MuscleMeat

Hoe word ik nou wat voller/dikker?

Bezoekers in dit topic

NaRuTo

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2004
Berichten
5
Waardering
0
1) Ik ben bij de 1.75 en weeg 60 kilo precies, ik ben dus bij de magere kant... ik eet best wel veel maar soms weer ff niet. Wat moet ik nou eten om sneller dik te worden dan heledag ongezonde VET.. en hoevaak..? kunnen jullie mij een kleine snelle voeding schema voor me maken en tijd zodat ik aan die schema kan houden please. om de hoeveel uur eten etc.

2) Hoelang duurt het eingelijk (als je aan de voeding schema houd) om normaal/dik te worden? (niet dik maar toch normaal gespierd) en als je dun bent helpt fitnessen ook?

Please jullie antwoord.. Dank u wel
 
probeer eerst even de search functie en orienteer jezelf even..
 
Nou een jaar geleden woog ik nog iets minder dan jou met een lengte van 1.73m! :D
Het maakt geen donder uit of je nou dik of dun bent als je gaat fitnessen of bodybuilden. Ik neem aan dat je al traint dus dan is het alleen nog maar zoeken naar een goed trainings- en voedingsschema! Hier op het board zijn genoeg schema's te vinden en aangezien je nogal licht bent moet je op zoek naar gaan naar bulkschema's.

Je zou alvast kunnen beginnen door 6-8 keer op een dag te eten; 08:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:30, 19:00 en 22:00 voor het slapen..Wat je moet eten kun je in de schema's hier vinden zoals; kwark, bruin brood, tonijn, rijst, kip, eieren, havermout etc.

Ik heb me in het begin niet echt aan een schema gehouden (nu nog steeds niet eigenlijk ;) ) en zoveel mogelijk van bovenstaande gegeten maar dat is niet echt aan te raden. Hoelang het dan duurt voor je 75kg weegt kan niet gezegd worden doordat iedereen er anders op reageert. Voor jou gewoon de taak hier goed rond te lezen in de trainings- en voedingssectie en informatie te vergaren rondom deze sport/lifestyle..:thumbs:
 
vooral hier rondkijken en veel eten, maar gewoon maar wat raak eten raad ik je in ieder geval niet aan
 
Als je een echte ectomorpf bent zou ik alles eten wat je kan eten zou even niet naar de vetten enzo kijken, probeer om de twee uren iets te eten daarvoor niet altijd volproppen maar kleine maaltijden zodat je lichaam dit gewend wordt, wel altijd rekening houden met de eiwitten, zorg ervoor dat deze bij elke maaltijd aanwezig zijn want die heb je nodig voor spieropbouw. Een weight gainer tussendoor is ook een optie, maar geduld is een schone zaak.

grtz
 
ik kom van 56-58 kg bij 1.70m en ben met alleen trainen al dik in de 60 brgin 70 gekomen.
 
Hoe wordt ik groot in 7 stappen:

1 - eten
2 - eten
3 - eten
4 - trainen
5 - eten
6 - rust
(7 - supplementen)

Supplementen staat tussen haakjes omdat dat een nogal vaag gebied is, zit enorm veel hype bij voor overprijsde shit met marginaal effect (en soms helemaal geen effect), en is wellicht op een enkele uitzondering na beter te vervangen door nog meer eten.

Eet 500 Cal boven je onderhoudsniveau (in gezonde voeding). 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 30% van je Calorieen uit vet. Hou dit een maand vol, ben je niet zwaarder geworden, doe er dan 250 Cal bij. Een pond groei per week is eigenlijk al te snel.

Als je niet traint wordt je ook zwaarder, alleen is het dan veel meer vet dan je later lief zal zijn. Krachttraining is nodig om spieren een prikkel te geven om te groeien.
 
Ik heb hetzelfde probleem, weeg nu 55/56 kg en ben 1,70. Ik denk dat ik nu al 3x zoveel eet als vroeger maar ik kom nog steeds niets/amper wat aan. Maar wel vooruitgang in spiermassa... vaag..
 
Als je zo weinig weegt heeft het geen zin om te proberen met schone voeding uw kcal te halen omdat dat bijna onmogelijk is en omdat je zo een dieeten niet zal volhouden, eet gewoon alles wat je ziet, mag ook pizza enzo zijn,je hebt zo een snel metabolisme dat het vet dat je zal eten verbrand zal worden en niet opgeslagen wordt.

grtz
 
zoals hier al werd gezegd ga min 6x per dag eten en let hierbij op de koolhyd,eiwit,vet verhoudingen.

SUC6 !!!
 
En zorg ook voor de nodige vezels, die toch belangrijk zijn voor de spijsvertering
 
Hey hier ben ik weer na 2 jaar ;)

Hey ik vroeg me af in welke voedsel de meeste calorieen zitten. Is het waar dat je door calorieen dikker word? ik heb wat vet nodig want, kben 1.80 en ik weeg 62 kilo, dus ik ben vrij dun. Dus ik vroeg me af in welke voedsel veeeeel calorieen zitten, en welke stoffen heb je meer nodig?

Lengte: 1 meter 80
Gewicht: 64 kilo

Dus ik ben wel mager, ik wil graag snel aankomen. Meestal breng ik me dag zo door. Ik ben in dat 2 jaar 4 kilo ofzo aangekomen. :(

ca. 8:00 Smorgens onbijt drink van Goedemorgen (Kiwi en sinaasappel)
ca 10:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc.
ca 12:30 Eet ik meestal een hamburger op school
ca 14:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc
ca 18:00, avondeten, soms rijst, soms aardappel met vlees etc
ca 21:00 Soms wat lekkers, zoals een kinder chocolaadje of een Yoghurt.

Vanaf maandag ben ik begonnen met een eten van Proteïne + melk (mixen) dan moet ik dagelijs 2 keer doen, meestal doe ik het smorgens en na me avondeten.

Ik zit niet op fitness (ik wil wel, maar omdat ik elke dga tot 5 uur op school zit en pas 6 uur thuis ben is het wel lastig) Ik doe soms buikoefeningen, of opdrukken (15 min) Is er btw een goede fitness ruimte in Leiden? Hoe duur is het maandelijks?

Ik wil weten wat ik verkeerd doet, ik kom niet aan Ik wil graag wat dikker worden en natuurlijk gespierder, mijn benen zijn ook vrijwel dun.

Kunnen jullie mij misschien vertelen wat ik ngo bij kan eten? of veranderen? En hoelang moet ik het volhouden? hoe lang duurt het om aan te komen etc?

Ik w8 op antwoorden van jullie.


Btw, aangezien ik het druk heb met school etc en niet op een fitness club ofzo kan, is het ook mogelijk om zegmaar een uuur lang te opdrukken en buikspieroefening te doen? (voor begin) Ik heb geen aparaten thuis.
 
Jeetje wat een topic-kick.

Noten ! (pinda's eventueel, liefst ongezouten)
(En alles wegdrinken met melk :) en dan niet van dat magere gedoe)

Maar als je veel eet en je doet niet aan krachttraining zal het merendeel van je gewichtwinst vet zijn.
 
NaRuTo zei:
Hey hier ben ik weer na 2 jaar ;)

Hey ik vroeg me af in welke voedsel de meeste calorieen zitten. Is het waar dat je door calorieen dikker word? ik heb wat vet nodig want, kben 1.80 en ik weeg 62 kilo, dus ik ben vrij dun. Dus ik vroeg me af in welke voedsel veeeeel calorieen zitten, en welke stoffen heb je meer nodig?

Lengte: 1 meter 80
Gewicht: 64 kilo

Dus ik ben wel mager, ik wil graag snel aankomen. Meestal breng ik me dag zo door. Ik ben in dat 2 jaar 4 kilo ofzo aangekomen. :(

ca. 8:00 Smorgens onbijt drink van Goedemorgen (Kiwi en sinaasappel)
ca 10:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc.
ca 12:30 Eet ik meestal een hamburger op school
ca 14:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc
ca 18:00, avondeten, soms rijst, soms aardappel met vlees etc
ca 21:00 Soms wat lekkers, zoals een kinder chocolaadje of een Yoghurt.

Vanaf maandag ben ik begonnen met een eten van Proteïne + melk (mixen) dan moet ik dagelijs 2 keer doen, meestal doe ik het smorgens en na me avondeten.

Ik zit niet op fitness (ik wil wel, maar omdat ik elke dga tot 5 uur op school zit en pas 6 uur thuis ben is het wel lastig) Ik doe soms buikoefeningen, of opdrukken (15 min) Is er btw een goede fitness ruimte in Leiden? Hoe duur is het maandelijks?

Ik wil weten wat ik verkeerd doet, ik kom niet aan Ik wil graag wat dikker worden en natuurlijk gespierder, mijn benen zijn ook vrijwel dun.

Kunnen jullie mij misschien vertelen wat ik ngo bij kan eten? of veranderen? En hoelang moet ik het volhouden? hoe lang duurt het om aan te komen etc?

Ik w8 op antwoorden van jullie.


Btw, aangezien ik het druk heb met school etc en niet op een fitness club ofzo kan, is het ook mogelijk om zegmaar een uuur lang te opdrukken en buikspieroefening te doen? (voor begin) Ik heb geen aparaten thuis.

kerel, je moet veel lezen op het forum. Kijk in de voedingssectie en trainingssectie, daar vind je alle antwoorden op je vragen. En waarom telkens als de zomer eraan komt willen beginnen? Je moet trouwens op fitness. Van opdrukken alleen wordt je niet breed. En het duurt minimaal een jaar voordat je echte resulaten hebt met goede training en voeding.

Succes!
 
Wat voor pinda's moet ik eten? Heb je een voorbeeld?? Ik heb ook de forums etch ier gekeken maar vond niks voor mij, ik wil ook niet een grote bodybuilder worden oid, maar gwn aankomen en een mooi lichaam hebben. Wrm zomer? het kon ook in de winter zijn dus maak nie uit, kheb een jaar me best gedaan maar ik heb geen vooruit gang gezien, alleen 4 kilo in dat jaar aangekomen, maar dat 4 kilo zal wel mijn botten zijn.


Btw, welke pinda's?
 
Hey ik vroeg me af in welke voedsel de meeste calorieen zitten. Is het waar dat je door calorieen dikker word? ik heb wat vet nodig want, kben 1.80 en ik weeg 62 kilo, dus ik ben vrij dun. Dus ik vroeg me af in welke voedsel veeeeel calorieen zitten, en welke stoffen heb je meer nodig?
Als je meer calorieen neemt dan je basisbehoefte zul je in princiepe dikker worden. Je zult als je wilt groeien om je eiwit inname moeten denken omdat dit de bouwstoffen zijn voor je spieren.

ca. 8:00 Smorgens onbijt drink van Goedemorgen (Kiwi en sinaasappel)
ca 10:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc.
ca 12:30 Eet ik meestal een hamburger op school
ca 14:00 (2 bruine broodjes) met ham of kaas etc
ca 18:00, avondeten, soms rijst, soms aardappel met vlees etc
ca 21:00 Soms wat lekkers, zoals een kinder chocolaadje of een Yoghurt.

Vanaf maandag ben ik begonnen met een eten van Proteïne + melk (mixen) dan moet ik dagelijs 2 keer doen, meestal doe ik het smorgens en na me avondeten.
Mijn mening is dat je veel te weinig eet (voor iemand die graag aan wil komen). Neus ff wat rond op het forum en bekijk een aantal bulkschema's om te zien hoeveel je ongeveer moet eten. Die proteine shake is overbodig, je zult eerst meer moeten eten, en trainen voordat je supplementen nodig hebt.

Ik zit niet op fitness (ik wil wel, maar omdat ik elke dga tot 5 uur op school zit en pas 6 uur thuis ben is het wel lastig) Ik doe soms buikoefeningen, of opdrukken (15 min) Is er btw een goede fitness ruimte in Leiden? Hoe duur is het maandelijks?

Ik wil weten wat ik verkeerd doet, ik kom niet aan Ik wil graag wat dikker worden en natuurlijk gespierder, mijn benen zijn ook vrijwel dun.
Als je gespierder wilt worden zul je toch naar een sportschool toe moeten. Als je thuis geen apparaten en gewichten hebt zul je nooit al je spiergroepen kunnen trainen, zoals benen. ;) Als je écht wilt vind je er wel tijd voor. 2 tot 3 keer per week een uur trainen kost echt niet zoveel tijd en je krijgt er een hoop voor terug.
 
Ik kan niet op de forum vinden etc wat ik ongeveer dagelijks moeten eten en hoevaak etc. heb ej ergens een voorbeeld voor me? Bedankt voor je reactie, echt waar. :) ik zal me best doen
 
NaRuTo zei:
Ik kan niet op de forum vinden etc wat ik ongeveer dagelijks moeten eten en hoevaak etc. heb ej ergens een voorbeeld voor me? Bedankt voor je reactie, echt waar. :) ik zal me best doen

Typ bij zoeken eens 'bulkschema' in en je vind genoeg topics die over bulkschema's gaan.
Je zult ongeveer 6 keer per dag moeten eten. Dan komt het er grofweg op neer dat je om de 2-3 uur moet eten.
 
Is het echt 6 keer per dag maaltijden eten? of bijvoorbeeld, om de 2 uur 4 broodjes boterham met.... ham/kaas etc? en 2 maaltijden per dag (is dat ok? )
 
Back
Naar boven