Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Bezoekers in dit topic

Ray Simon

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
14 sep 2010
Berichten
1.439
Waardering
68
Lengte
1m68
Hoi, zal me even voorstellen. Ik heet Raymond Simon en draai zo'n 10 jaar mee met bodybuilding wedstrijden, nationaal en internationaal. Ik wil graag mijn kennis met jullie delen (mbt voeding) volgens de principes die bij mij werken en waar ik in geloof. Ben geen wetenschapper maar werk volgens de kennis die ik heb opgedaan en geleerd heb van enkele topbegeleiders.

Hieronder staan 2 fotootjes en mijn stats en de wedstrijden die ik zoal heb gedaan.

De eerste foto was in 2011 op het WK waar ik 5e werd.
De tweede foto was in 2010 op de YBF waar ik overall winnaar werd.


Lengte: 1,68m
Gewicht: 85kg
Wedstrijdgewicht: 80 kg

Wedstrijd Resultaten

  • 2010 - Nbpf, NK -80kg A/B , 2e plaats
  • 2010 - Wff, WK -35jaar, 4e plaats Oostenrijk
  • 2010 - IFBB, JB Classic -90kg, 3e plaats
  • 2010 - Ybf, artemis cup atletics 1e plaats
  • 2010 - Nabba, klasse 3 1e plaats + overall winnaar
  • 2010 - Nbpf, A/B bodybuilding one line-up 3e plaats
  • 2010 - Nac, Wk klasse III, 9e plaats. Spanje
  • 2008 - Nbbf, atlas cup -70kg 2e plaats
  • 2008 - Ybf, mr. atletic 1e plaats
  • 2008 - Nac, Nk klasse A atletics 2e plaats
  • 2008 - Nac, universe atletic short, geen finaleplek. Hamburg
  • 2007 - Antilliaanse kampioenschappen -70kg 3e plaats, St. Eustatius NA
  • 2006 - Bbfa, night of the best 4e plaats, Bonaire NA
  • 2002 - Ybf, klasse performance 1e plaats

wff 2011.jpg


ray4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi man!! Ga ik zeker volgen!
 
Goed bezig Ray! Veel leden zullen blij zijn dat je je kennis wil delen!
 
Als we de vragen hier kunnen posten zal ik maar eens aftrappen:D
Wat raad jij aan? Een E/K/V verhouding hanteren OF uitgerekende macro's
(bijvoorbeeld 1,8x lichaamsgewicht voor eiwitten, 1-2x lichaamsgewicht voor vetten, rest carbs)
 
Dat hangt per sersoon af en wat je doel is. De één gaat bv goed op hoog carb en ander lager. Dus de verhoudingen zijn geheel persoonsafhankelijk :)
 
Wat werkt het best voor jou: Split schema (welke split?) of fullbody?

Wat vindt jij het beste: cardio na het trainen? 's morgens op trainingsdag? Of op rustdag?
 
Altijd split. Tenzij je echt beginner bent..

Cardio is afhankelijk in welke fase je zit. Stofwisseling moet vanuit je voeding komen dus cardio is eigenlijk niet nodig tenzij je de hele dag op je luie reet zit ;)
 
is het verstandig om eerst een tijdje en powerlift schema te volgen ? ( pak weg 1 jaar ? )
 
Dat is afhankelijk wat je doelen zijn. Je kunt ook gemakkelijk sterker worden en spieren bouwen.
 
Heej, leuk dat je dit doet. Maar kzal wel een aantal vragen hebben:P

Hoe bereken jij je KCal inname tijdens het pre contest/ off season?

Hebje tijdens de pre contest/off season, verschillende KCal/Eiw/Khl/Vet inname op bepaalde dagen. Dus wat ik ermee bedoel is Trainingsdagen hoger KH/Kcal en niet trainingsdagen lager KH/KCal.

Welke E/K/V verhouding (ongeveer) heb je tijdens pre contest/off season?

Zal later nog wel op wat meer vragen komen:P

alvast bedankt voor t lezen en succes!
 
Ben wel benieuwd hoeveel jij met zo'n fysiek bench, squat en deadlift?
 
Hey raymond leuk je hier te zien, we hebben elkaar gesproken bij Henk en Gadis in Alkmaar bij hun XXL schop. Het was erg leuk dat je ook nog even uit de kleren ging, terwijl je er niet op was voorbereid. TOPPIE
 
Hey raymond leuk je hier te zien, we hebben elkaar gesproken bij Henk en Gadis in Alkmaar bij hun XXL schop. Het was erg leuk dat je ook nog even uit de kleren ging, terwijl je er niet op was voorbereid. TOPPIE


WOW DAAR HEBBEN WE JAY CUTLER :eek::eek:
 
Off season zorg ik dat ik genoeg binnen krijg en redelijk in shape blijf. Tegenwoordig laat ik alles uitrekenen als ik in voorbereiding ga tot de wedstrijd.
Ik zorg wel altijd dat ik de belangrijkste maaltijden benut. Dus in de ochtend en na de training.
Calorieen probeer ik dagelijks gelijk te houden waarbij ik de calorieen van na me training verspreid over de dag op mijn rustdagen.

Heej, leuk dat je dit doet. Maar kzal wel een aantal vragen hebben:P

Hoe bereken jij je KCal inname tijdens het pre contest/ off season?

Hebje tijdens de pre contest/off season, verschillende KCal/Eiw/Khl/Vet inname op bepaalde dagen. Dus wat ik ermee bedoel is Trainingsdagen hoger KH/Kcal en niet trainingsdagen lager KH/KCal.

Welke E/K/V verhouding (ongeveer) heb je tijdens pre contest/off season?

Zal later nog wel op wat meer vragen komen:P

alvast bedankt voor t lezen en succes!


---------- Post toegevoegd Fri 13 Apr 2012 om 19:02 ----------

Ben wel benieuwd hoeveel jij met zo'n fysiek bench, squat en deadlift?

Ik doe nooit aan toppen, maar laatst wou ik even voor de gein kijken. Bankdrukken doe ik nooit, alleen schuin. Bench 140kg, deadlift 200kg, squat heb ik nie geprobeerd maar maak setjes van 140-180kg
 
bedankt voor de reactie, maar wat ik me nogsteeds afvraag is: tijdens het cutten hoeveel kcal zit je lager dan onderhoud? en met (clean)bulk hoeveel kcal zit je hoger dan onderhoud? wat is een goede richtlijn volgens jou?
 
Dat is geheel afhankelijk in welke fase ik zit. Soms ga ik 20% lager in de carbs en vang mijn calorie inname op met mijn eiwitten of ik ga bv 20% lager in de carbs zodat ook mijn calorieen omlaag gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hey raymond leuk je hier te zien, we hebben elkaar gesproken bij Henk en Gadis in Alkmaar bij hun XXL schop. Het was erg leuk dat je ook nog even uit de kleren ging, terwijl je er niet op was voorbereid. TOPPIE

Ken je niet meer herinneren, Jay :D:D
 
Dat is geheel afhankelijk in welke fase ik zit. Soms ga ik 20% lager in de carbs en vang mijn calorie inname op met mijn eiwitten of ik ga bv 20% lager in de carbs zodat ook mijn calorieen omlaag gaan.

Zou je misschien wat specifieker kunnen zijn? Stel je onderhoud ligt rond de 3000 kcal, hoeveel ga je daar dan ongeveer boven zitten tijdens off season en hoeveel er onder bij wedstrijd prep?
 
Ik ben speciafiek genoeg lijkt mij. Als je met een basisdieet begint en kleine aanpassingen doet kun je na 1-2 weken zien wat je lichaam doet.
 
Back
Naar boven