XXL Nutrition

Vraag over koffie en simpele koolhydraten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vihl

Cool Novice
Lid geworden
8 mrt 2011
Berichten
146
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
82kg
De hamvraag! Is koffie slecht voor mij cleanbulk?
Ik heb een enorme koffie "verslaving" en zou graag weten of dit impact heeft op mijn cleanbulk...

Verder zou ik graag horen of ik ook simpele carbs zou moeten eten, bijvoorbeeld net voor de training.

Ik heb wat opzoekwerk gedaan rond complexe & simpele koolhydraten maar ik krijg maar geen informatie te pakken dat zegt of ik simpele zou kunnen nemen net voor een workout voor die energieboost.
 
wat is "enorm" ?


en zolang je maar iets in je bloed hebt zitten komt het wel goed. Hoe korter je eet voor de training hoe sneller je KH moet werken, maar de meeste mensen hebben een uurtje of 2 voor een training wel een maaltijd naar binnen gewerkt.

Overigens kun je ook trainen op BCAA's alleen (mits je niet te lang traint), dus ....
 
Te veel koffie is niet goed neem een paar kopjes per dag, en idd 2 uur voor je gaat trainen gewoon goed eten.
 
Ik heb de tijd niet om 2 uur voor mijn training te eten :\
Ik train altijd rondom 6u, en ik werk tot 5u15 dus daarom de vraag of ik op simpele KH kan trainen... Die BCAAs, puur vanuit eiwitten dan?
 
Ik heb de tijd niet om 2 uur voor mijn training te eten :\
Ik train altijd rondom 6u, en ik werk tot 5u15 dus daarom de vraag of ik op simpele KH kan trainen... Die BCAAs, puur vanuit eiwitten dan?

Ja hoor, kan prima,.

Ik eet vaak pas mijn ontbijt een half uurtje voor de training... gaat prima (veel korter dan moet ik heel erg oppassen omdat het nog te veel in mijn maag staat).
 
Koffie kan geen kwaad, mits je niet elk bakje met een sloot room en suiker naar binnen giet.
De koffie alleen is juist een goede ondersteuning voor je verbranding (Cafeïne).

In plaats van suiker, kun je het op smaak brengen met Stevia (www.stevia.nu) en in plaats van koffiemelk kun je magere melk gebruiken of het zwart drinken.
 
Laatst bewerkt:
Stevia in je koffie is echt geen aanrader. In de thee smaakt het daarentegen wel heerlijk
 
Bij mij smaakt het prima. Thee zoet ik tegenwoordig helemaal niet meer.
 
Back
Naar boven