AndroidHealthClinic

Vraag over voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Raphey

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 aug 2009
Berichten
182
Waardering
0
Beste pro's =)

Ik heb een vraag over mijn voedingsschema. Ik zat niet exact de hoeveelheden van vanalles aangeven, maar enigzins globaal vertellen wat ik eet.

's ochtends eet ik brinta met melk en een losse banaan en appel
Vervolgens kook ik voor de rest van de dag (op avondmaal na) m'n eten. Ik kook wat rijst, bak championnen, paprika, gerookte kip, appel, banaan. (ipv kip doe ik voor de afwisseling soms gerookte zalm of gerookte makreel). Dit mix ik uiteindelijk allemaal in de pan en doen het vervolgens in een bakje, waar ik voor de rest van de dag uit eet. Zo heb ik elke dag gemiddeld dezelfde hoeveelheid voedsel en weet ik waar ik aan toe ben =)

Mijn vraag is of dit goed is. Zelf zie ik geen problemen, maar misschien zie ik iets over het hoofd =)

's avonds eet ik of met gezin mee of ik maak een omelet van eiwit en vis ofso. verschilt, soms zijn het wat boterhammen met ham of kip.


Mvg
Raphey
 
post je schema eens met tijdstippen erbij
 
+/- 10 uur
brinta melk banaan

+/- 13 uur
deel van het voedselbakje

+/-16 uur
deel van het voedselbakje

+/- 19 uur
avond maal

+/- 21 uur 500g magere kwark


Dit is redelijk globaal, en is ook alleen als ik geen school heb bv. (vandaag is zo'n dag)
 
maak eens een uitgebreide excel sheet met het aantal kcal enzo erbij, hoeveel eiwitten, koolhydraten en vet elke maaltijd bevat
wat zijn je doelen trouwens, cutten of bulken?
je schema ziet er niet zo goed uit, lees de stickies:thumbs:
 
Ik heb in de eerste post gezet dat ik niet uitgebreid neerzet vanalles over de kcals, maar het globaal blijft.

Wat is er niet goed aan?

PS. Doel is cutten btw
 
Laatst bewerkt:
het is geen overzichtelijk schema, je weet niet of je boven of onderhoud zit, hoe moet iemand dan kunnen weten of het een goed cutschema is???
 
ik ben er redelijk van overtuigd dat de kcals en k/e/v verhoudingen goed zijn, ik vraag me alleen af of de manier van alles s ochtends maken en er een dag mee doen een goede manier is
 
No offense maar ik denk dat je met dit schema alsnog te hoog in kh"'s gaat zitten... Brinta, rijst en in verhouding daarmee zie ik weinig eiwitten behalve de kip/ makreel
 
heb in de bijlage m'n eten zitten, excl het avondmaal
 

Bijlagen

  • Eten.xls
    26 KB · Weergaven: 40
geen koolhydraten smorgens? ik zou die banaan enzo smorgens eten
 
Als je doel is om te cutten dan moet je uitkijken met al die rijst en brinta etc, je kunt dat beter vervangen voor 200 gram groente per maaltijd of gewoon een paar sneden brood (zitten ook koolhydraten in, maar minder dan in rijst).
Het is trouwens heel moeilijk om in te schatten of dit een goed voedselschema is, dat hangt van een hoop dingen af, hoe groot ben je, hoeveel weeg je, wat is je onderhoud, etc. Als ik het zo zie is het niet heel verkeerd, maar ik zou iets vaker eten, dus 5-6 keer in plaats van 4 x (je ochtend maaltijd is niet echt een maaltijd).
 
Laatst bewerkt:
geen koolhydraten smorgens? ik zou die banaan enzo smorgens eten
brinta is 65% koolhydraten..
Ik eet naast mn brinta+melk ook een appel n banaan s ochtends

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:26 ----------

Als je doel is om te cutten dan moet je uitkijken met al die rijst en brinta etc, je kunt dat beter vervangen voor 200 gram groente per maaltijd of gewoon een paar sneden brood (zitten ook koolhydraten in, maar minder dan in rijst).
Het is trouwens heel moeilijk om in te schatten of dit een goed voedselschema is, dat hangt van een hoop dingen af, hoe groot ben je, hoeveel weeg je, wat is je onderhoud, etc. Als ik het zo zie is het niet heel verkeerd, maar ik zou iets vaker eten, dus 5-6 keer in plaats van 4 x (je ochtend maaltijd is niet echt een maaltijd).


m'n doel is cutten idd

ben 191, weeg +/- 90kg, vetpercentage weet ik niet, ben voor een niet bodybuilder wel gespierd en niet droog of iets wat daar op lijkt.
onderhoud is lastig te zeggen, school is nu zo goed als voorbij. (geen fietsen naar school)

Minder koolhydraten via rijst, zal ik doen.
Brinta kan ik de verhouding wel wat aanpassen dat ik er minder binnenkrijg. Meer groente ipv rijst dus

merci =)
 
brinta is 65% koolhydraten..
Ik eet naast mn brinta+melk ook een appel n banaan s ochtends

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:26 ----------




m'n doel is cutten idd

ben 191, weeg +/- 90kg, vetpercentage weet ik niet, ben voor een niet bodybuilder wel gespierd en niet droog of iets wat daar op lijkt.
onderhoud is lastig te zeggen, school is nu zo goed als voorbij. (geen fietsen naar school)

Minder koolhydraten via rijst, zal ik doen.
Brinta kan ik de verhouding wel wat aanpassen dat ik er minder binnenkrijg. Meer groente ipv rijst dus

merci =)
je kunt toch ook gewoon naar ergens anders fietsen
 
Als je doel is om te cutten dan moet je uitkijken met al die rijst en brinta etc, je kunt dat beter vervangen voor 200 gram groente per maaltijd of gewoon een paar sneden brood (zitten ook koolhydraten in, maar minder dan in rijst).
Het is trouwens heel moeilijk om in te schatten of dit een goed voedselschema is, dat hangt van een hoop dingen af, hoe groot ben je, hoeveel weeg je, wat is je onderhoud, etc. Als ik het zo zie is het niet heel verkeerd, maar ik zou iets vaker eten, dus 5-6 keer in plaats van 4 x (je ochtend maaltijd is niet echt een maaltijd).

lmao, in 100gram brood zitten niet minder koolhydraten dan in 100 gram bereidde rijst.

En 5 a 6 x is niet beter dan 4 x. Het is maar net waar jij je lekkerder bij voelt.
 
lmao, in 100gram brood zitten niet minder koolhydraten dan in 100 gram bereidde rijst.

En 5 a 6 x is niet beter dan 4 x. Het is maar net waar jij je lekkerder bij voelt.

Maar minder rijst en ipdv meer groente is toch wel te doen?
 
Maar minder rijst en ipdv meer groente is toch wel te doen?

Dat kun je doen maar die groenten zullen je veel minder vullen dan zilvervliesrijst. Als je met dit schema vet verliest is het prima, anders kun je idd overwegen om wat rijst te vervangen met groente ;)
 
Back
Naar boven