AndroidHealthClinic

tonijn op olie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PRO

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
17 aug 2006
Berichten
1.462
Waardering
2
Zo als veel bodybuilders nuttig ik elke dag 2 blikjes tonijn, waarvan ik de olie er eerst uitpers boven de gootsteen.
Nu doe ik dat al enige tijd en merk ik dat het water steeds langzamer begint weg te lopen, en soms helemaal niet wil weglopen.
Nou weet ik niet zeker of dit door de olie uit het tonijn blikje komt en daarom de vraag "hebben jullie dat nou ook?"

Voor mensen die als oplossing hebben, koop tonijn in water want dat is gewoon 40 cent duurder per blik en aangezien ik het per volle doos koop scheelte dat zo rond de 20 euro's


-Dus waar gaan jullie met de olie heen?

-en zit bij jullie de troep ook verstopt ?
 
tonijn in water duurder?
 
welk merk tonijn heb jij dan en waar koop je die?
 
Percentage vet is wel extreem hoog in blikje op oliebasis.

Wat betaal je nu voor de doos??
 
Dergelijke blikjes heb ik ook.

Vet lost makkelijker op in heet water. Wat doe ik?

Ik neem mijn blikje tonijn, die draai ik voor de helft open en zet het, met de open kant onder, op de afvoer in de spoelbak. Dan kan de olie er rustig uitsijpelen en hoef je je tonijn niet te persen en komt ie makkelijker het blikje uit. Bovendien had ik altijd mijn klauwen vol met die stinkolie zitten als ik het blikje perste, dus twee vliegen in één klap. Ondertussen zet ik water op voor de rijst/pasta en wacht tot het kookt en klaar is om af te gieten.

Dan heel simpel de rijst/pasta afgieten en het net-niet-meer-kokende water zal de olie makkelijker meenemen down-the-drain.

En anders kan je, na het persen van blikje, even de warme kraan aanzetten. Dat is veel makkelijker ook.
 
zowieso niet op oliebasis nemen, is meetstal zonnebloemolie ofzo, zou niet weten wat je met al die O-6 moet. gewoon waterbasis nemen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat duurder is.
 
Water is duurder ja. Bij al die cheap supermarkten hebben ze vaak erg goedkope tonijn in olie, scheelt een hoop met die op waterbasis.
Zelf hoef ik die troep niet, doe mij maar met groente en pikante saus.
 
Water is duurder ja. Bij al die cheap supermarkten hebben ze vaak erg goedkope tonijn in olie, scheelt een hoop met die op waterbasis.
Zelf hoef ik die troep niet, doe mij maar met groente en pikante saus.
Potver, jij maakt er ook een feest van zeg!
 
je hebt ze ook op olijfoliebasis, dat beetje olie wat je er niet uitkrijgt lijkt me echt geen probleem...
 
Ik had altijd tonijn op water. Tegenwoordig eet ik helemaal geen tonijn meer, ik moest er telkens van kokhalzen (danwel de keuken onderkotsen)
 
Water is duurder ja. Bij al die cheap supermarkten hebben ze vaak erg goedkope tonijn in olie, scheelt een hoop met die op waterbasis.
Zelf hoef ik die troep niet, doe mij maar met groente en pikante saus.


idem! eerst had altijd op waterbasis, maar dat moet ik niet meer. Of ik doe er een flinke kwak vetvrije mayo doorheen met nog wat ingredienten.
 
Geloof me, ik vind er nog steeds geen zak aan maar het smaakt het wat smaakvoller.

Sinds ik geen tonijn meer vreet (sinds 1,5jr ofzo) ben ik overgestapt op andere extra eiwitbronnen ter compensatie en groei nog steeds evengoed.
 
Door de gootsteen moet ik niet wagen, dan beginnen mijn huisgenoten direct te flippen dat het hele huis naar de tonijn stinkt, en ik kan ze geen ongelijk geven.

Doe het meestal in een leeg bakje kwark, als het blikje leeg is het blikje er ook nog bij, deksel erop en wegmikken die zooi.
 
Ik eet het alleen nog voor het slapen gaan, op waterbasis overigens. Mijn directe omgeving vond het niet zo'n feest dat ik het ook overdag eette ;)
 
welk merk tonijn heb jij dan en waar koop je die?
heb verschillende merken gehad, bij de aldi weg
Percentage vet is wel extreem hoog in blikje op oliebasis.

Wat betaal je nu voor de doos??
vet percentage hoef ik me niet zo druk om te maken, ben ecto.
ik weet niet precies wat ik voor een doos betaal, pleur altijd gewoon in de kar met nog tig andere artikellen. Volgens mij iets van 39 euro of zo
Dergelijke blikjes heb ik ook.

Vet lost makkelijker op in heet water. Wat doe ik?

Ik neem mijn blikje tonijn, die draai ik voor de helft open en zet het, met de open kant onder, op de afvoer in de spoelbak. Dan kan de olie er rustig uitsijpelen en hoef je je tonijn niet te persen en komt ie makkelijker het blikje uit. Bovendien had ik altijd mijn klauwen vol met die stinkolie zitten als ik het blikje perste, dus twee vliegen in één klap. Ondertussen zet ik water op voor de rijst/pasta en wacht tot het kookt en klaar is om af te gieten.

Dan heel simpel de rijst/pasta afgieten en het net-niet-meer-kokende water zal de olie makkelijker meenemen down-the-drain.

En anders kan je, na het persen van blikje, even de warme kraan aanzetten. Dat is veel makkelijker ook.
is een goed idee, maar het olie er uit krijgen is het probleem niet ech, ik draai hem gewoon helemaal open, laat de deksel er in en zet gewoon een paar seconden kracht, waarna de tonijn toch wel zo goed als droog is.
zowieso niet op oliebasis nemen, is meetstal zonnebloemolie ofzo, zou niet weten wat je met al die O-6 moet. gewoon waterbasis nemen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat duurder is.
is dus wel duurder, en niet zo'n beetje ook. bijna de helft dus waterbasis wordt m niet:mad:

Geloof me, ik vind er nog steeds geen zak aan maar het smaakt het wat smaakvoller.

ik heb geen enkelle moeite om het binnen te krijgen, flikker het spul gewoon in de blender met een flinke beker jus d'orange proef je er niks meer van en in 10sec weg. (moet het wel goed uitgeknepen zijn!)
 
normaal at ik het ook gewoon op waterbasis maar vind dat niet meer te vreten en doe er nu gewoon olijfolie doorheen en effe laten staan. hmmm heerlijk
 
Dergelijke blikjes heb ik ook.

Vet lost makkelijker op in heet water. Wat doe ik?

Ik neem mijn blikje tonijn, die draai ik voor de helft open en zet het, met de open kant onder, op de afvoer in de spoelbak. Dan kan de olie er rustig uitsijpelen en hoef je je tonijn niet te persen en komt ie makkelijker het blikje uit. Bovendien had ik altijd mijn klauwen vol met die stinkolie zitten als ik het blikje perste, dus twee vliegen in één klap. Ondertussen zet ik water op voor de rijst/pasta en wacht tot het kookt en klaar is om af te gieten.

Dan heel simpel de rijst/pasta afgieten en het net-niet-meer-kokende water zal de olie makkelijker meenemen down-the-drain.

En anders kan je, na het persen van blikje, even de warme kraan aanzetten. Dat is veel makkelijker ook.
jij dropt het dus ook in de gootsteen, zit de bende bij jou ook wel eens verstopt?? of dat het water gewoon langzaam weg loopt?
 
Back
Naar boven