XXL Nutrition

Zoveelste voedingsschema, op- of aanmerkingen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Larssonn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
3.702
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Voor stats zie:
<<<<<<<<<<

Werk al een paar weken volgens dit voedingsschema. Gaat heel goed, ga snel vooruit en kom ook niet teveel aan qua vet. Ik heb geen kcal-behoefte en/of kcal uit de voeding in mijn schema geplaatst, omdat ik hier gewoonweg nog niet op let. Mijn doel is nu om gewoon vooruitgang te boeken qua kracht en spiermassa. Wanneer ik merk dat ik teveel vet aankom ga ik wel wat beter naar de kcal enz kijken.

Voor de rest wilde ik gewoon even weten of er iemand nog op- of aanmerkingen had op mijn voedingsschema. Ik sta open voor elk commentaar. Ik train trouwens 5/6 keer per week, ongeveer een uur. Daarnaast doe ik thuis en op werk geen zwaar fysiek werk en/of andere sporten.

Alvast bedankt,
Lars

Voedingsschema.jpg
 
En als je je afvraagt waarom ik 's ochtends geen Whey neem, dat is omdat er in de Lean Gain ook al een behoorlijk aantal snelle eiwitten zitten.
 
Wat me opvalt is dat je behoorlijk veel eiwitten gebruikt t.o.v. van de koolhydraten en vetten.
Ik denk eerlijk gezegd dat je hiermee geen grammetje vet aankomt, omdat het waarschijnlijk onder je onderhoud zit.
Mocht je met dit schema gaan werken, dan zou ik wel het advies geven om genoeg water te drinken.

Wat voor trainingsschema hanteer je als je 5/6 x in de week KT doet ?
(fullbody, 3/4 split, upper/lowerbody enz.)
 
Waarom neem je een WG ipv havermout/brinta/iets anders?
 
Wat me opvalt is dat je behoorlijk veel eiwitten gebruikt t.o.v. van de koolhydraten en vetten.
Ik denk eerlijk gezegd dat je hiermee geen grammetje vet aankomt, omdat het waarschijnlijk onder je onderhoud zit.
Mocht je met dit schema gaan werken, dan zou ik wel het advies geven om genoeg water te drinken.

Wat voor trainingsschema hanteer je als je 5/6 x in de week KT doet ?
(fullbody, 3/4 split, upper/lowerbody enz.)

3 Split. Dit is ook de basis, deze maaltijden neem ik sowieso en tussendoor eet ik ook nog wat. Hier en daar wat noten, een extra appeltje, broodje, van alles. Alles wat hierin staat is ongeveer 3/4 van mijn dagelijkse inname.

Waarom neem je een WG ipv havermout/brinta/iets anders?

Veel makkelijker weg te werken (lekkerder) en sneller, kan ik direct na de training in de sportschool nemen.
 
Ik zie ook weinig vetten (naast de 2/3 handje nootjes & 2 eieren)
 
Je weet dat je ook voldoende rust nodig hebt tussen de trainingen en als je 2x per week een 3-split doet zal dat niet echt bevordelijk zijn voor je groei.
Probeer anders een 4-split met een rustdag op woensdag en op zaterdag of zondag eventueel een fullbody als je het niet kunt laten om stil te zitten. :cool:
 
Ik zie ook weinig vetten (naast de 2/3 handje nootjes & 2 eieren)

Meestal blijft het ook niet bij 2/3 handjes, vaak eet ik per dag zo 200 gram aan cahewnoten op. Dus met die vetten zit het wel snor.

Je weet dat je ook voldoende rust nodig hebt tussen de trainingen en als je 2x per week een 3-split doet zal dat niet echt bevordelijk zijn voor je groei.
Probeer anders een 4-split met een rustdag op woensdag en op zaterdag of zondag eventueel een fullbody als je het niet kunt laten om stil te zitten. :cool:

Ja ik moet inderdaad wat meer rust nemen, maar ik vind het de laatste tijd zo lekker om gewoon een uurtje te gaan sporten dat ik simpelweg geen zin heb in een dag rust. Maar ja, moet het inderdaad wel doen.
 
Ik vind het een leuke voedingsschema ;)
 
Dat is mooi.
 
De schema ziet er netjes uit.
 
Ook nog mensen die wél de Nederlandse taal beheersen? Sorry, maar dit soort reacties associeer ik met een wat lager IQ en daarmee dus ook een minder goede kijk op wat wel of niet goed is.

---------- Post added wo 29 jun 2011 at 11:55 ----------

Grapje.
 
Wat zijn de verhoudingen van E/K/V ? Graag erbij zetten, ziet er namelijk weinig uit, ik blijf er ook alsnog bij, weightgainer eruit en havermout of brinta erin.
 
Eigenlijk nooit echt uitgerekend die verhoudingen. Weight Gainer pleur ik er idd ook uit als die op is, duurt nog 2 weken ofzo dan is die op. Kan die verhoudingen wel eens uitrekenen, maar heb daar nu geen tijd voor, druk druk druk op m'n werk.. :rolleyes:
 
Eigenlijk nooit echt uitgerekend die verhoudingen. Weight Gainer pleur ik er idd ook uit als die op is, duurt nog 2 weken ofzo dan is die op. Kan die verhoudingen wel eens uitrekenen, maar heb daar nu geen tijd voor, druk druk druk op m'n werk.. :rolleyes:

Oké, hoeveel calorieën geschat eet je per dag? Volgens mij mogen er namelijk nog wel wat bij
 
3600 had ik laatst uitgerekend, vreet tussendoor altijd wat extra broodjes/vlees/noten
 
3600 had ik laatst uitgerekend, vreet tussendoor altijd wat extra broodjes/vlees/noten

Die kipfilet (e.d.) wat je eet, is dit broodbeleg, of kip dat je zelf klaar moet maken? Want dat broodbeleg zit vol met onzin, 80% kip en de rest is dextrose en andere troep.

Ik schat dat je ongeveer 250 gram aan eiwit, 300 gram aan koolhydraten en 80 gram aan vetten krijgt in dit schema (ruime schatting)
 
Laatst bewerkt:
Het is wel kipfilet-beleg idd, maar is wel 93% kippenvlees dus heel veel ruimte voor zooi is er niet. Niet genoeg om echt acne te veroorzaken denk ik. Die ekv-verhouding zou wel kunnen kloppen ja, zo had ik het ook ongeveer proberen in te delen. Verhoudingen kijk ik niet heel erg naar, ben gewoon aan het vreten vreten vreten.

Maar als ik me aan dit schema hou heb ik nergens last van. Pas als ik tussendoor koekies ga eten of zoet spul, dan krijg ik last van m'n huid.
 
Tsja.. koekjes en snoepjes bevatten niet echt veel waarde, en als je hier snel last van krijgt, weet je de oplossing te vinden :thumbup:
 
Inderdaad ;)

Maar wil nu graag eens een pre-wo gaan proberen, maar ben bang dat die het ook aanwakkeren de huidproblemen. Maar er is maar een manier om erachter te komen.
 
Back
Naar boven