Fitness Seller

vraagje voeding

Bezoekers in dit topic

koen30

Novice
15 jaar lid
Lid sinds
24 mrt 2005
Berichten
18
Waardering
0
hallo jongens;)

ik vraag mijn af of het echt belangrijk is om je voeding echt om het uur te nutigen???

ofwel 6 maaltijden:rolleyes:

of kan je ook gewoon de heledag door eten???

hoop graag wat te horen

gr,koen:D
 
om het uur zou 8 maaltijden inhouden bij 8 uur nachtrust. Gemiddeld om de drie uur gevarieerde voeding, eiwitten vetten en koolhydraten bevorderen de groei.
Is meerdere malen bewezen dus. Bovendien heb ik na 3 uur toch weer honger.
 
om het uur zou ik niet doen, dan zit je misschien wel op 12 maaltijden per dag.

maar het is zeker aan te raden iedere 2,5 uur een maaltijd te nemen bestaande uit koolhydraten en eiwitten!

dan kom je op zo'n 6 a 7 maaltijden per dag

mvg
 
ik pak om de 2 uur maaltijd anders krijg ik honger... in de bulk kan dat ook wel lijkt mij
 
oke

dus als ik het goed begrijp is om het uur of twee uur het beste;)

maar het probleem is dat ik niet werk
mijn vriendin werkt en ik zorg voor de kinderen:D

en aangezien ik de heledag eigenlijk thuis zit en ook de hele dag door eet dus alls ik net drie panekoeken heb gegeeten heb ik naar een half uur alweer honger en pak ik weer wat anders.en dat gaat de hele dag door

is dit een probleem of moet ik echt tijden aanhouden???

ik ben namelijk al een jaar aan het trainen en ben tien killo aangekomen
dus je begrijpt dat het best lang duurt wil ik echt nog zwaarder worden

ik hoor het wel

alvast bedankt voor de reacties

gr,koen;)
 
Ja maar wat is het effect van continu eten op je lichaam? Dat is denk ik meer de vrag en dat wil ik ook wel graag weten. Als je van de reguliere 3 maaltijden naar 7 omschakeld dan werkt je metabolisme toch hoger dacht ik ook begrepen te hebben. Dus als je de hele dag door eet.... (bijvoorbeeld gewoon zak brood naast je en op je gemak eten)
 
meeste vergeten dat van continue eten, je metabolisme zwaar zal verhogen en dus enkel zal vermageren

dus ik raad aan om max 4 maaltijden te nuttigen indien je wilt bulken
 
max 4? wat is dat nou weer voor bs???
 
Om de twee en half, a drie uur.

Eet je eerder, dan stapel je nieuw voedsel bovenop het voedsel wat nog in je maag zit, je doet er ongeveer anderhalf uur over om een matige maaltijd te verteren. Regelmatig en om de drie uur eten bevoorderd ook je metabolisme (je kcal verbruik in rust), en ook belangrijk: eiwitten blijven maar maximaal drie uur in je bloed zitten, deze kunnen niet opgeslagen worden, dus komt er na die drie uur geen nieuwe aanvoer, dan worden er eiwitten uit spierweefsel gewonnen, spierverlies dus.
 
En zoveel blijkt het ook niet uit te maken, wat je metabolisme betreft.
Aals jij 8 kleine maaltijden eet, hoeft je lichaam minder te doen dan wanneer jij 3 grote kerstmaaltijden naar binnen schuift.

Zo heft het elkaar een beetje op, om je lichaam toch te voorzien van genoeg voedingsstoffen is het om de 2/3 uur eten toch wel gewenst.
 
SomeXone12 zei:
En zoveel blijkt het ook niet uit te maken, wat je metabolisme betreft.
Aals jij 8 kleine maaltijden eet, hoeft je lichaam minder te doen dan wanneer jij 3 grote kerstmaaltijden naar binnen schuift.

Zo heft het elkaar een beetje op, om je lichaam toch te voorzien van genoeg voedingsstoffen is het om de 2/3 uur eten toch wel gewenst.
Het gaat niet om het formaat van de maaltijd, maar om het feit dat je lichaam gewoon de hele dag bezig is met voedsel verteren en verwerken als je om de drie uur eet. Het maakt dus wel degelijk uit.
 
Centaur zei:
Het gaat niet om het formaat van de maaltijd, maar om het feit dat je lichaam gewoon de hele dag bezig is met voedsel verteren en verwerken als je om de drie uur eet. Het maakt dus wel degelijk uit.

oke bedankt jongens voor de reacties:cool:

ik ga dus gewoon om de twee en een half uur een maaltijdje nutigen
zal wel moeilijk worden maar het is niet anders zoals ik het begrijp:rolleyes:

gr,koen;)
 
50 Dollar zei:
max 4? wat is dat nou weer voor bs???


ronnie eet ook max 4 keer dus :rolleyes:

hoe hoger je metabolisme, hoe maaggaaarder je wordt
 
roxxe zei:
ronnie eet ook max 4 keer dus :rolleyes:

hoe hoger je metabolisme, hoe maaggaaarder je wordt
ronnie is een meso en groeit nog op een pizza dieet. Je moet niet naar anderen kijken, maar je eigen schema maken, en daarbij is de vuistregel 6 tot 8 maaltijden per dag.
 
Centaur zei:
ronnie is een meso en groeit nog op een pizza dieet. Je moet niet naar anderen kijken, maar je eigen schema maken, en daarbij is de vuistregel 6 tot 8 maaltijden per dag.

dat is bij mijn het geval ik groei juist niet van een pitza ik moet echt eten anders kom ik gewoon niet aan,het heeft bij mijn echt een jaar gekost om wat aan te komen en dan eet ik echt gewoon goed en gezond en veel


gr,koen;)
 
Centaur zei:
ronnie is een meso en groeit nog op een pizza dieet. Je moet niet naar anderen kijken, maar je eigen schema maken, en daarbij is de vuistregel 6 tot 8 maaltijden per dag.

niks aan toe te voegen
 
Back
Naar boven