Fitness Seller

verward door LeanGains.

Bezoekers in dit topic

Lid sinds
10 dec 2014
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
22%
Hallo mensen,

Ik ben 15 jaar oud en wil afvallen en spieren bouwen.

Ik ga leangains volgen, wat niet bulken maar ook niet cutten is , meer recomposition.
Je eet binnen een 8 uur durig tijdvenster, en daarna niks. Ik ga 3x per week trainen, stronglifts 5x5.

Ik rekende mijn calorieen en macros uit via leangains en ik schrok van het resultaat;

trainingdagen:
c:492
f:73
p:212
=3470 kcal

rustdagen:
c:92
f:122
P:212
=2314

Zoals jullie zien is het aantal carbs op trainingdagen bizar hoog. Ongeveer een heel pak havermout per dag!

Kan dit kloppen ? En weten jullie misschien wat gezonde gerechten/dingen om te eten waar veel carbs in zitten?

Bedankt,

Jonathan
 
Is niet bizar hoog, je bent zeker low carbs gewend.

Fruit, melk, honing, noten, aardappels, brood, pasta, rijst..
 
Havermout is toch niet je enige koolhydraatbron op een dag..

Zoete aardappel, quinoa...
 
Ik heb het nooit geprobeerd dus ik zou het niet weten, maar het lijkt mij dat je met zo'n schema op je non-trainingsdagen constant honger gaat hebben en op je trainingsdagen je zoveel kunt/moet eten dat je constant vol zit?
 
Waarom wil je je dagelijkse kcals in een 8 uur feeding window stoppen? Is er een specifieke reden waarom je leangains / Intermittent Fasting wilt doen? Je kan ook "recompen" met een regulier voedingspatroon: gewoon bulk + cut dagen inlassen. Het is uiteindelijk wel handig als je een duidelijk doel voor jezelf kiest en meer nadruk legt op het gainen óf op vetverlies (noem het evt. een recomp bulk / recomp cut). Bespaar jezelf de moeite van het proberen te focussen op die 2 dingen tegelijk, is het vaak niet waard.

Intermittent Fasting is overigens niks magisch, enkel een meal timing protocol dat goed aansluit bij sommige personen (mensen die van grote maaltijden houden, mensen die ontbijt haten, mensen die moeite hebben met een kcal deficit te behalen met een regulier voedingspatroon, etc.). Je hoeft niet paranoia bezig te zijn met feeding windows, zeker niet op jouw leeftijd.

Oh, en voor het aanzetten van spiermassa is IF niet ideaal. Je hebt meer baat bij een iets meer verspreide eiwit inname (en niet 2-3 mega bolussen aan eiwit in 8 uur proppen). Verder is een eiwit inname van 1.8-2.2 g/kg wel prima, zeker voor een bulkfase.
 
Waarom wil je je dagelijkse kcals in een 8 uur feeding window stoppen? Is er een specifieke reden waarom je leangains / Intermittent Fasting wilt doen? Je kan ook "recompen" met een regulier voedingspatroon: gewoon bulk + cut dagen inlassen. Het is uiteindelijk wel handig als je een duidelijk doel voor jezelf kiest en meer nadruk legt op het gainen óf op vetverlies (noem het evt. een recomp bulk / recomp cut). Bespaar jezelf de moeite van het proberen te focussen op die 2 dingen tegelijk, is het vaak niet waard. Intermittent Fasting is overigens niks magisch, enkel een meal timing protocol dat goed aansluit bij sommige personen (mensen die van grote maaltijden houden, mensen die ontbijt haten, mensen die moeite hebben met een kcal deficit te behalen met een regulier voedingspatroon, etc.). Je hoeft niet paranoia bezig te zijn met feeding windows, zeker niet op jouw leeftijd. Oh, en voor het aanzetten van spiermassa is IF niet ideaal. Je hebt meer baat bij een iets meer verspreide eiwit inname (en niet 2-3 mega bolussen aan eiwit in 8 uur proppen). Verder is een eiwit inname van 1.8-2.2 g/kg wel prima, zeker voor een bulkfase.
++ goede punten
 
Waarom wil je je dagelijkse kcals in een 8 uur feeding window stoppen? Is er een specifieke reden waarom je leangains / Intermittent Fasting wilt doen? Je kan ook "recompen" met een regulier voedingspatroon: gewoon bulk + cut dagen inlassen. Het is uiteindelijk wel handig als je een duidelijk doel voor jezelf kiest en meer nadruk legt op het gainen óf op vetverlies (noem het evt. een recomp bulk / recomp cut). Bespaar jezelf de moeite van het proberen te focussen op die 2 dingen tegelijk, is het vaak niet waard.

Intermittent Fasting is overigens niks magisch, enkel een meal timing protocol dat goed aansluit bij sommige personen (mensen die van grote maaltijden houden, mensen die ontbijt haten, mensen die moeite hebben met een kcal deficit te behalen met een regulier voedingspatroon, etc.). Je hoeft niet paranoia bezig te zijn met feeding windows, zeker niet op jouw leeftijd.

Oh, en voor het aanzetten van spiermassa is IF niet ideaal. Je hebt meer baat bij een iets meer verspreide eiwit inname (en niet 2-3 mega bolussen aan eiwit in 8 uur proppen). Verder is een eiwit inname van 1.8-2.2 g/kg wel prima, zeker voor een bulkfase.

Dit.
 
Back
Naar boven