieverbruik.

Zoals ik eerder al aangaf is het effect op het energieverbruik van spieren in rust vooral verhoogd nadat er getraind is. Die waarde van 13 kcal per kg spierweefsel wordt dan hoger (verhoogd eiwitmetbolisme kost energie). En die hogere waarde mag je vermenigvuldigen met alle kilo's spier die je getraind hebt (hoor ik iemand deadlift roepen?)

Dus ipv te hopen op een extra nier kan je volgens dit overzicht beter goed leren voor een goed stel hersens

Een derde donornier? :eek:
 
Nee .. volgens mij lezen jullie allemaal verkeerd.

Dus ipv te hopen op een extra nier kan je volgens dit overzicht beter goed leren voor een goed stel hersens


:roflol::hahaha:
 
Sava is goed he.:D
 
Ja, lekker subtiel hehehehehe
 
nu gaat het hele feest van eventueel een nier willen doneren voor een familielid ofzo in nood niet meer op dus :eyes: Kan hem dus echt niet missen!!
 
Back
Naar boven