| | |||||||
| Forumregels | Registreer | FAQ | Doneren | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Post's van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
» Andere topaanbiedingen: 2500 gram Whey Isolaat € 48,90 500 gram Creapure Creatine € 17,50
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Weergave Modus |
| | #1 |
| Novice Geregistreerd: Jun 2006 Locatie: Nederland Geslacht: V
Karma Power: 0 | Welke havermout lage GI? Hee iedereen, Ik had even een vraagje over havermout. Ik had hier onlangs gelezen dat de pre-packed havermout van Quaker en brinta een hoge GI hebben en met name brinta omdat ze allerlei productieprocessen van tevoren hebben doorlopen waardoor je het kan bereiden binnen 5 minuten wat weer invloed heeft op de GI. Nu heb ik sinds kort Havervlokken gekocht bij de natuurwinkel. Deze havermout moet je 30 minuten koken. Maar nu vroeg ik me af of deze nu een lagere GI heeft of niet. Ik heb wel het gevoel wanneer ik de pre-packed havermout/brinta met melk neem ik voller zit dan wanneer ik die havervlokken met water neem (dezelfde hoeveelheid natuurlijk) Nou vroeg ik me dus af waar ik het beste voor kan gaan of zijn de verschillen simpelweg te verwaarlozen? Want eerlijk gezegd is het een stuk handiger om sochtends die pre-packed havermout/brinta te nemen aangezien het een heel stuk sneller klaar is en bovendien beter smaakt. Alvast bedankt voor jullie reacties Laatst aangepast door marian : 29 March 2008 om 10:12. |
| | |
| | #2 |
| Monstrous Giant Geregistreerd: May 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 42 Geslacht: M
Karma Power: 38 | maakt niks uit. Havermout is havermout.
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 |
| | |
| | #3 |
Karma Power: 0 | Maar dan zou toch hetzelfde op moeten gaan voor rijst? Terwijl de zilvervliesrijst die 45 minuten moetn koken een stuk lagere GI heeft dan de snelkook zilvervliesrijst. Maar ik weet dat er sowieso verschillende soorten havermout zijn. Je hebt steel cut oats en rolled oats en dan tenslotte die pre-packed oats. Maar nu weet ik niet tot welke categorie die van mij behoort aangezien er alleen havervlokken opstaat. |
| | |
| | #4 |
Karma Power: 0 | iemand anders...? |
| | |
| | #5 |
| Cool Novice Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 1 | -> Kijk naar het aantal grammen voedingsvezels. Hoe meer vezels hoe lager de GI. |
| | |
| | #6 |
| Cool Novice Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 1 | Die zilvervliesrijst die 45 minuten koken moet is dan waarschijnlijk bruine rijst, met zo'n 8 a 9 gr voedingsvezels per 100. Zilvervliesrijst is normaliter rijst waarvan enkel niet het vliesje niet is verwijderd, wat bij witte rijst dus wel zo is gebeurd. Zilvervliesrijst heeft normaal gesproken 2 gr voedingsvezels per 100, witte rijst 1 gram. |
| | |
| | #7 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: boerenlullenland Leeftijd: 38 Geslacht: V
Karma Power: 25 | havermout 30 min. koken
__________________ ----------------------------------------- humor droogkloot roflol ? klick hier : http://forum.dutchbodybuilding.com/group.php?groupid=38 ----------------------------------------- |
| | |
| | #8 |
Karma Power: 0 | @ joep Als dat het geval zou zijn dat wanneer er meer vezels inzitten dat dan de GI lager ligt zou dat betekenen dat brinta een lagere GI heeft dan havermout aangezien er in brinta 10,8 gram vezels per 100 gram zitten en in havermout (quaker) 9 gram vezels per 100 gram. Dan zou brinta dus zelfs een lagere GI hebben dan bruine en/of zilvervliesrijst? |
| | |
| | #9 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: May 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 4 | http://www.nutritiondata.com/ Hier kan je de GL (glycochemische load) vinden van bijna alle producten. De GL is beter dan de GI omdat de GL rekening houdt met de hoeveelheden die je in neemt.
__________________ Face Ripping Happiness |
| | |
| | #11 | |
Karma Power: 1 | Citaat:
2. Je moet zilvervliesrijst en bruine rijst niet over een kam scheren. De GI van zilvervliesrijst ligt behoorlijk hoog volgens mij. Zeker hoger dan Brinta denk ik. | |
| | |
| | #12 |
Karma Power: 0 | Ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd naar brinta zelf met de vraag wat de glycemische index waarde van brinta is. Zij antwoorden dit: Geachte heer Lahaye, Hartelijk dank voor uw e-mailbericht. De glycemische index van Brinta 'Classic' in nooit exact bepaald maar zal rond de 40 liggen. Brinta valt hiermee in de groep 'goede koolhydraten', zoals volkoren- bruin- of roggebrood. Wij hopen u met deze informatie van dienst geweest te zijn. Met vriendelijke groet, BRINTA CONSUMENTENSERVICE S. Mense Zou dit nou betrouwbaar zijn denken jullie? En ik neem aan dat ze met brinta "classic" de gewone brinta bedoelen? |
| | |
| | #13 |
Karma Power: 1 | Om je weer van dienst te zijn: uiteraard is dat betrouwbaar. Brinta 'classic' is de 'gewone' Brinta, oftewel: niets anders dan volkorentarwemeel en een beetje zout. Hiermee is het qua GI vrij goed vergelijkbaar met volkorenbrood, dat overigens met zo'n 8 gr aan voedingvezels per 100 iets minder vezelrijk is dan Brinta (zo rond de 10). Meer info vind je vast hier: Brinta - het complete en natuurlijke ontbijt uit volkoren graan boordevol vitaminen, mineralen en energie. |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Onderwerp Opties | |
| Weergave Modus | |
| |