AndroidHealthClinic

Wat zijn snelle koolhydraten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lucas

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2003
Berichten
143
Waardering
0
Ik ben best wel een leek op het gebied van voeding. Dus kan iemand mijn vraag beantwoorden, namelijk wat zijn snelle koolhydraten? welke voedingsmiddelen?
Alvast bedankt.
 
Snelle koolhydraten zitten in veel sportdrankjes (carbo's, isostar end) maar ook fruit bevat deze koolhydraten. Wat ik ook gelezen heb op ergogenics is dat honing een goede bron is.
Deze snelle KH neem je dan ook pal na je training.
Tsjek deze link anders ff:[Link niet meer beschikbaar]
 
Suiker, chips, dextrose e.d.

Koolhydraten die snel door je lichaam verwerkt worden, waardoor je dus ook weer snel honger krijgt.
 
Koolhydraten met een hoge GI....

[Link niet meer beschikbaar]

chips overigens niet, zit te veel vet bij, en vet vertraagd de opname van koolhydraten. en fruit bevat veel fructose (beetje afhankelijk van het soort fruit) en da's ook niet zo heel snel (scoort maar 20 tegen 100 van de dextrose)

zie ook:
[Link niet meer beschikbaar]
http://www.glycemicindex.com/

Deze koolhydraten worden snel door het lichaam opgenomen, en hebben dan ook een hoge insuline piek tot gevolg. Dit KAN in sommige gevallen nuttig zijn (direct NA de training bijvoorbeeld), omdat insuline de koolhydraten dan snel je cellen binnen loodst, zodat spierafbraak voor de levering van energie gestopt kan worden (voor zover ik het dus meen te begrijpen).

W.
 
Ik denk dat de meesten hier dextrose na de training nemen. Kost niks en handig te mengen met een whey en/of creatine shake.
 
idd, dat is de enige die je eigenlijk moet aanschaffen.

alhowel je de rest eigenlijk moet kennen om die NIET te nuttigen:)

je dient voornamelijk complexe kh te eten gedurende de dag (havermout, rijst, volkoren/meergranen brood/ havermout, brinta, havermout, (zoete) aardappelen, havermout etc:)