Fitness Seller

Veel zuivel tegenover veel zout(vlees).

Bezoekers in dit topic

Coexistence

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
1.692
Waardering
387
Lengte
1m84
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Dbb,

Ik zit nu per dag best veel zuivel te eten, beetje op onderhoud, het is wat makkelijker dan vlees. Ik hoor dat dit niet goed zou zijn voor de huid en dergelijke(?). Ik heb er een beetje last van, maar misschien zit dit in mijn kop. Wat ik per dag aan zuivel eet:
0,75 liter Halfvolle melk
500 gram magere yoghurt
500 gram magere kwark

Ik wil yoghurt en 250ml melk eruit halen, en in plaats daarvan vlees eten, wat mij werd verteld een betere eiwitbron is. (Uit ervaring ben ik het daar wel mee eens)
Alleen zit hier een hele hoop zout in. Ligt het ADH van zout met een bodybuilders-dieet niet hoger liggen dan 6 gram? Ik ga sowieso ver boven de 6 gram zitten.

Dus mijn vragen voor jullie:

- Is teveel zuivel (en vanaf welk punt), slecht voor je, en wat zijn dan precies de gevolgen?
- Is vlees een betere eiwitbron volgens jullie?
- Hoeveel zou de ADH zoutinname zijn als iemand 3500 Kcal op een dag eet?
- Wat zijn de gevolgen als ik boven dit ADH zou zitten?

Danke schön
 
- Is teveel zuivel (en vanaf welk punt), slecht voor je, en wat zijn dan precies de gevolgen?
» Teveel is persoonlijk en die grens ligt bij iedereen ergens anders. Acné kan 1 van de gevolgen zijn maar hoeft niet.
- Is vlees een betere eiwitbron volgens jullie?
» Eiwitten zijn eiwitten in dit geval (je hebt het over dierlijke eiwitten). Ik eet zelf liever meer vlees dan zuivel, gewoon omdat ik gek ben op vlees en minder gek ben op zuivel.
- Hoeveel zou de ADH zoutinname zijn als iemand 3500 Kcal op een dag eet?
» Gewoon niet teveel, probeer <4-5gr per dag binnen te krijgen.
- Wat zijn de gevolgen als ik boven dit ADH zou zitten?
» Op korte termijn hoeft dit geen gevolgen te hebben, maar je zou er een hogere bloeddruk van kunnen krijgen. Zelfde geld op de lange termijn. Overigens zul je ook meer drinken, omdat je steeds dorst hebt door al die zoute producten :p
 
Te veel zuivel is ongezond
Te veel vlees is ongezond
Te veel zout is ongezond.

Maar ik val nog steeds niet uit elkaar, dus in de praktijk duurt het waarschijnlijk even voordat je de negatieve gevolgen merkt.
 
Te veel zuivel is ongezond
Te veel vlees is ongezond
Te veel zout is ongezond.

Maar ik val nog steeds niet uit elkaar, dus in de praktijk duurt het waarschijnlijk even voordat je de negatieve gevolgen merkt.

Ja over alles valt wel wat te zeggen. Maar als je meer kcal inneemt kan je dan niet relatief meer van deze 'ongezonde' dingen eten?


^hoe kom je aan 4-5 gram?
 
Iedereen heeft ergens een max in lactose kunnen verteren. Ik kan een liter melk een pot kwark en nog wat kaas hebben maar als ik een liter melk meer drink dan krijg ik na een paar dagen buikpijn en diaree en/of pukkels. Maar dit is dus voor iedereen anders.

Ik probeer (als ik beter train en eet dan nu ff) aan mijn max te zitten wat zuivel betreft en de rest aan te vullen met vlees vis en eieren waar ik eieren een fijnere bron vind dan extreem veel vlees. Tenslotte heb je rijst met bonen nog wat ook een volledig eiwit is.
 
Back
Naar boven